זינק ביותר מ־120% השנה: הביטקוין בשיא של שנה וחצי

עלייה של 122% מתחילת השנה הזניקה את שווי הביטקוין לכ-37 אלף דולר, כאשר מטבעות קריפטו אחרים זינקו אף ביותר

הביטקוין מזנק / אילוסטרציה: Shutterstock
הביטקוין מזנק / אילוסטרציה: Shutterstock

הסנטימנט החיובי סביב הביטקוין מתחזק. במהלך סוף השבוע האחרון המטבע הדיגיטלי המוביל השלים עלייה של 122% מתחילת השנה, ומחירו המריא למעל 37 אלף דולר למטבע - שיא שלא נראה בשוק מאז 2022. גורם בשוק מסביר את האופטימיות בכך שהמשקיעים מצפים כי בקרוב הרגולטור האמריקאי יאשר תעודת סל מבוססת ביטקוין של ענקית ההשקעות בלקרוק. מהלך שכזה יכניס למעשה את השוק המבוזר ל"מיינסטרים" הפיננסי - מה שיכול להגביר את הפעילות בו מצד גופים מוסדיים. 

השותפים לשעבר של סם בנקמן פריד משיקים בורסת קריפטו חדשה 
הביטקוין זינק ב-15% תוך שבוע. איך זה קשור למלחמה בישראל?

אלי בז'רנו, מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו Bit2C, אומר בשיחה עם גלובס כי בלקרוק כבר נרשמה אצל חברה שתסלוק ותרשום את תעודת הסל: "השוק מבין שפעולות כאלה לא מתבצעות בחלל ריק, ומסיק שהתעודות יאושרו בקרוב".

בעקבות הביטקוין, גם המטבעות המבוזרים האחרים רשמו עליות חדות. האת'ריום עלה ב־87% מתחילת השנה, ומטבעות קטנים יותר זינקו בשיעורים תלת־ספרתיים כדוגמת ריפל (112%) וסולנה (470%).

העניין החדש במטבעות הדיגיטליים מתרחש באופן סמלי על רקע הרשעתו של סם בנקמן־פריד, מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו FTX, בשבעה סעיפים של זיוף והונאה בתחילת החודש.

מחיר הביטקוין יוכפל?

שוויו העולה של הביטקוין, שמשקף את הביקוש הגובר אליו, מעורר גם חשש מסוים לגבי מחסור בנזילות המטבע. מחסור זה צפוי לגבור בשל תהליך החציייה (halving) של הביטקוין, שיחול באפריל 2024. באלגוריתם של המטבע מוטמע קוד שחוצה את מספר מטבעות הביטקוין בכל 4 שנים. כתוצאה מכך, בקרוב צפוי מספר המטבעות בשוק להצטמצם.

החזאים האופטימיים צופים כי הביטקוין עוד יעקוף את השיא של 2021, אז מחירו היה כמעט כפול מהיום. עם זאת, יש גם מי שצופים כי הרגולטור האמריקאי יגביל את השוק ואיתו את התנודתיות החדה במחיר - לטוב ולרע.