סופר־פארם ממתגת מחדש את אירוקה ותשיק 60 סניפים בשנתיים

הסניף הראשון בקונספט החדש נפתח בימים אלה בקניון עזריאלי בשטח של 90 מ"ר, והוא כולל חדר לבדיקות ראייה • כחלק מהמהלך יוצעו חדרי בדיקה עם אופטומטריסטים, ויושם דגש על משקפי ראייה

ניצן לביא, מנכ''ל סופר־פארם, ודני לוזון, המשנה למנכ''ל, בהשקת ERROCA BY SUPER-PHARM / צילום: רפי דלויה
ניצן לביא, מנכ''ל סופר־פארם, ודני לוזון, המשנה למנכ''ל, בהשקת ERROCA BY SUPER-PHARM / צילום: רפי דלויה

כארבעה חודשים לאחר השלמת הרכישה, סופר־פארם מרחיבה את פעילותה בתחום האופטיקה ומשיקה את ERROCA BY SUPER-PHARM. במסגרת זו עתידה הרשת להכפיל את הפריסה של אירוקה בתוך כשנתיים מכ־60 סניפים ל־120.

הסניף הראשון בקונספט החדש נפתח בימים אלה בקניון עזריאלי בשטח של 90 מ"ר, והוא כולל חדר לבדיקות ראייה. בהמשך השנה יוסבו מחצית מסניפי אירוקה לקונספט החדש, וכחלק מהמהלך יוצעו חדרי בדיקה עם אופטומטריסטים, ויושם דגש על משקפי ראייה. בנוסף, ייפתחו במהלך השנה כ־20 סניפים חדשים בגודל ממוצע של כ־65 מ"ר. 

כך הפך שוק האופטיקה לזירה קמעונאית שמגלגלת מיליארדי שקלים בשנה העסקאות הגדולות 

שוק של 2 מיליארד שקל

סופר־פארם מפעילה כיום מחלקות אופטיקה ב־285 סניפיה, תחת השם "סופר־פארם אופטיק". מתוך זה, ב־75 סניפים מוצעים שירותי אופטומטריסט, וניתן לבצע בהם בדיקת ראייה. במהלך השנה הקרובה יוסבו כל המחלקות בסניפי סופר־פארם למיתוג החדש.

במסגרת השקת הקונספט החדש מתכוונים ברשת להרחיב את פורטפוליו משקפי הראייה והשמש עם מותגים בינלאומיים כמו רוברטו קוואלי, דיור, גוצ'י, אום פורד, ולנטינו, פראדה, ורסאצ'ה ועוד. בנוסף יימכרו מותגים ביבוא מקביל כמו רטרו סופר פיוצ'ר ו־IC! BERLIN.

שוק האופטיקה הישראלי נחשב תחרותי ומתאפיין בחנויות מתמחות המופעלות על־ידי אופטומטריסטים פרטיים לצד רשתות כמו אופטיקה הלפרין ו-Sunglass hut שהביא לארץ הראל ויזל בשנה שעברה. מכירות השוק מוערכות בכ־2 מיליארד שקל בשנה.

סופר־פארם, בניהולו של ניצן לביא, מונה כאמור כ־285 סניפים ופועלת באמצעות זכיינים. בנוסף, היא מפעילה פורמט של מזון טרי בשם דיילי'ס ואת רשת מרפאות האסתטיקה ביוטי קליניק.

"היום, 36 שנה מאז שהוקמה, אירוקה הופכת לרשת אופטיקה", אומר ניצן לביא, מנכ"ל סופר־פארם. "עבורנו מדובר במהלך משמעותי שעתיד לשנות את מפת שוק האופטיקה בישראל, ועבור אירוקה זוהי תחילתה של דרך חדשה בשוק תחרותי שלא פעלה בו בעבר".

משפצים באילת

סופר־פארם פועלת במתכונת המוכרת לנו כיום מאז שנות ה-90, ולדברי לביא, "עד כה היו לה שלוש רגליים, ועכשיו יהיו ארבע: בית המרקחת, הקוסמטיקה, הטואלטיקה והאופטיקה.

"למעשה לקחנו שני מותגים, חיברנו ביניהם, ואנחנו פותחים את כל פעילות האופטיקה תחת ברנד אחד. עם כ־120 חנויות עצמאיות של ERROCA BY SUPER-PHARM ועוד 70-80 נקודות של חנות בתוך חנות, זו תהיה הרשת הגדולה ביותר בארץ".

על הבחירה לא למחוק את המותג אירוקה אומר לביא כי "יש לנו את המיקומים, הברנד הוא בעל ערך, ולכן במקום לפתוח חנות־חנות בחרנו לא למחוק - אלא לחזק. אנחנו משפצים בימים אלה את שבעת הסניפים הקיימים באילת לקראת עונת הקיץ, שמתחילה בעוד חודש, לצד שתי נקודות נוספות של האופטיקה שלנו הקיימות שם, וחנות הדגל שמתפרסת על פני 300 מ"ר".

סופר־פארם, שהחנויות שלה נחשבות לעוגן כמעט בכל קניון ומרכז מסחרי, מתכננת להפוך את ERROCA BY SUPER-PHARM לעוגן משמעותי נוסף.