נטפליקס צונחת ביותר מ-20% אחרי שלראשונה זה עשור דיווחה על אובדן מנויים

ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה בסיום המסחר את הדוחות לרבעון הראשון של 2022 • המניה מתרסקת ב-23% במסחר המאוחר • החברה דיווחה על רווח של 3.53 דולר למניה ועל הכנסות בהיקף של 7.78 מיליארד דולר • התחזיות בשוק היו לרווח של 2.92 דולר על הכנסות בסך 7.95 מיליארד דולר

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Daniel Avram
נטפליקס / צילום: Shutterstock, Daniel Avram

ענקית הסטרימינג נטפליקס  פרסמה הלילה (ג') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון הראשון של 2022, ובתגובה המניה מתרסקת בירידה של 23% במסחר המאוחר. החברה דיווחה על רווח שעלה בהרבה על הציפיות ועמד על 3.53 דולר, בעוד שהציפיות היו לרווח של 2.89-2.92 דולר למניה. לעומת זאת, ההכנסות לא עמדו בתחזיות האנליסטים והסתכמו ב-7.78 מיליארד דולר, כאשר ההערכות היו ל-7.93 מיליארד.

קונצנזוס האנליסטים בשוק העריכו כי החברה תרשום רווח של 2.92 דולר למניה על הכנסות בסך 7.95 מיליארד דולר.

החברה דיווחה על אובדן של 200 אלף מנויים נטו ברבעון הראשון, והיא צופה כי תאבד כ-2 מיליון מנויים ברבעון הנוכחי. על-פי החברה, הסיבה לצניחה במנויים ברבעון הנוכחי היא בשל החלטתה להשהות את שירותיה ברוסיה, שהובילו לאובדן של 700 אלף מנויים. לולא הם, טוענת החברה - היו נוספים לחברה כחצי מיליון מנויים ברבעון הנוכחי.

בנוסף, החברה מאשימה את מספר המנויים באנשים שמשתפים את הסיסמה שלהם עם חברים ומשפחה: על-פי החברה, יש כ-100 מיליון בתים שנהנים מהשירותים שלה ללא תשלום בשל שיתוף סיסמה של אחד מ-222 מיליון המנויים הרשומים והמשלמים שלה. 

זאת, כשלפני 3 חודשים סיפקה תחזית מאכזבת לתוספת של 2.5 מיליון מנויים בלבד, בהשוואה ל-3.98 מיליון מנויים שנוספו ברבעון הראשון של 2021.

על-פי CNBC, זאת הפעם הראשונה זה עשור שנטפליקס מדווחת על ירידה במנויים. אותה תחזית עגומה שסיפקה במועד פרסום הדוחות האחרונים בינואר, לצד הצמיחה האיטית ביותר זה שנים, הביאה להתרסקות המניה במסחר המאוחר. זאת, נזכיר, על אף שנטפליקס עקפה את תחזיות השוק בשורת הרווח וההכנסות.

נטפליקס נסחרת בשווי שוק של כ-150 מיליארד דולר, לאחר שהמניה התרסקה ב-44% מתחילת השנה, מה שמביא אותה לתשואה שלילית אפילו בהשוואה ללפני שלוש שנים, כך שאת כל הזינוק שרשמה בעת התפרצות הקורונה מחקה כבר מזמן. המניה רחוקה כבר ביותר מ-50% מהשיא שרשמה בנובמבר האחרון, כאשר נגעה בשווי של כ-700 דולר למניה. את יום המסחר היום פתחה המניה בשער של 337 דולר בלבד.

תחזיות האנליסטים שמסקרים את מניית נטפלי'קס לרבעון השני של השנה הן לרווח של 3.02 דולר למניה והכנסות בסך 8.22 מיליארד דולר. בדוח של ג'יי.פי מורגן מתחילת החודש מציין האנליסט דאג אנמות' כי "נטפליקס היא נושא שכיח בדיונים שלנו עם משקיעים. ההשקעה נותרה שנויה במחלוקת, כאשר הסנטימנט מוטה לצד השלילי".

הצמיחה הואטה בשנת 2021

נראה כאילו כל עוד מגפת הקורונה משתוללת ברחבי העולם, ענקית הסטרימינג נטפליקס אמורה להיות הפתרון לצורך להעביר את הזמן בבתים. עם זאת, הצמיחה של החברה הואטה בחדות במהלך 2021, ולכן ראינו שינוי גישה מצד החברה, כמו עליית המחירים בארה"ב ובקנדה, ומיד לאחר מכן גם בישראל.

את שנת 2021 סיימה החברה עם הכנסות בהיקף של 29.7 מיליארד דולר (בהשוואה ל-25 מיליארד בשנה הקודמת) ועם רווח נקי של 5.1 מיליארד דולר (בהשוואה לרווח של 2.7 מיליארד דולר בשנת 2020). 

בינואר האחרון הכריזה נטפליקס כי עבור החבילה הבסיסית, המאפשרת צפייה במכשיר אחד באיכות רגילה, ישלם הצרכן בישראל כ-33 שקל (המחיר בארה"ב: 10 דולר). עבור החבילה הסטנדרטית, המאפשרת צפייה בשני מכשירים בו-זמנית באיכות HD, המחיר יעלה לכ-47 שקל (בארה"ב: 15.49 דולר); ועבור חבילת הפרימיום, המאפשרת צפייה בעד ארבעה מכשירים ובאיכות Ultra HD, תשלמו כ-70 שקל (בארה"ב: 20 דולר).

בתוך כך, נטפליקס בוחנת גם דרך לטפל בנושא שיתוף הסיסמאות - משמע ניצול פרטי חשבון שאינם של אותו המשתמש. המשקיעים מסתכלים על צעד נוסף בתקופה האחרונה - השעיית השירותים ברוסיה עקב הפלישה לאוקראינה, מה שהוביל לירידה נוספת במספר המשתמשים בתשלום, פרמטר חשוב של החברה.