סופרפארם רוכשת את אירוקה בסכום של כ-75 מיליון שקל

סופר פארם מרחיבה את פעילותה בתחום האופטיקה ורוכשת את פעילות רשת אירוקה, שמפעילה יותר מ-60 סניפים בארץ • כ-200 עובדי אירוקה ייקלטו ברשת סופר פארם

חנות אירוקה דיוטי פרי / צילום: אלעד גוטמן
חנות אירוקה דיוטי פרי / צילום: אלעד גוטמן

סופר-פארם וקבוצת אירוקה החזקות חתמו על עסקה במסגרתה תרכוש סופר-פארם את פעילות רשת אירוקה בסכום שמוערך על ידי גורמים בענף בלמעלה מ-75 מיליון שקל. סופר-פארם, שמפעילה מחלקות אופטיקה שמציעות בדיקות ראיה ועיקר עיסוקן במכירת משקפי ראייה ועדשות מגע, מרחיבה את פעילותה בתחום האופטיקה ורוכשת את פעילות רשת משקפי השמש אירוקה. השלמת העסקה כפופה לאישור רשות התחרות.

רשת אירוקה מפעילה כ-60 סניפים ומתמחה במכירת משקפי שמש של בתי אופנה ומותגים בינלאומיים. בסופר-פארם מציעות מחלקות האופטיקה שירותי בדיקות ראייה ע"י אופטומטריסטים בכשליש מחנויות הרשת, שכוללות בין היתר משקפי ראייה, עדשות מגע ותמיסות. חלק מפעילות מכירות האופטיקה של הרשת חלק מפעילות מכירות האופטיקה של הרשת מגיע מהמותג הפרטי של יוניק וקולקציית המשקפיים שפיתחה יחד עם נועה קירל. ההתמחות של הרשת מתמקדת בתחום המקצועי של משקפי הראייה, והיא נחשבת לשחקנית קטנה יותר בתחום השמש.

רשת אירוקה משתייכת לקבוצת אירוקה החזקות בבעלות מייקל ויעקב וולף. היא הקטנה מבין רשתות האופטיקה הפועלות כיום בישראל ועל אף גודלה שמרה כל השנים על מובילות בתחום משקפי השמש בישראל. באירוקה מועסקים כ-200 עובדים, שייקלטו יחד עם הפעילות בסופר-פארם, בכפוף להשלמת העסקה.

שוק האופטיקה הישראלי רווי מתחרים ומתאפיין בחנויות מתמחות המופעלות על ידי רשתות ובראשן הלפרין, אופטיקנה וקרולינה למקה ואופטומטריסטים בעלי אופטיקות פרטיים. השוק מוערך במכירות של כ-2 מיליארד שקל בשנה, וכולל כ-1,300 חנויות מתמחות.

בחודש יוני פורסם כי כניסתה של רשת משקפי השמש SunglassHut, אותה מביא לארץ הראל ויזל וקבוצת פוקס, שכבר הודיעו על פתיחה של כ- 20 חנויות בתחילת 2023 וסה"כ כ- 50 חנויות במהלך השנים הקרובות. עוד אז היה ברור שהכניסה של פוקס לתחום תחדד את התחרות בשוק, וצפוי שהעסקה בין סופר-פארם לאירוקה תקבל את ברכת הדרך של רשות התחרות שכן היא תומכת בפועל בהגברת התחרות בשוק זה.

סופר-פארם, בניהולו של ניצן לביא, היא רשת בתי המרקחת המובילה בישראל, המונה כ-280 סניפים ופועלת באמצעות זכיינים. מאז שהוקמה פועלת סופר-פארם ברישיון בית מרקחת, ומפעילה לצד בתי המרקחת שלה גם מחלקות קוסמטיקה, אופטיקה וטואלטיקה. לפני כשנה הרחיבה סופר-פארם את פעילותה, והקימה את פורמט הדיילי'ס (DAILY'S) המציעים אוכל טרי ואיכותי בשיטת GRAB & GO, ואת רשת מרפאות BEAUTY CLINIC המתמחה באסתטיקה רפואית, אנטי אייג'ינג וטיפולי עור.

בעסקה ייצגו את רשת סופר-פארם עוה"ד רונן ציטבר וזוהר הדר ממשרד עוה"ד ציטבר גלאור ושות' ואת אירוקה ייצגו עו״ד כפיר ידגר ועו״ד ענבר בוינג'ו ממשרד גורניציקי.