בהשקעה של 100 מיליון שקל: רשת הסופרמרקטים שמתרחבת לגוש דן

כחלק מהתוכנית של רשת קינג סטור, היא צפויה לפתוח בשנה הקרובה חמישה סניפים באזור גוש דן, רמלה, נתניה וכפר סבא, ועד שנת 2030 צפויים להיפתח עשרה סניפים נוספים בסך-הכול • המנכ"ל מג'די כתאני: "ברשת שלנו תוכלו לקנות מוצרים אותנטיים וייחודיים; הספקים הבינו שאצלי אם הם יעלו מחירים, הם ייפגעו בגלל המגוון הגדול בכל הקטגוריות"

מג'די כתאני, מנכ''ל רשת הסופרמרקטים קינג סטור / צילום: בכר נאסר
מג'די כתאני, מנכ''ל רשת הסופרמרקטים קינג סטור / צילום: בכר נאסר

רשת הסופרמרקטים קינג סטור, הפועלת בעיקר בחברה הערבית, משקיעה 100 מיליון שקל בפתיחת סניפים חדשים ברחבי הארץ.

קינג סטור, שנוסדה בשנת 2010, מפעילה 22 סניפים בבאר שבע, בראש העין, בקלנסווה, בדליית אל כרמל, בחיפה, בעכו, בכרמיאל ועוד. בנוסף לפתיחה של סניפים גדולים, לרשת יש פורמט שכונתי בתוך הערים. 

דיפלומט ושסטוביץ ייפגעו? האוצר מחייה תוכנית להגבלת יבואני המזון 
מליסרון משקיעה 120 מיליון שקל בהרחבת קניון רמת אביב 

כחלק מהתוכנית האסטרטגית של קינג סטור, היא צפויה לפתוח בשנה הקרובה חמישה סניפים באזור גוש דן, רמלה, נתניה וכפר סבא, ועד שנת 2030 צפויים להיפתח עשרה סניפים נוספים בסך-הכול. בשנת 2017 רכשה קבוצת הפניקס 20% ממניות החברה.

ברשת קינג סטור מועסקים כ-1,100 עובדים, ומנכ"ל הרשת מג'די כתאני מציין כי "כמו שאני מאמין בגיוון ברמת המוצרים, אני מאמין בגיוון בעובדים. 70% מהעובדים שלנו הם נשים, ביניהן מנהלת מערכות המידע, מנהלת התפעול ומנהלת הכספים. שניים מששת הסמנכ"לים שלנו הם יהודים, ויש לנו בנוסף עובדים מוסלמים, נוצרים, בדואים ודרוזים".  

מג'די כתאני, מנכ''ל רשת הסופרמרקטים קינג סטור / צילום: בכר נאסר
 מג'די כתאני, מנכ''ל רשת הסופרמרקטים קינג סטור / צילום: בכר נאסר

"הגל של עליות המחירים הגיע אליי אחרון" 

בסניפי הרשת נמכרים מותגים מוכרים לצד מוצרים של ספקים ויבואנים קטנים מהחברה הערבית. לדברי כתאני, הרשת נותנת ללקוח אפשרות בחירה, דבר שמקבל דגש בעיקר בתקופה האחרונה בצל גלי העלאות המחירים של הספקים הגדולים. 

לדבריו, "המגפה של רמת המחירים בארץ לעומת העולם היא בגלל עודף הריכוזיות שקיימת בארץ. יש ספקים שחולשים על יותר מ-50% בכל הרשתות הקמעונאיות, כי הן קיבלו החלטה לא לתת כתף ליבואן וליצרן הקטן. אנחנו רואים את זה אחרת. לעתיד הכלכלה צריך לתת לספק הקטן לחיות, ולתת ללקוח את האופציה לבחור. לטווח הארוך זה ייתן פתח להורדת מחירים של הספקים הגדולים, שכשהמוצרים שלהם יוצגו על המדף, אבל לא לבד הם ייאלצו להוריד מחירים.

"לכן הגל של עליות המחירים ששטף את כל השוק הגיע אליי אחרון - הספקים הבינו שאצלי אם הם יעלו מחירים, הם ייפגעו בגלל המגוון הגדול בכל הקטגוריות. בסופו של דבר המדף בכל הרשתות הוא מספיק גדול, השאלה איך אתה מחלק אותו. יש אצלי חנויות של 7,000-5,000 מ"ר, ויש חנויות של 1,000-1,500 מ"ר.

"ברשת שלנו תוכלו לקנות מוצרים אותנטיים וייחודיים, שחלקם מגיעים מיצרנים מהחברה הערבית. למשל - מוצרי חלב דוגמת לאבנה, לאבנה כדורים, לאבנה עם תוספות, יוגורט לשתייה וג'בן ערבי המגיעים מעשר מחלבות בוטיק שונות בחברה הערבית, סלטים מיוחדים המגיעים מיצרנים שונים - לוקאליים, ארציים ובינלאומיים. הייחודיות במוצרים המגיעים אל הרשת נובעת מאיכות המוצרים וממגוון הטעמים. אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להביא לקהל הקונים את הסל האיכותי ביותר והמשתלם ביותר".

בחנויות הרשת לא נמכרים משקאות חריפים מטעמים דתיים, והיא אינה מוכרת מוצרי טבק כחלק מערכי חינוך לאורח חיים בריא. "אני לא מחזיק משקאות חריפים כהגדרה, אבל בנוסף אנחנו לא מחזיקים סיגריות ממניע ערכי. הרשת היא עסקית, אבל חשוב לנו גם לקדם ערכים בחברה", מציין כתאני. "למרות שההחלטה אינה עסקית מכיוון שהלקוח רוצה לקנות תחת קורת-גג אחת את המצרכים שלו, קיבלנו את ההחלטה, ואנחנו דבקים בה גם בפורמט החנויות השכונתיות שלנו".