דוחות נטפליקס: מספר המנויים צפוי לרדת, גם תחזיות הרווחים פסימיות

ענקית הסטרימינג צפויה לפרסם הלילה את דוחותיה לרבעון השני, לאחר שבאפריל דיווחה לראשונה על ירידה במספר המנויים המשלמים • בשוק מעריכים כי נטפליקס תדווח על רווח של 2.93 דולר למניה, בהשוואה ל-2.97 דולר ברבעון המקביל אשתקד • ההכנסות צפויות לעלות

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS
נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

ענקית הסטרימינג נטפליקס צפויה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני במהלך הערב, ולאחר הצניחה הקשה ברבעון הקודם - המשקיעים לחוצים כהוגן.

ובעלי המניות בהחלט צריכים לחשוש. התחרות הקשה בשוק מול HBO, דיסני והמתחרות האחרות, לצד מגמות מאקרו-כלכליות מדאיגות במיוחד, פחד ממיתון אפשרי ואינפלציה משתוללת, כל אלה הובילו להאטה בהוצאות הצרכנים, ובמקביל הביקושים לתוכנית הסטנדרטית של נטפליקס בארצות הברית יורדים לאחר שהעלתה מחירים והפכה ליקרה יותר מכל שירותי הסטרימינג האחרים. 

נטפליקס עצמה העריכה במסגרת דוחות הרבעון הראשון שמספר המנויים שלה, שעמד אז על 222 מיליון, ירד בכ-2 מיליון נוספים ברבעון זה. הצפי בשוק הוא לירידה מעט גבוהה יותר, והחזאים מעריכים שהיא תדווח על 219.6 מיליון מנויים משלמים. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מדובר בעלייה של 10.4 מיליון משתמשים.

בתחילת השנה, אנליסטים חזו שנטפליקס תוסיף כ-20 מיליון מנויים חדשים בשנת 2022 כולה. לאחר הרבעון האחרון התחזיות נחתכו דרסטית, ובג'יי.פי מורגן מעריכים שיתווספו לה 3 מיליון משתמשים חדשים בלבד.

באשר לביצועים הכספיים, האנליסטים צופים שהרווח למניה יעמוד 2.93 דולר, ירידה בהשוואה לנתון של התקופה המקבילה אשתקד, אז עמד על 2.97 דולר למניה. ההכנסות צפויות להסתכם ב-8 מיליארד דולר, עלייה בהשוואה להכנסות של 7.3 מיליארד דולר בשנה שעברה. 

בהשוואה למתחרות נראה שהמצב של נטפליקס עדיין טוב יותר. דיסני הפסידה 887 מיליון דולר ברבעון האחרון ממוצרי הסטרימינג שלה, ושירות Peacock של NBCUniversal אמור להפסיד 2.5 מיליארד דולר השנה, מעריכים בשוק. לנטפליקס, האנליסטים צופים רווח נקי שנתי של כמעט 5 מיליארד דולר.  

מניית נטפליקס  התרסקה בכ-68% מתחילת השנה (נכון לנעילה אמש, יום שני). שווי השוק שלה ירד מ-300 מיליארד דולר ל-84 מיליארד דולר בלבד.

רבעון ראשון אי פעם שבו דיווחה על אובדן מנויים

בחודש אפריל האחרון, נטפליקס פרסמה את הדוחות הכספיים שלה וכאמור איכזבה קשות את המשקיעים. מצד אחד לחברה יש 222 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם והיא שומרת על מעמדה כחברה הגדולה ביותר בשוק הסטרימינג. מצד שני, המספרים שהציגה היו בעייתיים. נטפליקס דיווחה על אובדן של 200 אלף מנויים ברבעון הראשון, והציגה תחזית עגומה לאובדן של עוד 2 מיליון מנויים ברבעון השני. אז, זו הייתה הפעם הראשונה שנטפליקס הציגה ירידה במנויים משלמים.

סמנכ"ל הכספים של נטפליקס, ספנסר נוימן, ניצל את שיחת המשקיעים שלוותה לדוחות הרבעון שעבר כדי להרגיע את המשקיעים. הוא אמר שאכן צפויה נטישת מנויים ברבעון השני, אבל הבהיר שהחברה מתכננת להגדיל את ההכנסות וכי "תהיה תוספת צמיחה נטו בתשלום".

מדובר בשנה הקשה ביותר לחברה מאז שהיא הונפקה. נטפליקס נאלצת להתמודד עם התחרות המחריפה בשוק הסטרימינג, כאשר היא מסתמכת על התוכן החזק והמגוון שלה, אך כדי להאיץ את הצמיחה היא תצטרך לספק יותר תכנים בינלאומיים. לצד זאת, החברה מתמודדת עם בעיית שיתוף הסיסמאות. אנשים משתפים את הסיסמה שלהם לחשבון עם חברים, ובכך מונעים מנטפליקס משתמשים נוספים. לפי מה שהציגה החברה אז, יותר מ-100 מיליון משקי בית ברחבי העולם משתמשים בסיסמאות משותפות כדי לגשת לתוכן, מתוכם יותר מ-30 מיליון משקי בית בארה"ב ובקנדה.

הבוקר, נטפליקס הודיעה על ניסוי חדש עם פיצ'ר בשם "הוספת בית" בארגנטינה, ברפובליקה הדומיניקנית, באל סלבדור, בגואטמלה ובהונדורס. איך זה יעבוד? כל חשבון ישויך לבית אחד, ושימוש בחשבון בבית אחר יהיה כרוך בתוספת תשלום של כ-3 דולר. מנויים בחבילה הבסיסית יכולים להוסיף בית אחד נוסף, בחבילה הסטנדרטית עד שני בתים נוספים, ובחבילת הפרימיום עד שלושה. לפי ההודעה של החברה נראה כי זה יחול גם על לקוחות קיימים.

לצד זאת, מאז הספיקה נטפליקס להודיע על שיתוף-פעולה עם מיקרוסופט ליצירת חבילה לפלח שוק אחר. הרעיון הוא ליצור תוכנית מנויים חדשה שנתמכת בפרסומות ותעלה פחות יותר לצרכנים, לצד החבילות הקיימות. "למיקרוסופט יש את היכולת המוכחת לתמוך בכל צרכי הפרסום שלנו כשאנו עובדים יחד לבניית חבילה חדשה הנמכת במודעות", כך נכתב. כל המודעות המוצגות בנטפליקס יהיו זמינות בלעדית דרך פלטפורמת מיקרוסופט. אין ספק כי הפרסומות הללו יהוו גם מנוע הכנסה חשוב לנטפליקס, ולא רק מענה לצרכנים שרוצים חבילה זולה יותר.