לאחר מכירת מניות השליטה: אנלייט השלימה גיוס של 60 מ' ש'

הגיוס מיועד לחיזוק ההון העצמי והפרופיל הפיננסי של החברה, לאחר שיורוקום ומשפחת ויל מכרו את החזקותיהן בה והיא נותרה ללא גרעין שליטה

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת  ממשיכה להיערך למעמדה החדש כחברה ללא גרעין שליטה. לאחר מכירת מניות השליטה בה בשבוע שעבר, השלימה אתמול אנלייט גם גיוס הון של 60 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים בשוק ההון - גיוס שמיועד לחיזוק ההון העצמי והפרופיל הפיננסי של החברה.

מהדיווח שפרסמה אנלייט עולה כי בסך הכל הוקצו למשקיעים המסווגים 6.3% ממניות החברה (6% בדילול מלא) כנגד ההשקעה שבוצעה במחיר השוק. מחצית מהסכום שגויס - כלומר, 30 מיליון שקל - הגיעה משלוש קרנות גידור שמנהלת חברת נוקד קפיטל, שהקימו רועי ורמוס ושלומי ברכה. עוד 20 מיליון שקל גויסו מקופות הגמל של בית ההשקעות פסגות, ואילו את היתרה בסך 10 מיליון שקל השקיעה חברת הביטוח הפניקס.

בעקבות הדיווח נסחרה היום מניית אנלייט במחיר של 1.82 שקלים, המשקף לחברה שווי של 915 מיליון שקל (לפני כספי הגיוס החדש). מאז תחילת 2018 שמרה מניית אנלייט על יציבות, בעוד שמדד הייחוס ת"א-90 איבד באותה תקופה כ-3% מערכו.

אנלייט נשלטה עד כה בידי יורוקום תקשורת, שהייתה בבעלות שאול אלוביץ ועברה באחרונה לידי מפרק, וכן בידי שותפות גבעון של משפחת ויל. ביום חמישי האחרון ערכו השתיים מכרז למשקיעים מסווגים בשוק ההון, שבמסגרתו מכרה יורוקום את מלוא החזקתה (14.8%) באנלייט תמורת 133 מיליון שקל, בעוד משפחת ויל מכרה כ-5.3% ממניות יורוקום (כ-65% מהחזקתה), תמורת כ-49 מיליון שקל. בעקבות המכירה הפכה אנלייט לחברה ללא גרעין שליטה.

מניית אנלייט
 מניית אנלייט

אנלייט פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל ובאירופה. בישראל עוסקת אנלייט בתכנון, הקמה והפעלה של פרויקטים פוטו-וולטאיים. נכון לסוף מארס, עמד ההספק הכולל של מערכות שיזמה והקימה החברה על 86 מגוואט המוזרמים לרשת החשמל, כשמתוכו החזקותיה של החברה עומדות על 69 מגוואט. נוסף על כך, זכתה אנלייט לספק עוד 73 מגוואט חשמל לרשת החלוקה, במסגרת שני מכרזים שפורסמו להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים.

באירופה פועלת אנלייט בעיקר בתחום אנרגיית הרוח. באירלנד מחזיקה החברה במיזם אנרגיית רוח בעל הספק של 13.6 מגוואט, שאמור לייצר הכנסות של 3.2 מיליון אירו בשנה. בקרואטיה נמצאת אנלייט לקראת הפעלה מסחרית של פרויקט רוח בעל הספק של 49 מגוואט, שאמור להניב הכנסות של כ-14 מיליון אירו בשנה, ואילו בסרביה היא אמורה להתחיל בעוד כשנה בהפעלה של פרויקט רוח בהספק של 105 מגוואט, שעתיד להניב הכנסות של 28 מיליון אירו בשנה.

את 2017 סיימה אנלייט עם הכנסות של 37.4 מיליון שקל ורווח נקי של 1.1 מיליון שקל. בסוף 2017 הציגה החברה הון עצמי של 330 מיליון שקל וחוב פיננסי של 942 מיליון שקל.