סם בנקמן-פריד הורשע בשבעה סעיפי ההונאה הפליליים

סם בנקמן-פריד נמצא אשם בכל שבעת הסעיפים הפליליים בהם הואשם • מייסד בורסת הקריפטו FTX צפוי לעונש מקסימלי של 115 שנות מאסר

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews
סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם בכל שבעת הסעיפים הפליליים בהם הואשם. מייסד בורסת הקריפטו FTX צפוי לעונש מקסימלי של 115 שנות מאסר.

דעה |כך הפכה טורקיה מבת ברית מערבית לחברה בציר הרשע 
השותף של באפט: "כאילו אלוהים פשוט פתח תיבה ושפך אליה כסף" 

בנקמן-פריד, בנם בן ה-31 של שני חוקרי משפט סטנפורד ובוגר המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, הורשע בהונאת רשת וקשירת קשר לביצוע הונאת רשת נגד לקוחות FTX ונגד מלווים של Alameda Research, קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך וקנוניה. בנוסף הורשע בנקמן-פריד בביצוע הונאת סחורות נגד משקיעי FTX, וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון. בנקמן-פריד לא הודה בעבירות שהבן הורשע.

"סם בנקמן-פריד ביצע את אחת ההונאות הפיננסיות הגדולות ביותר בהיסטוריה האמריקאית", אמר דמיאן וויליאמס, פרקליט ארה"ב של המחוז הדרומי של ניו יורק, בתדרוך לאחר הקראת פסקי הדין. "אף שתעשיית מטבעות הקריפטו עשויה להיות חדשה והשחקנים כמו סם בנקמן-פריד עשויים להיות חדשים, סוג זה של שחיתות עתיק יומין. המקרה הזה תמיד היה על שקר, רמאות וגניבה, ואין לנו סבלנות לזה".

המשפט, שהחל בתחילת אוקטובר, בחן את עדותם של חבריו הקרובים לשעבר של בנקמן-פריד והסגנים הבכירים שלו נגד הצהרות השבועה של הבוס לשעבר והשותף לשעבר שלהם. חבר המושבעים נתן פסק דין מהיר. 

רכישות במיליונים מכספי המשקיעים

בתחילת 2022, בנקמן־פריד החל להתפרסם כילד הפלא של הקריפטו וחתם על עסקאות קידום וקמפיינים עם ידוענים דוגמת שחקן הפוטבול טום בריידי והקומיקאי לארי דיוויד.

בנקמן־פריד, סגניתו הראשית קרוליין אליסון, המייסד השותף של FTX גארי וואנג ומנהל התכנות של FTX נישאד סינג משכו באופן לא חוקי יותר ממיליארד דולר מהחברה בין השנים 2020־2022, ורכשו באמצעותם בתי יוקרה, מימנו פרויקטים פרטיים, הלוואות ובונוסים גדולים.