אביגדור ליברמן: "מכל החברים שהיו עם נתניהו, לא נשאר איתו אף אחד"

שר האוצר אביגדור ליברמן עקץ את יו"ר האופוזיציה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס ואמר כי "נתניהו לא יודע מה זה נאמנות, רק אינטרסים" • לצד זאת הוא הציע להקשות על הדחת ראש ממשלה מכהן "כדי להבטיח את היציבות" • על הטענות ש"התהפך" בנטייה הפוליטית: "הימין בישראל זה רק במדיניות חוץ וביטחון. בכל העולם ימין זה קודם כל גישה כלכלית. אני מפלגת הימין היחידה בארץ"

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הציע בוועידת ישראל לעסקים של גלובס להקשות על הדחת ראש ממשלה מכהן. בשיחה עם עורכת גלובס, נעמה סיקולר, קרא ליברמן להחיל "נוהל יו"ר כנסת" על תפקיד ראש הממשלה. "למי שלא מכיר את הנוהל, הכוונה שנבחרים לתפקיד ברוב של 61 חברי כנסת, אבך כדי להדיחו צריך רוב מיוחד של 90 קולות. צריך לתת את זה לפחות לשנתיים הראשונות בתפקיד. זה חשוב כדי להבטיח את היציבות ולאפשר להתניע תהליכים כלכליים", הוא הסביר.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

על אף הצעתו להקשחת התנאים להדחת ראש הממשלה, הוא לא חסך בביקורת כלפי רה"מ לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בעברו ליברמן היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו ולאריה דרעי, ולשאלה מה גרם לנתק בינו לביניהם ענה כי "יכול להיות שאני אדם רע, רוסי עם זקן שגר בהתנחלות. אבל כל הסביבה של ביבי, מניר חפץ וארי הרו, כולל בנט ושקד, אין אחד שנשאר עם ביבי", כך לפי ליברמן. "למה? כי את ביבי לא מעניין אותו אף אחד, אין לו חברים. הוא לא יודע מה זה נאמנות, רק אינטרסים. אני מלווה אותו משנת 1988. מכל החברים שהיו בדרך אף אחד לא נשאר איתו".

סיקולר שאלה את ליברמן מה הוא אומר לכמיליון ישראלים שמצביעים לליכוד. "במקורות כתוב שאין חכם בעל ניסיון. יש לי ניסיון רב עם נתניהו ואי אפשר לסמוך עליו בכלום. מבזבזים יותר מדי זמן עליו, יש דברים יותר חשובים לעסוק בהם", השיב.

בהתייחסות למצב הכלכלי אמר שר האוצר: "אל תאמינו לפוליטיקאי לפני בחירות, אפילו לא לאביגדור ליברמן. במקום שאני אדבר, עיתון הוושינגטון פוסט פרסם לאחרונה שיר הלל לכלכלת ישראל. אנחנו נמצאים במצב הכי טוב בעולם, אם אני מסתכל על ההערכות של קרן המטבע וסוכנויות הדירוג. נכון, אנו בעיצומו של משבר ויש אינפלציה של 4.6%. אבל היא נמוכה בהרבה לעומת מעצמות בעולם כמו ארה"ב ומדינות אירופה".

עורכת גלובס עימתה את ליברמן עם הפער שבין הציונים שמחלקים הכלכלנים לישראל לבין יוקר המחיה שמרגישים האזרחים בכיס. על כך השיב: "הדוח האחרון של הלמ"ס מראה שקודם כל, במחירי המזון ירדנו ב-0.4%. את הדלק הוזלנו, והמחירים יורדים גם בשמן זית, דבש, דגים ועוד". עוד אמר, "תפקיד שר האוצר הוא כפוי טובה. חלק מקודמיי בתפקיד התרסקו, אבל אני לא מפחד מכלום. אני ידעתי לאן אני נכנס".

לגבי משבר הדיור אמר ליברמן: "השנה שברנו שיאים בהיקפי בנייה. כרגע נמצאות בבנייה 150 אלף יחידות דיור. זה אחרי הזנחה של 3 שנים ברצף בתחום, שהיו פחות מ-54 אלף התחלות בנייה. אני מדבר על עצירת המחירים וגם על ירידה במחירים".

"נממן בורות והיעדר לימודי ליבה או שנשקיע כספים במה שחשוב?"

ליברמן דיבר בהרחבה גם על סוגיית השתתפות האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה. "מי שלא ילמד לימודי ליבה - לא יקבל שקל מתקציב המדינה", הצהיר שר האוצר. הוא רמז שראש הממשלה, יאיר לפיד, מתכוון להקים קואליציה עם המפלגות החרדיות: "היחסים שלי עם לפיד טובים ויציבים, אבל מכיוון שאנו מתקרבים לסוף תקופת הבחירות, ההכרעה כרגע היא או שיצחק גולדקנופף יהיה שר האוצר או שאביגדור ליברמן יהיה שר האוצר. האם נממן בורות והיעדר לימודי ליבה, או שנשקיע כספים במה שחשוב להשקיע? אנחנו מתמודדים עם קבוצה שהולכת וגדלה שרק רוצה לקחת בלי לתת כלום".

ח"כ משה גפני מיהדות התורה נשא גם הוא דברים בוועידה והאשים את ליברמן באחריות לכאוס הפוליטי שנגרר למערכת בחירות חמישית. לטענת גפני, ליברמן ישב בממשלות ימין במשך שנים ואז "התהפך". על כך הגיב ליברמן כי "הבעיה של גפני שהוא לא למד ליבה והבורות היא חלק אינטגרלי. ימין ושמאל בישראל, לצערי, זה רק בהתייחסות למדיניות חוץ וביטחון. בכל העולם ימין זה קודם כל גישה כלכלית. ז'בוטינסקי למשל, אבי הימין, היה אתאיסט. זה שהפכו את כל הימין שכאילו הם חייבים להיות חרד"לים או חרדים - זה טירוף. אני מפלגת הימין היחידה בישראל. מי שנפגש עם ערפאת והעביר לו את חברון זה נתניהו. הוא בגד גם בסיפוח הבקעה".

למרות הפגנת ה"ימניות" של ליברמן, כיום הוא יושב בקואליציה עם מפלגות שמאל כמו מרצ ואף רע"מ. כשנשאל כיצד ייתכן שהוא יושב איתן השיב: "אני בעד קואליציה ציונית, בלי קשר לדת, גזע ומין, כמו שכתוב במגילת העצמאות. קודם כל החשיבות היא לנאמנות למדינה. אין הבדל בין מרדכי וענונו לעזמי בשארה, שניהם בגדו במדינה. מנסור עבאס אמר מול מצלמות שישראל מדינה יהודית. השאלה של לויאליות היא קריטית. הוא לא רץ לרמאללה להיפגש עם אבו מאזן".

גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, HOT, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central, נמל אשדוד וחברת חשמל