בגלל המלחמה: הקליניקה המוכרת לטיפולים אסתטיים מבקשת הקפאת הליכים

ויו קליניק עברה מרווח להפסד עוד לפני המלחמה, אך לטענתה בעקבות המלחמה נחתך מחזור המכירות של החברה ב-55% • בעלי החברה, ד"ר צחי וידר, הוא כירורג וממובילי תחום האסתטיקה הרפואית בארץ

מתוך אתר VIV
מתוך אתר VIV

ויו קליניק, מרפאה לטיפולים אסתטיים בבעלות ד"ר צחי וידר, כירורג וממובילי תחום האסתטיקה הרפואית בישראל, פנתה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להקפאת הליכים ואישור הסדר חוב לאחר שצברה חובות של 15 מיליון שקל.

WSJ | השותפים לשעבר של סם בנקמן פריד משיקים בורסת קריפטו חדשה
זינק ביותר מ־120% השנה: הביטקוין בשיא של שנה וחצי

החברה עברה מרווח להפסד עוד לפני המלחמה, אך לטענתה בעקבות המלחמה ירד מחזור המכירות של החברה מסכום של כ־90 אלף שקל ליום ל-40 אלף שקל ליום - צניחה דרסטית של כ־55%.

"בשל הפגיעה הקשה בתזרים המזומנים שלה שנגרמה עקב מצב המלחמה ואשר שיבשה את תוכנית ההבראה של החברה, במצב הנוכחי נראה כי החל מחודש נובמבר 2023 לא תוכל החברה להמשיך ולעמוד בתשלומים השונים, באופן שיוביל לקריסתה הוודאית", נכתב בהודעת החברה.

עוד הוסיפה החברה כי "קריסתה של החברה על רקע המשבר חסר התקדים שיצר כאמור המצב המלחמתי והצורך לשרת את חובותיה, יובילו בהכרח לפגיעה באינטרס של כל המעורבים בדבר ובראש ובראשונה הנושים - שכן לחברה אין נכסים ממשיים וברי כי הדרך היחידה שבה יוכלו הנושים להיפרע מחובם הינה באמצעות המשך הפעלתה של החברה ושמירתה כעסק חי".

לפי ההסדר המוצע פעילות החברה תימכר לחברה חדשה בבעלות אלכסנדר יופית ויצחק ג'רי גרשון של 5.8 מיליון שקל. סכום של מיליון שקל ישולם על ידי הרוכשת במזומן לקופת הנושים. החברה הרוכשת תשלם לקופת ההסדר 83 אלף שקל כל חודש במשך תקופה של 60 חודשים. בבקשה נטען כי "בהינתן מצבה העגום של החברה ובשים לב למשבר הכלכלי המתמשך כמו גם למצב המלחמתי שכל מילה לגביו תהא מיותרת, מדובר בהישג אדיר".

ד"ר וידר ערב לכ-2 מיליון שקל מהחוב

בבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד רז מנגל, אוריין רום ודוד אזולאי ממשרד רז מנגל, נכתב כי לחברה חובות בהיקף של כ-15 מיליון שקל מתוכם כ-9.6 מיליון שקל לפירעון תוך זמן קצר ואילו וכ-4.2 מיליון מיליון שקל לטווח ארוך ו-1.3 מיליון שקל שלא לפירעון מיידי. ד"ר וידר ערב לקרוב ל-2 מיליון שקל מהחוב.

עו''ד רז מנגל / צילום: אלון רון
 עו''ד רז מנגל / צילום: אלון רון

לפי הבקשה, החברה הגיעה עם חלק מנושיה להסדרי פריסה, אולם בעקבות כמות הנושים והיקף החוב, כמו גם המצב המלחמתי, תזרים ההכנסות של החברה אינו מאפשר את פירעון החובות ולמעשה החברה נאנקת תחת פירעון החובות לנושים.

נטען כי כבר בשנים 2022 ותחילת שנת 2023 חלה הרעה בתוצאות הכספיות של החברה, שנבעה ממספר גורמים: ירידה במכירות של 20% מהמחזור עקב הפסקת פעילות הטיפולים בתאי הלחץ שהייתה משמעותית. זאת עקב שינוי רגולטורי של משרד הבריאות, אשר מתיר כיום טיפולים מסוג זה רק בבתי חולים.

מחזור המכירות של החברה ירד מכ-24 מיליון שקל בשנת 2021 ו-25 מיליון שקל בשנת 2022, לכ-16 מיליון שקל ל-9 החודשים של שנת 2023 שמשקפים מחזור מתואם בסך של כ-20 מיליון שקל ל-12 חודשים בשנת 2023.

סיבות נוספות הן ניסיונות כושלים להכניס טיפולים חדשניים כתחליף לטיפולי לחץ וגידול בעלויות הפרסום עד כדי 25% ממחזור המכירות של החברה. כך החברה עברה מרווח בסך של 581 אלף שקל בשנת 2021, להפסד בסך של כ-2.5 מיליון שקל בשנת 2022 וכן הפסד דומה ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2023.

מפעל חייו של ד"ר וידר

ויו קליניק שנוסדה לפני 22 שנים היא מפעל חייו של ד"ר וידר, כירורג המשמש כמנהל החברה. החברה נותנת שירות בתחום האסתטיקה הרפואית לפנים, הזרקות בוטוקס וחומצה הילארונית, עיצוב ופיסול פנים, וטיפולי אנטי אייג'ינג. בבקשה מציינת החברה כי היא העסיקה 40 עובדים עד לתקופה האחרונה, אך בעקבות ההתדרדרות במצבה הכלכלי, פוטרו כ-10 מעובדיה ונכון להיום מועסקים בחברה 30 עובדים.

החברה מבקשת להגיע להסדר נושים במסגרתו יפרעו החובות באמצעות בית המגורים המשפחתי של וידר באופן חלקי וכספי התמורה ממכירת פעילות החברה. 

כחלק מתוכנית ההפעלה של החברה לחודשיים הראשונים עד להגעה להסדר נושים, יועמד לחברה הון בסך 250 אלף שקל אשר ישמש כבסיס להון החוזר הנדרש להפעלה, וזאת בנוסף לניכיון שוברי אשראי שיידרש במהלך החודשיים של הפעלת הביניים עד להגעה להסדר.

לדברי החברה, בהסדר המוצע, ניתן יהיה לסלק 75% מהחוב לנושים המובטחים בשעבודים שוטפים; 75% מהחוב לנושים בדין קדימה; 75% מהחוב לנושים בעלי ערבויות אישיות; ו-15% מהחוב לנושים בדין רגיל.