עובדי אל-על הפגינו במחאה על הפסקת מימון הביטוח הסיעודי

הסיבה להפסקת המימון עבור כ-4,000 מעובדי אל-על נעוצה ברפורמת הביטוח הסיעודי שנכנסה לתוקף בתחילת השנה • הוועד: "לא עולה על הדעת ש-80% מעובדי אל-על המשתכרים שכר מינימום יצטרכו מעתה לשאת בנטל של תשלום 5% משכרם לביטוח סיעודי בחודש"

הפגנת ועד עובדי אל על / צילום: ועד עובדי אל על
הפגנת ועד עובדי אל על / צילום: ועד עובדי אל על

עשרות עובדי אל-על הביעו הבוקר (ב') מחאה בעקבות החלטת ההנהלה להפסיק את מימון הביטוח הסיעודי לעובדיה - כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס".

הסיבה להפסקת המימון עבור כ-4,000 מעובדי אל-על נעוצה ברפורמת הביטוח הסיעודי שנכנסה לתוקפה בתחילת השנה, המבטלת את האופציה לרכישה קולקטיבית של ביטוחים סיעודיים. ממחר, 1 במאי, צפויה הנהלת אל-על להפסיק את כיסוי הביטוח הסיעודי שהעניקה במשך עשרות שנים.

בוועד עובדי אל-על מדגישים כי מדובר על השלכות משמעותיות בתנאי ההעסקה, לאור העובדה שרכישת ביטוח סיעודי באופן עצמאי משמעותה עלות של מאות שקלים בחודש שגורעת מהשכר. דרישת העובדים היא שהנהלת החברה לא תפגע בזכותם לביטוח סיעודי ותדאג להמשך קיומו.

מוועד עובדי אל-על נמסר כי "אלפי עובדים בחברה ייחשפו ממחר לסיכונים עקב אי-קיומו של כיסוי ביטוחי סיעודי. לא עולה על הדעת ש-80% מעובדי אל-על המשתכרים שכר מינימום יצטרכו מעתה לשאת בנטל של תשלום 5% משכרם לביטוח סיעודי בחודש, וזאת בניגוד למצב הקיים. התנהלות הנהלת החברה מהווה פגיעה באמון הניתן לה על-ידי העובדים. מדובר בהרעת התנאים שלנו וזלזול בכל אחד מעובדי החברה, ואין בכוונתנו לעבור לסדר היום עד אשר ההנהלה תחזור בה". 

תגובת אל-על: "בעקבות החלטת הרגולטור לעבור מביטוח קולקטיבי לביטוח פרטי, ביצעה אל-על את ההתאמות הנדרשות, כמו מרבית החברות במשק. החברה הגיעה להסדר עם חברת הפניקס, במסגרתו יוענקו לעובדים תנאים משופרים על בסיס ההתאמות הרגולטריות הנדרשות, כל זאת בתיאום מלא עם ההסתדרות". 

בישיבת ועד שנערכה היום בקרב נציגי העובדים של אל על בהובלת היו"ר, הוחלט פה-אחד להיכנס למאבק בנושא הביטוח הסיעודי. יש להניח כי מדובר במאבק שיבוא לידי ביטוי במחאות שיקיימו העובדים אולם בעוצמות גבוהות יותר מעשרות עובדים המניפים שלטים. עד כה לא הוגשה בקשה לסכסוך עבודה רשמית בהסתדרות, כך שבכל הנוגע לעיצומים, העובדים עדיין לא יכולים לנקוט צעדים שיהוו שיבושים באופן שישפיע גם על הנוסעים בחברה.