נעילה אדומה בסגירה בת"א; הירידות התחזקו לאורך היום

הבורסה נותרה אדישה למכירת פרוטרום שנסחרת בירידות • טאואר מתאוששת לאחר הדוחות • אורמת, רמי לוי ומזרחי טפחות פרסמו את דוחות הרבעון • פתיחה אדומה בוול סטריט

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר (ג') בבורסה בתל-אביב ננעל בירידות שערים לאחר מה שהיה אמור להיות יום היסטורי בבורסה, אך בסופו של דבר לא הביא לתוצאות חיוביות במיוחד. פתיחה אדומה בוול סטריט, ובאסיה נרשמת מגמה חיובית.

 

הסיפור הגדול של אתמול היה ללא ספק מכירת פרוטרום ל-IFF בשווי של 7.1 מיליארד דולר, וההודעה על כניסת הרוכשת לבורסה הישראלית. החדשות התקבלו ביחס מעורב, אבל מנית פרוטרום  לא זינקה לגבהים מרשימים במיוחד, ונסחרה בעליות מתונות.

ל"גלובס" נודע כי הקרן של ברוך ציבין ומיכאל (מיכה) מלכה, שני בכירים לשעבר בחברת הביטוח הראל השקעות , ושל משה גבאי, לשעבר מנהל השקעות בקבוצת מגדל, רשמה באפריל תשואה שלילית חריגה של 7% לערך. כך, בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2018 היא מציגה תשואה שלילית מצטברת של 12%. על רקע זאת מקיימים ראשי הקרן לאחרונה שורת פגישות עם משקיעים מהשוק המוסדי, במטרה להסביר את מה שקרה ואת מה שצפוי לקרן בעתיד, מתוך רצון למנוע גל פדיונות. כיום מנהלת הקרן נכסים בשווי של כ-260 מיליון שקל, לאחר שניהלה כ-380 מיליון שקל בסוף 2017 על פי דיווחים בעיתונות. גורם בכיר בשוק ההון, שאינו מושקע ישירות בקרן, אומר כי להערכתו "התשואות הללו, שמתלוות לתשואות חלשות שרשמה טוליפ בשנת 2017, נובעות בעיקר מכך שהיא מתמקדת במניות היתר, מהשורה השנייה והשלישית בשוק, שהציגו ביצועים חלשים".

חברת אבגול  מעומדת למכירה לחברה תאילנדית. שתי בעלות השליטה בחברה, קרן את'מבה (Ethemba) ולאומי פרטנרס (מחזיקות ביחד בכ-65% מההון), קיבלו הצעה למכירת השליטה בחברה, ככל הנראה לפי שווי של כ-1.2-1.3 מיליארד שקל. זאת לעומת שווי בורסאי של 1.06 מיליארד שקל כיום. 

לאחר מכירת מניות השליטה בה בשבוע שעבר, השלימה אתמול אנלייט אנרגיה  גם גיוס הון של 60 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים בשוק ההון - גיוס שמיועד לחיזוק ההון העצמי והפרופיל הפיננסי של החברה.  מהדיווח שפרסמה אנלייט עולה כי בסך הכל הוקצו למשקיעים המסווגים 6.3% ממניות החברה (6% בדילול מלא) כנגד ההשקעה שבוצעה במחיר השוק. מחצית מהסכום שגויס - כלומר, 30 מיליון שקל - הגיעה משלוש קרנות גידור שמנהלת חברת נוקד קפיטל, שהקימו רועי ורמוס ושלומי ברכה. עוד 20 מיליון שקל גויסו מקופות הגמל של בית ההשקעות פסגות, ואילו את היתרה בסך 10 מיליון שקל השקיעה חברת הביטוח הפניקס. 

לבנת מזרחי רינסקי תהיה מנכ"לית חבר הבורסה שבשליטת בית ההשקעות אי.בי.אי - אי.בי.אי שירותי בורסה - במקומו של ג'וליאן אסוס, שהודיע לאחרונה על פרישתו מהתפקיד ומבית ההשקעות . כל זאת, זמן קצר לאחר שחבר הבורסה נקלע שלא בטובתו להפסד חריג ובעייתי של כ-35 מיליון שקל, מהשקעות שביצעו לקוחותיו בני"ע נגזרים על מדד הפחד בוול סטריט.  מנכ"לית חבר הבורסה החוץ-בנקאי הגדול אמורה להיכנס לתפקידה באמצע חודש יוני, ולדברי עדו קוק, מנכ"ל בית השקעות א.בי.אי, "אי.בי.אי הוא בית ההשקעות המוביל בישראל בפעילות הברוקראז' המוסדי והקמעוני". הוא ציין, כי "ניהול הברוקראז' דורש מקצועיות והבנה בשווקים הפיננסיים המורכבים", וכי "הצלחת החברה נשענת בראש ובראשונה על ההון האנושי". 

דוחות:

חברת אורמת  דיווחה כי הכנסות מגזר החשמל צמחו ב-14% לשיא רבעוני של 132.5 מיליון דולר. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות צמח ב-26.5% ל-45 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם עלה ל-98 מיליון דולר.  שיעור הרווח הגולמי עמד 39.9% מסך ההכנסות בהשוואה ל-39.2% ברבעון המקביל אשתקד, הודות ליעילות גדולה יותר במגזר החשמל. שעור הרווח הגולמי במגזר החשמל עלה ל- 44.5% לעומת 43.0% ברבעון המקביל אשתקד. 

מזרחי טפחות  פרסמו כי הרווח של הרבעון הראשון של שנת 2018 עמד 343 מיליון שקל, עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. התשואה על ההון של הבנק עמדה ברבעון זה של 10.3%.  לצמיחה ברווחים תרמה הכנסה בגובה של 90 מיליון שקל מפעילות מסחר ושערוך נגזרים. עוד תרמו לתוצאות עלייה של 5% בהכנסות המימון ל-1.08 מיליארד שקל. עוד תרם לתוצאות הבנק עלייה ברווחי החברה הבת - בנק יהב. יהב הרוויח ברבעון האחרון 30 מיליון שקל, כמעט כפול לעומת רווחי הרבעון המקביל. 

רמי לוי  במסחר חיובי לאחר שסיכמה את הרבעון הראשון של 2018 עם צמיחה של 5% בהכנסותיה, שהגיעו ל-1.3 מיליארד שקל, לצד קפיצה של 38% ברווח הנקי שלה, שעמד על 35 מיליון שקל

אחרי האכזבות ברבעונים הקודמים, בדוחות הרבעון הראשון של 2018 חברת התוכנה סאפיינס  עקפה את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה הכנסות של 71 מיליון דולר, גבוה בכ-3 מיליון דולר מתחזיות השוק, והרווח הנקי Non-GAAP למניה הגיע ל-13 סנט, 3 סנטים מעל התחזיות.

חברת השבבים טאואר  פתחה את היום בעליות, לאחר שאתמול אכזבה את השוק עם תוצאות חלשות מהצפוי ברבעון הראשון של השנה. למרות תחזית לצמיחה ברבעון השני ביחס לראשון, תחזית האנליסטים הייתה גבוהה יותר. ברבעון הראשון הציגה טאואר הכנסות של 313 מיליון דולר, נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 325 מיליון דולר; טאואר עצמה דיווחה בעבר שתרשום ברבעון הראשון הכנסות של 325 מיליון דולר - עם טווח של 5% כלפי מעלה או מטה, כך שהחברה עדיין עומדת בטווח התחזית של עצמה, אם כי קרובה יותר לרף התחתון שלו. ההכנסות ברבעון מצביעות על ירידה של 5.3% בהשוואה לרבעון המקביל.

כאל חותמת רבעון חזק של גידול משמעותי מפעילות, הנובע מההשקה המוצלחת של מועדון כרטיסי האשראי המשותף עם שופרסל . להשקה החזקה היה מחיר גבוה בדמות גידול בהוצאות, שהוביל לנפילה של כ-40% בשורת הרווח הנקי של כאל ל-29 מיליון שקל ברבעון הראשון, אולם מדובר בעיקר בהשקעה ראשונית במועדון, שאמורה לפחות ברבעונים הקרובים, כך שאת פירות המועדון החדש צפוי לקצור מחליפו של ספיר, לוי הלוי. מהדוחות הכספיים של כאל, שבשליטת בנק דיסקונט, עולה כי המועדון המשותף עם שופרסל הצליח לגייס 300 אלף לקוחות מאז החל לפעול באמצע חודש ינואר, קרי, בתוך מספר שבועות עברו כ-60% מחברי מועדון כרטיסי האשראי הישן שהיה לשופרסל עם לאומי קארד אל המועדון החדש עם כאל. את תמונת הראי של המגמה הזו, סביר שנראה בדוחות לאומי קארד שיפורסמו מחר (ד').