עבודה מרחוק? גוגל רוצה את העובדים קרוב אליה

מעקב אחר נוכחות, תזכורות לעובדים נעדרים ודרישה להגעה למשרדי החברה • גוגל מעדכנת את מדיניות העבודה ההיברידית שלה, איך זה ישפיע על העובדים?

מטה גוגל / צילום: Associated Press
מטה גוגל / צילום: Associated Press

האם העבודה מרחוק לה הורגלו עובדי גוגל בשנים האחרונות עומדת לאבד ממעמדה ויוקרתה? אם תשאלו את החברה, אז ייתכן שהתשובה תהיה חיובית. בדיווח ב-CNBC צוין כי פיונה צ'יקוני, סמנכ"לית משאבי אנוש גוגל, פרסמה מייל שעוסק בעדכון מדיניות העבודה ההיברידית בחברה. העדכון כולל מעקב אחר נוכחות והגעה למשרדים לפחות שלוש פעמים בשבוע כחלק מסקירת הביצועים שלהם. בנוסף, ישלחו תזכורות לעובדים שנעדרים באופן קבוע מהמשרדים.

"לא כולם מאמינים ב'שיחות קסומות במסדרון', אבל אין ספק שלעבודה משותפת באותו חדר יש השפעה חיובית", כותבת צ'יקוני. "רבים מהמוצרים שחשפנו בחודש שעבר פותחו ונבנו על ידי צוותים שעבדו זה לצד זה".

גוגל משדרגת את יכולות ה־AI שלה ומספקת למתחרה הגדולה סיבה לדאגה
איך מפטרים עובדים שעובדים מהבית והאם אפשר לעשות את זה בזום?
עבודה מרחוק - אם זה טוב לעובדים, זה רע למעסיקים 

עבודה מרחוק תתאפשר באופן חריג בלבד

במכתבה, מבקשת צ'יקוני מהעובדים שגרים במרוחק מהמשרדים לשקול מחדש את מודל ההעסקה, בטענה כי "המשרדים הם המקום שבו תהיו הכי מחוברים לקהילה של גוגל". בהמשך, הוסיפה כי עבודה חדשה מרחוק לחלוטין תתאפשר באופן חריג בלבד.

בשנה שעברה גוגל החזירה את עובדיה למשרד, זאת לאחר שנתיים של עבודה מרחוק במהלך תקופת הקורונה, בה עובדי חברות הטכנולוגיה בכלל וגוגל ביניהן התרגלו לעבוד מהבית, והמוטיבציה לחזור למשרד לא הייתה בשיאה. באותה עת, החברה ניסתה לחזר אחרי עובדים על ידי תזמורות צועדות וביקורים של פוליטיקאים בולטים.

בתחילת השנה הנוכחית, חל שינוי במגמת ההטבות של עובדי החברה: גוגל הודיעה על מהלך קיצוצים נרחב ולצד הפיטורים וההתייעלות הכלכלית שמתבצעת בחברה, לפני כחודשיים פורסם כי החברה תפחית את תדירות ריענון המוצרים הטכנולוגיים שמקבלים העובדים כגון סמארטפונים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים ומסכים. כפי שפורסם ב-CNBC, מסמך פנימי של החברה הראה כי עובדים שקיבלו אישור לעבוד מרחוק עשויים להיות נתונים להערכה מחדש אם החברה תקבע שינויים מהותיים בצורך העסקי, בתפקיד, בצוות, במבנה או במיקום.

דובר גוגל מסר לגלובס: "כבר מעל לשנה שהעובדים שלנו נמצאים במודל של עבודה היברידית - שלושה ימים בשבוע במשרד וביומיים הנותרים עובדים מהבית. זה הולך טוב, ואנחנו רוצים לראות גוגלרים מתחברים ומשתפים פעולה פנים מול פנים, לכן אנחנו מגבילים עבודה מלאה מרחוק לחריגים בלבד".