הסוף לשיתוף הסיסמאות בנטפליקס? ענקית הסטרימינג תדרוש מכם לשלם יותר

נטפליקס מפרסמת פיצ'ר חדש שאמור לתת מענה לאחת הבעיות הקשות שפוגעות בצמיחה שלה – שיתוף סיסמאות בתשלום • הפיצ'ר החדש מושק במספר מדינות כדי לבחון את יעילותו ואת תגובת המשתמשים; אם הניסוי יצלח, סביר שגם הצרכנים הישראלים ייאלצו לשלם יותר עבור שיתוף הסיסמה שלהם • כך זה יעבוד

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס מפרסמת הבוקר (ג') את המענה שלה לאחת הבעיות הקשות שפוגעות בצמיחה שלה - שיתוף סיסמאות בתשלום. לפי נטפליקס, יותר מ-100 מיליון משקי בית ברחבי העולם משתמשים בסיסמאות משותפות כדי לגשת לתוכן, מתוכם יותר מ-30 מיליון משקי בית בארה"ב ובקנדה. כעת, בנטפליקס משחררים את הפתרון שלהם לכך. 

3 מנועי הצמיחה שיעזרו לנטפליקס להמציא את עצמה מחדש
האם בקרוב ניפרד מהבינג'? השינוי החד שבוחנים בנטפליקס  
זה האיום הגדול ביותר על נטפליקס, וכך היא מתכוונת להילחם בו

"שיתוף החשבונות הנרחב של היום בין משקי הבית מערער את היכולת שלנו לטווח ארוך להשקיע ולשפר את השירות שלנו", כך נכתב בהודעת החברה. לכן החליטו בנטפליקס לבחון דרכים שונות עבור אנשים שרוצים לחלוק את החשבון שלהם - לדוגמה בתשלום גבוה יותר. בצ'ילה, בקוסטה ריקה ובפרו החברה השיקה במרץ פיצ'ר בשם "הוספת חבר נוסף". כעת, נטפליקס משיקה פיצ'ר חלופי בשם "הוספת בית" בארגנטינה, ברפובליקה הדומיניקנית, באל סלבדור, בגואטמלה ובהונדורס.

איך זה יעבוד? כל חשבון ישויך למעשה לבית משק אחד - הכוונה היא שכל חשבון נטפליקס, לא משנה באיזו חבילה, יכלול בית אחד שבו יהיה אפשר להשתמש בנטפליקס, בדומה לשימוש הקיים - במכשירים ובאפשרויות השונות. לכך יהיה אפשר להוסיף בתים נוספים - בתוספת תשלום של כ-3 דולר. מנויים בחבילה הבסיסית יכולים להוסיף בית אחד נוסף, בחבילה הסטנדרטית עד שני בתים נוספים, ובחבילת הפרימיום עד שלושה נוספים. 

החברה אומרת כי יהיה אפשר לנהל את הבתים שהתווספו לחשבון. בהגדרות החשבון יהיה אפשר לשלוט היכן נעשה שימוש בחשבון, להסיר בתים ולנהל בצורה נוחה יותר את השימוש הכללי.

כאמור, הפיצ'ר החדש מושק במספר מדינות, וזאת כדי לבחון את יעילותו ואת התגובה של המשתמשים אליו. אם הניסוי יצלח, סביר שגם הצרכנים הישראלים ייאלצו לשלם יותר עבור שיתוף הסיסמה שלהם. 

בנטפליקס אומרים כי הם יעדכנו את הלקוחות הרלוונטיים במייל שהמהלך מתרחש - משמע ניתן להבין כי הדבר ישפיע על לקוחות פעילים ולא רק על משתמשים חדשים.

נטפליקס צפויה לפרסם הערב (ג') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הנוכחי. החברה מנסה להיאבק בסוגיית שיתוף הסיסמאות וגם בנטישת המשתמשים, לאור התחרות הקשה בשוק הסטרימינג. בחודש אפריל, מיד לאחר פרסום דוחות החברה, מניית נטפליקס  צנחה ב-20%, מיד לאחר שהחברה הצביעה על בעיית שיתוף הסיסמאות וגם על אובדן של 200 אלף מנויים נטו ברבעון הראשון, לצד תחזית לאבד כ-2 מיליון מנויים ברבעון הנוכחי.