אחרי שנתיים מהבית: בגוגל חוגגים את החזרה לעבודה מהמשרדים בארה"ב

תזמורות צועדות באוסטין, ביקור של ראשת העיר במשרדים בשיקגו, ובסן פרנסיסקו פקקי התנועה בשיאם, ומקומות החניה אזלו – עובדי גוגל חוזרים למשרד

משרדי גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
משרדי גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

גוגל החזירה בשבוע שעבר את עובדיה למשרד, אחרי שנתיים של עבודה מרחוק. החל מתזמורות צועדות ועד ביקורים של פוליטיקאים בולטים וכמובן, פקקי תנועה ומחסור בחניה: כך חגגו בגוגל את החזרה לשגרה.

גוגל עדיין מנהיגה מודל עבודה היברידי, שמאפשר לעובדים, שלא מוותרים בקלות על הגמישות והזמן האישי והמשפחתי שמהם נהנו, לבקש להמשיך לעבוד מהבית. במהלך השנתיים של הקורונה, עובדי חברות הטכנולוגיה בכלל וגוגל בפרט התרגלו לעבוד מהבית, ויחד עם העלויות האינפלציוניות של הנסיעות לעבודה והביצועים הבולטים של החברה במהלך שנתיים של עבודה מרחוק, המוטיבציה לחזור למשרד אינה בשיאה.

באזור מפרץ סן פרנסיסקו יש את הריכוז הגבוה ביותר של משרדי גוגל, עם עשרות בניינים בכמה ערים באזור. שם, עובדים הוצבו בכניסות כדי לקבל את פניהם של החוזרים, להפנות אותם למשרדיהם ולענות על שאלות. בנוסף, חזרתם של העובדים למשרד הביאו לדיווחים של תושבי האזור על עלייה בתנועה בכבישים.

"תנועה מטורפת בכניסה למשרדי גוגל כשאנחנו חוזרים לעבודה", צייץ אחד העובדים ביום שלישי, עם תמונה של צומת סואן בסמוך למטה העולמי של גוגל במרכז עמק הסיליקון. "אין חניה בשום מקום קרוב לבניין בו אני עובד".

חברת קלטריין, המפעילה את קו הרכבת של מחוז סנטה קלרה, שם שוכן עמק הסיליקון, דיווחה גם היא על עלייה מורגשת בכמות הנוסעים. "בימי חול, אנחנו עומדים על כ-20% ממספר העובדים שהגיעו למשרד בתקופה שלפני המגפה, אבל ככל שהמשרדים ממשיכים להיפתח וככל שיש יותר פעילויות קיץ, אנחנו מצפים שהמספרים האלה ימשיכו לעלות", כך סיפר דן ליברמן, דובר קלטריין, לרשת ABC של אזור המפרץ.

גם במשרדי גוגל בשיקגו נחגגה חזרתם של 2,000 העובדים, שזכו לביקור של ראשת העיר, לורי לייטפוט, וכן של רוב בידרמן, מנהל קשרי ממשל של גוגל. את פניהם של עובדי גוגל באוסטין, טקסס, קיבלה תזמורת צועדת, שניגנה מול משרדים כמעט ריקים. למרות שהמספרים עדיין לא מתקרבים לאלה של לפני המגפה, השבוע הראשון של עבודה מהמשרד בגוגל הוא אחד המסמנים הגדולים של חזרה לשגרה, צעד שניסתה לבצע ענקית האינטרנט מספר פעמים, ולא הצליחה, עד עכשיו.

"כיף לפגוש את האנשים שאני עובד איתם מחוץ לזום", סיפר ל-ABC אחד מעובדי גוגל בשיקגו, שסיכם במשפט את אחת מההנאות הגדולות שביציאה מהעולם הווירטואלי של עבודה מרחוק וחזרה לשגרה.