"הדוב" של וול סטריט בטוח: שוק המניות באשליה, המיתון יגיע

מייק ווילסון, אסטרטג המניות של מורגן סטנלי, לא מתרשם מהעליה האחרונה בוול סטריט, וצופה לארה"ב מיתון • אבל יש מספר מניות שהוא חושב שכדאי להשקיע בהן בכל זאת

העליות האחרונות בשוק המניות הן לא אינדיקטור לבריאות הכלכלה / אילוסטרציה: Shutterstock
העליות האחרונות בשוק המניות הן לא אינדיקטור לבריאות הכלכלה / אילוסטרציה: Shutterstock

המשקיעים שמסתנוורים משוק המניות ומתייחסים אליו כאל אינדיקטור לבריאות הכלכלה - טועים. כך טוען אסטרטג המניות של מורגן סטנלי, מייק ווילסון.

אמנם, העלייה האחרונה בשוק המניות לא נבעה רק מסנטימנט או ספקולציות של המשקיעים, היא נתמכה גם בנתונים כלכליים חיוביים. שיעור האבטלה עדיין עומד על קרוב לשפל של עשרות שנים, מדדי האינפלציה, שהגיעו לשיא ביוני 2022, ירדו מאז בחצי, צרכנים ממשיכים להוציא ורווחי החברות ברבעון הראשון והשני של השנה התבררו כטובים ממה שציפו האנליסטים.

הדולר שבר שיא נוסף ונסוג מול השקל: "קיבלנו בית ספר לקשר בין הסיטואציה הפוליטית לשוק המט"ח"
מחיר חבית נפט זינק אמש לשיא של 10 חודשים. זו הסיבה

אבל ווילסון דבק בדעה שמשקיעים רבים אופטימיים מדי לגבי הכלכלה, ושמקור האופטימיות הזו הוא בעיקר עליית מחירי המניות. לפי ווילסון, במהלך השלבים המאוחרים של המחזור הכלכלי, משקיעים מתנדנדים בין צפי ל"נחיתה רכה" (האטה כלכלית קלה) ו-"נחיתה קשה" (מיתון) - דבר שעלול להוביל לאי ודאות ולתנודות בשוק המניות.

בתקופות של אי ודאות כלכלית, להתנהגות של מחירי המניות ותנועות השוק יכולה להיות השפעה חזקה יותר על סנטימנט המשקיעים וקבלת ההחלטות מהרגיל. על הרקע התנודתיות הזו, "אנחנו חושבים שהאופטימיות צריכה להתפוגג", צוטט ווילסון באתר מארקטווצ', והוסיף כי על אף העלייה המתמשכת בבורסה, "ספטמבר אוקטובר צפויים להיות חלשים, בצורה שלא מתומחרת כרגע במרבית המניות".

"במצב הנוכחי, השווקים מצפים להאצה משמעותית בצמיחה - שלדעתנו לא סביר שתתרחש השנה, במיוחד עבור הצרכן," הסביר. והוסיף כי סקר שנערך לאחרונה בקרב צרכנים על ידי מורגן סטנלי הראה כי אמון הצרכנים בכלכלה האמריקאית אינו משתפר ביחס לחודש שעבר. האינפלציה נותרה הדאגה העיקרית, והקטגוריה היחידה שבה הצרכנים מצפים להוציא יותר כסף במהלך ששת החודשים הקרובים הם דברים חיוניים כמו מצרכים וציוד ביתי. "אנחנו לא יכולים שלא להישאר סקפטיים לגבי הרעיון שהצמיחה הכלכלית מואצת...", אמר.

וילסון מציע למשקיעים לשקול התמקדות במניות צמיחה "הגנתיות", היינו מניות במגזרים שצפויים להניב רווחים יציבים ללא קשר למצב השוק הכולל. הוא מזכיר במיוחד העדפת מניות במגזרים תעשייתיים על פני מגזרי צריכה "לא חיונית", מאחר ו"למגזר התעשיות יש רקורד חזק של ביצועים גבוהים מהמחזור המאוחר ביחס למגזר שיקול הצרכן", הסביר.

אין לראות באמור המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הזמנה לבצע רכישה או השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק