מחיר למשתכן: נסגר מכרז לבניית 190 דירות מוזלות בנהריה

מדובר במכרז המתייחס למגרש הממוקם בשכונה הצפון מזרחית של העיר • המכרז כולל 190 דירות מוזלות לצד 82 דירות למכירה בשוק החופשי • מחיר דירת 109 מ"ר - החל מכ-766.3 אלף שקל לזכאים • למדריך ומחשבון משכנתא

מכרז מחיר למשתכן בנהריה נסגר בהצלחה. מדובר במכרז שהתייחס למגרש אחד עליו ניתן לבנות 272 יחידות דיור, 190 מהן מוזלות לזכאי מחיר למשתכן, ושאר 82 הדירות למכירה בשוק החופשי. המגרש ממוקם בשכונה הצפון מזרחית של העיר.

במכרז זכתה הצעה משותפת של החברות אשל הירדן ייזום ובניין ויש גשם מימון והשקעות, שהייתה ההצעה היחידה שהוגשה. ההצעה עמדה על 6,300 שקל למ"ר ללא מע"מ, וזה גם היה מחיר המקסימום שנקבע במכרז. הוצאות הפיתוח במגרש עומדים על כ-10.63 מיליון שקל.

על-פי נתוני המכרז ובהתאם להצעה הזוכה, דירת 94 מ"ר תשווק לזכאי מחיר למשתכן בעבור החל מכ-655.8 אלף שקל, מחיר דירת 109 מ"ר - החל מכ-766.3 אלף שקל, ומחיר דירת 129 מ"ר - החל מכ-913.8 אלף שקל.

נציין כי בנהריה זכאים הזוכים בדירות המוזלות למענק בגובה 40 אלף שקל. מחיר הדירה הוא אומדן המבוסס על סכום הזכייה במכרז, אך עוד טרם הזוכה במכרז התקדם לתכנון מפורט במגרש. במקביל, המחיר האמור כולל את מרכיב המע"מ וחישוב שטחי המרפסת, המחסן והחניה.

נציין כי לצד המכרז שנסגר כעת בהצלחה, מכרז נוסף בעיר עודנו פתוח להגשת הצעות. מדובר במכרז גדול יותר, המאפשר בניית 525 יחידות דיור בסך-הכול בשכונת שמעון פרס (האיצטדיון). המכרז כולל בניית 368 דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן, לצד 157 דירות למכירה בשוק החופשי. המכרז נדחה כבר מספר פעמים, ונכון להיום הוא עתיד להיסגר ב-30 ליולי. עוד נציין כי מחיר המקסימום במכרז זה גבוה יותר מהמכרז שנסגר בשכונה הצפון מזרחית ועומד על 7,400 שקל למ"ר ללא מע"מ.

על-פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה מאז החלה התוכנית, מדובר נכון להיום בכ-52.2 אלף דירות מוזלות במכרזים בהם זכו קבלנים. נציין כי לצד דירות אלה עתידות להיבנות גם דירות שיימכרו לקהל הרחב בשוק החופשי ללא הוזלה. במקביל, מספר זה אינו כולל את הדירות שעשויות להתקבל מכוח הקלת שבס (תוספת דירות לפרויקט ללא הגדלת השטח הבנוי) שבסמכות הוועדה המקומית לאשר. הסיבה היא שאין כל ודאות שההקלה אכן תאושר בכל מקום, וגם אם כן, לא תמיד הדירות שיתווספו יימכרו כדירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן.