נושה נגד מכירת שר פיטנס להולמס פלייס: "פגיעה קשה בנושי החברה"

אחת הנושות הגדולות של שר פיטנס פנתה לבית המשפט בבקשה לדיון דחוף בחלוקת התמורה ממכירת פעילות רשת הכושר להולמס פלייס • לטענת הנושה "אזימוט לבנייה", יש למנוע את המשך העסקה בשל "העדפת נושים חמורה והעדפת בעלת השליטה על פני יתר הנושים, בהיעדר כל תרומת בעלים"

סטודיו של שר פיטנס / צילום: מתוך העמוד הרשמי
סטודיו של שר פיטנס / צילום: מתוך העמוד הרשמי

"אזימוט לבנייה", אחת הנושות הגדולות של רשת הכושר שר פיטנס, פנתה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בחיפה, בבקשה לקבוע לקיים דיון דחוף באופן חלוקת תמורת מכירת הפעילות להולמס פלייס. לטענת הנושה, בהצעה יש "פגיעה קשה ובלתי הפיכה בנושי החברה הרגילים בכלל ואלה שאינם בעלי ערבות אישית בפרט".

בית המשפט קבע דיון דחוף ביום ראשון.

מה תעשה הנפילה של רשתות שר פיטנס וסטודיו C לענף חדרי הכושר | ניתוח 
הביומד בין משבר עולמי לישראלי: "יש סיכון שהסקטור המקומי יימחק" | ניתוח 
בזמן שהצוות של סמוטריץ בוחן, שתי חברות אשראי עברו לענקיות הביטוח | ניתוח

לשר פיטנס יש חוב לחברת אזימוט בגובה של 3.1 מיליון שקל, לאחר שהתקשרה עמה לצורך הקמה ובנייה של כמה מסניפיה. החברה מבקשת לעצור את הליכי המכירה על-מנת למנוע, לדבריה, "העדפת נושים חמורה והעדפת בעלת השליטה על פני יתר הנושים, בהיעדר כל תרומת בעלים, ולקבוע כבר עתה כי כל התמורות מכל מין וסוג שהוא, בין במישרין ובין בעקיפין, שיגיעו מהולמס פלייס יכנסו בשלב ראשוני רק לקופת החברה שר פיטנס בלבד בניהול הנאמנים".

אתמול (ג') אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את מכירת פעילות שר פיטנס שקרסה עם חובות של 24 מיליון שקל לרשת הולמס פלייס. שיר סנדה, המייסדת, תועסק כמנהלת מקצועית בתמורה ל-25 אלף שקל בחודש. לפי ההצעה, ישולמו 1.2 מיליון שקל במזומן ובהמשך מיליון נוסף.

סנדה תקבל עד 9.9% ממניות שר פיטנס. הולמס פלייס תקלוט את 122 העובדות ותיתן הטבה של חודש חינם למנויות שר פיטנס.

נושי החברה ספגו נזקים של עשרות מיליוני שקלים

הנושה טוענת, באמצעות עורכי הדין רנן גרשט וטלי שלו, כי "חלוקת התמורות הקיימת בהצעתה של הולמס פלייס משרתת מטרה אחת ויחידה, והיא להטיב עם בעלת השליטה ומר מעטי, על גבם ועל חשבונם של נושי החברה, אשר לאור התנהלותה של בעלת השליטה ומר מעטי ספגו נזקים של עשרות מיליוני שקלים".

עוד הוסיפה הנושה כי "מצופה שמי שלאורך שנים רוקנה את קופתה של החברה וחייה על חשבון נושיה חיי פאר שכללו רכבי יוקרה ומכוניות פאר, תעשה כל שלאל ידה על-מנת להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים".

הנושה טוענת כי הולמס פלייס הציגה את הרכישה על 4 מיליון שקל לכל הפחות אך בפועל תמורת המכר עולה בהרבה על 4 מיליון שקל. זאת אם מצרפים את האופציות שניתנו לבעלת השליטה (9.9% - בשווי נוכחי של 4 מיליון שקל), משכורת של 25 אלף שקל לשלוש שנים (כ-1.17 מיליון שקל עלות שכר) ורכב עם דלקן לתקופה זאת (כ-150 אלף שקל) - "עסקינן בתמורה שעולה על סך של כ-5.3 מיליון שקל - כאשר פחות מ-20% ממנה נכנסים לקופת החברה - מדובר באבסורד וקיפוח בלתי סביר שלא ניתן להשלים עימו".

בנוסף נטען כי "קיימת חשיבות רבה לשמיעת עמדת הנושים, אשר כבר היום ספגו במצטבר נזק בשווי מצטבר של עשרות מיליוני שקלים. הדבר מתחזק נוכח כך שבין נושי החברה נמצאים מי שמימנו מכיסם ועל חשבונם את הקמת הסניפים והציוד הנמצא בהם (למשל אזימוט), אשר נמכר כעת לידי צד ג', ואשר מי שייהנה מהם תהיה הולמס פלייס ובעלת השליטה, בעוד הנושים ייוותרו אל מול שוקת שבורה".

עו"ד לירום סנדה, בא-כוח חברת שר פיטנס ובעלת המניות, מסר: "בשלב זה טרם קיבלנו העתק מהבקשה שהוגשה, ואף טרם ניתנה כל החלטה של בית המשפט הנכבד בנדון. נלמד את הבקשה, נגיב ונפעל בהתאם להחלטות".