מה רשת 13 תפסיד מהעזיבה האפשרית של אברי גלעד לקשת 12?

אחרי שני עשורים, איש הטלוויזיה אברי גלעד עשוי לעבור מרשת לקשת • עם זאת, עדיין לא ברור מה הוא יעשה בקשת אם המגעים יבשילו לכדי חתימה • עזיבתו של גלעד עלולה להיות שלילית עבור רשת, במיוחד בהיבטי הרייטינג ומשיכת הקהל

אברי גלעד / צילום: גל חרמוני
אברי גלעד / צילום: גל חרמוני

אחד המגישים המזוהים ביותר עם רשת, אברי גלעד, מנהל מגעים עם חברת קשת - כך פורסם היום (א') על ידי רן בוקר. בימים האחרונים המגעים בין הצדדים עלו רמה, ואם יבשילו לכדי חתימה - גלעד יעזוב את הערוץ לאחר שני עשורים. עדיין לא ברור מה גלעד יעשה בקשת אם המגעים יבשילו.

על הכוונת של משרד הביטחון: חברות המודיעין המבוסס על צפייה בפרסומות | בלעדי
"המדינה נתנה לנו חבל ואמרה 'תשימו אותו על הצוואר'": העסקים הקטנים פוגשים משבר חדש | בדיקת גלובס

גלעד הגיש בשנים האחרונות לא מעט תוכניות ברשת, כמו תוכנית הבוקר "העולם הבוקר" שהגיש במשך 18 שנה, "מה אתם הייתם עושים", "אל תפילו את המיליון" ועוד. אחרי שהפסיק להגיש את תוכנית הבוקר שהיה מזוהה איתה, גלעד החל להגיש את תוכנית הבוקר של יום שישי.

במבט לאחור, אפשר לראות איך עזיבתו של אברי גלעד עלולה להיות שלילית לרשת - בעיקר בהיבטי רייטינג ומשיכת קהל: עד שנת 2017, שנת הפיצול בערוץ 2, נתוני הרייטינג השנתיים של תוכנית הבוקר של אברי גלעד עמדו על בין 5-7%, כך לפי נתוני ועדת המדרוג הישראלית.

לאחר הפיצול, תוכנית הבוקר של רשת התדרדרה ל-4%, ואף ל-3.7%. בשנתיים האחרונות, בנתוני 2022-2023 (בתקופת הזמן הזו הגישו גם צביקה הדר, מירי מיכאלי ורותם ישראל, ובחודשים האחרונים גאולה אבן), הנתון הזה צנח בחדות לטווח שבין 2.1-2.7% נתוני רייטינג שנתיים.

לא החוליה הראשונה בשרשרת העזיבות

ומה קרה לרצועת שישי? בחודש אוגוסט 2022, התחיל להגיש את תוכנית הבוקר בימי שישי. למעט ינואר 2022 (שם היה נתון חודשי של 4.1%), בחודשים שקדמו לאוגוסט, רייטינג תוכנית הבוקר בשישי היה בטווח של 2.5-3.2%, לעיתים גובר ולעיתים נמוך ביחס לנתון הרייטינג החודשי של תוכניות הבוקר באמצע השבוע. מחודש אוגוסט, אז גלעד התחיל להגיש את הרצועה, הרצועה התחזקה - כשהנתון החודשי מעל ל-3%, והגיע אף לפיק של 3.6% חודשיים רצופים. מה שמעניין, שבמקביל לכך - הנתון החודשי של גלעד צבר תאוצה וכעת במרחק של כנקודת רייטינג, כלומר בין 4% לבין 5%.

העזיבה של גלעד מצטרפת לנטישה נוספת של טאלנטים שהיו מזוהים עם הערוץ, כמו אילה חסון ושרון גל. גלעד כיום מגיש את התוכנית היומית "השיח" בגלי צה"ל, שם מאזינים עולים מדי יום ומדברים על נושא שהוגדר מראש.