"הרגשתי לא רצוי": אברי גלעד עוזב את רשת 13 ומעביר ביקורת קשה

בעוד שלא ברור עדיין מה יעשה גלעד בקשת, מוערך שהוא צפוי לעלות בתוכנית אקטואליה חדשה בערוץ • בפוסט שפרסם בפייסבוק, שיתף על התקופה שאחרי הפיצול של ערוץ 2: "כל מנכ"ל חדש שהגיע לחברה שמע ממני את הנאום על הצורך הקריטי לשבור ימינה"

אברי גלעד / צילום: גל חרמוני
אברי גלעד / צילום: גל חרמוני

העיתונאי ואיש התקשורת אברי גלעד פרסם היום (ה') פוסט בפייסבוק, בו הוא מודיע רשמית כי הוא עוזב את רשת, ועובר למתחרה קשת. עדיין לא ברור בדיוק מה גלעד יעשה בקשת, וההערכות הן כי הוא צפוי לעלות בתוכנית אקטואליה חדשה בערוץ.

בהשפעת המצב הפוליטי? הישראלים מבלים יותר זמן מול אמצעי המדיה
היא הייתה כוכבת גדולה. למה היום כל התקשורת מתנערת ממנה? 
מה רשת 13 תפסיד מהעזיבה האפשרית של אברי גלעד לקשת 12? 

"עבדתי ברשת מיום הקמת ערוץ 2 נוחו עדן", כתב בפוסט. חוץ מהפסקת ארוכה שבה עברתי לטלעד ואחר-כך לערוץ 10, עשיתי את רוב הקריירה שלי ברשת". הוא פירט על התוכניות השונות ואף על כך שהוא שב אל תוכניות הבוקר שעשה למשך 15 שנה.

גלעד כתב כי רשת "הייתה הבית שלי, ואני הייתי עמוד תווך שלה. עשינו דברים טובים ביחד, ניסינו גם דברים פחות מוצלחים, אבל תמיד הרגשנו שייכים", וציין כי מבחינתו רשת הייתה "לתמיד". הוא כתב כי כשערוץ 2 התפצל לערוצים 12 ו-13, היה לו מורכב אידאולוגית "להשתלב בקו של חברת החדשות של ערוץ 10 שנכנסה לערוץ 'שלי', ולהם היה לא פשוט לאכול אותי. כל מנכ"ל חדש שהגיע לחברה שמע ממני את הנאום על הצורך הקריטי לשבור ימינה, וכולם לא שמעו לי". 

"משבר עמוק ביחסים" 

אך התפנית לפי גלעד, התרחשה לפני שנה וחצי, אז התרחש "משבר עמוק ביחסים שלי עם הערוץ, ממנו לא קמנו". לדבריו, רשת עמדה בכל פרטי החוזה שהיה מולו, וכעת החוזה תם. "ניסיתי לתת מה שיכולתי, אבל היה לי ברור ומורגש שאני כבר לא רצוי בחברה שלי", כתב.

גלעד שיתף כי כשהגיעה הפנייה מקשת, הוא נענה בחיוב. הוא חתם את הפוסט בכך שהוא מודה לערוץ על כמה שנתנו לו, "על האמון, ההזדמנויות, התמיכה, הפרנסה, מקבל בהכנעה את סוף יחסינו ועובר למערכת היחסים הבאה".

מרשת 13 נמסר: "אנחנו רוצים להודות לאברי על העשייה הרבה במהלך שנותיו ברשת ומאחלים לו בהצלחה בהמשך".

גלעד אף עדכן בימים האחרונים כי אמו, אורה קווסטלר, הלכה לעולמה, יומיים לפי יום הולדתה ה-93. גלעד יושב שבעה בימים אלה, שתקוצר בגלל חג הסוכות. הוא הודיע כי את תוכנית הבוקר האחרונה שלו בערוץ הוא לא ישדר, עקב השבעה.

גלעד הגיש בשנים האחרונות לא מעט תוכניות ברשת, כמו תוכנית הבוקר "העולם הבוקר" אותה הגיש במשך 18 שנה, "מה אתם הייתם עושים", "אל תפילו את המיליון" ועוד. אחרי שהפסיק להגיש את תוכנית הבוקר שהיה מזוהה איתה, החל גלעד להגיש את תוכנית הבוקר של יום שישי.

העזיבה של גלעד מצטרפת לנטישה נוספת של טאלנטים שהיו מזוהים עם הערוץ, כמו אילה חסון (שעברה לתאגיד השידור הציבורי) ושרון גל (שעבר לערוץ 14). גלעד כיום מגיש את התוכנית היומית "השיח" בגלי צה"ל, שם מאזינים עולים מדי יום ומדברים על נושא שהוגדר מראש.