שתי מניות בפנים, ושתיים בחוץ: הרשימה המעודכנת של S&P 500

S&P 500 המאגד את החברות האמריקאיות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר עדכן את הרשימה - שיכנס לתוקף בעוד כשבוע וחצי • מי המניות שמצטרפות ואיך זה צפוי להשפיע עליהן

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin

מדד S&P 500 הוא בין המדדים הבולטים בוול סטריט. הוא מאגד בתוכו את 500 החברות האמריקאיות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, ולהכלל בו נחשב לאות כבוד בשוק המניות. מתחילת השנה עלה המדד ב-16.7%. כדי לשמור על רלוונטיות החברות בו, המדד עורך עדכון כל רבעון, בו הוא מוסיף חברות חדשות ומסיר כאלה שלא עומדות יותר בדרישות הסף. העדכון הבא צפוי להתרחש ב-18 בספטמבר, אבל כבר אתמול הוכרז על המניות החדשות שעתידות להצטרף למדד.

בוול סטריט חשבו שהעלאות הריבית הסתיימו, ואז הגיעו הנתונים האלו
"הדוב" של וול סטריט בטוח: שוק המניות באשליה, המיתון יגיע
הצניחה של מניית אפל: סין אוסרת על שימוש אייפון בקרב עובדי ציבור

השבוע הודיע S&P Dow Jones Indices LLC כי שתי חברות שיצטרפו למדד בהמשך החודש הן חברת האירוח Airbnb, וחברת ההשקעות בלקסטון. מניות שתי החברות הנ"ל הראו ביצועים טובים מתחילת השנה, עם עליה של 68% ו-46%, בהתאמה.

 Airbnb  ובלקסטון  יחליפו את מניות לינקולן נשיונל  וניוול ברנדס  שיצאו מהמדד בעדכון הקרוב ויעברו להיסחר במדד S&P SmallCap 600.

החברות שמצטרפות למדד יזכו לחשיפה רחבה יותר, וקפיצה במחיר המניה בטווח הקצר. אולם, היסטורית הראלי לא נשמר לאורך זמן. ניתוח שביצעה חברת מקנזי ושות על 103 החברות שהצטרפו למדד ה- S&P בין 1999-2004 מצא שלמרות שמניות שמצטרפות למדדים גדולים זוכות לקפיצה בשוויוון בטווח הקצר, ההייפ נסוג לאחר כ-45 ימים.

 Airbnb מציגה: זינוק של כ-9% במניה בשבוע אחד

חברת האירוח Airbnb, עלתה בשבוע האחרון ב-8.8% בין היתר על רקע כניסתה למדד ה-S&P 500 שממצבת את החברה כאחת מהמניות המשפיעות בארה"ב, וצפויה להגביר את אמון המשקיעים בצמיחה שלה.

אבל למרות היתרונות שהצירוף למדד מביא עימו, קיים גם סיכון. עם החשיפה המוגברת והעלייה הצפויה בעניין המשקיעים בחברה, מגיעות גם השגחה צמודה יותר מצד האנליסטים וציפיות גבוהות יותר לביצועים טובים, ועל החברות החדשות לשמור על תנאי הסף כדי להישאר במדד במדד.

 Airbnb מוערכת בשווי של 91.77 מיליאר דולר. מחיר המניה שלה בשוק עומד על 141 דולרים, נמוך מהשווי הפנימי שלה בספרים שעומד על 229 דולר, דבר שמצביע על כך שמחיר המניה נסחר בתשואת חסר. אבל יחס המחיר רווח, שעומד על 41 מציע שהמשקיעים מוכנים לשלם יותר כדי להחזיק במניה.

בכל הנוגע לחברת ההשקעות בלקסטון, המניה שלה עלתה מתחילת השבוע ב-3%. לקרן ההשקעות שני סוגים של מניות המקנות זכויות הצבעה שונות, וסלילת דרכה למדד התחיל באפריל, כאשר S&P Dow Jones Indices LLC ביטל את הכלל שנקבע ב-2017 - לחסום חברות בעלות יותר מסוג אחד של מניות שמצטרפות למדד, ומאז השוק צפה כי הצטרפות מניית חברת ההשקעות, תאושר.

בששת החודשים האחרונים עלתה המניה ב-14.2%, בעוד שמדד הבנצ'מרק - סקטור השירותים הכספיים איבד 4.6%.