המשנה ליועמ"ש לשעבר ארז קמיניץ מצטרף למשרד עוה"ד ארדינסט בן נתן טולידאנו

עו"ד קמיניץ, שיעמוד בראש תחום ממשל ורגולציה של המשרד, סיים את תפקידו כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לפני כשנה לאחר 20 שנים במשרד המשפטים

עו"ד ארז קמיניץ / צילום: איל יצהר
עו"ד ארז קמיניץ / צילום: איל יצהר

עו"ד ארז קמיניץ, לשעבר המשנה ל יועץ המשפטי לממשלה בתחום המשפט האזרחי, מצטרף כשותף למשרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר-עברון, ויעמוד בראש תחום ממשל ורגולציה של המשרד.

קמיניץ (52) סיים את תפקידו כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לפני כשנה לאחר 20 שנים במשרד המשפטים. הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. 

במקומו של ארז קמיניץ: זו המשנה החדשה ליועמ"ש 
מאז כניסת חוק קמיניץ לתוקף: עלייה של 190% בהיקף צווי ההריסה המינהליים
האם חוק קמיניץ צמצם בחצי את עבירות הבנייה בחברה הערבית? 

במהלך עבודתו במחלקת ייעוץ וחקיקה שימש קמיניץ כנציג שר המשפטים במועצה הארצית לתכנון ובנייה ובמועצת מקרקעי ישראל. באוקטובר 2013 הוא מונה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, ושימש בתפקיד גם בתקופתו של היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט.

במהלך כהונתו קידם עו"ד קמיניץ תיקוני חקיקה רבים, פרסם חוות-דעת עקרוניות ועמד בראש מספר ועדות ציבוריות. בשנת 2017 אושר תיקון חקיקה שיזם קמיניץ לייעול הטיפול בעבירות תכנון ובנייה, שכונה על שמו - "חוק קמיניץ". החוק נועד להגביר את האכיפה ואת הענישה על עבירות בנייה. החוק הקנה למדינה סמכויות מינהליות רחבות בדרך של קנסות והחרמת ציוד ללא צורך בהליכים פליליים, זאת במטרה ליצור הרתעה נגד עברייני הבנייה. במגזר הערבי והחקלאים פעלו לבטל את החוק. בשנת 2020 נקבעה מדיניות אכיפה מקלה ליישום התיקון לחוק.

לדברי עורכי הדין גיורא ארדינסט ודוני טולידאנו, ראשי המשרד, "הצטרפותו של קמיניץ מעניקה לנו חיזוק משמעותי בכל הנוגע לתחומי ממשל ורגולציה, והיא משתלבת היטב בפעילות המשרד בכל תחומי העיסוק שלו, ובכלל זה נדל"ן ותכנון ובנייה, התחום המסחרי והליטיגציה. ארז הוא בר-סמכא ראשון במעלה בתחומים בהם הוא עוסק ואישיות חשובה המוסיפה משקל ותוכן חשובים".

קמיניץ מסר כי הוא שמח וגאה להצטרף למשרד העוסק בתחומי עיסוק הקרובים לליבו ולעיסוקיו הקודמים בשירות המדינה, והוסיף: "אני מצפה לתרום מידיעותיי ומניסיוני לקידום עבודת המשרד".