קבוצת דלק מציגה: רווח נקי של 423 מיליון שקל. כיצד הגיבה המניה?

ברבעון המקביל הקבוצה ששולטת בניו-מד ואיתקה רשמה הפסד של 404 מיליון שקל. כעת היא תחלק דיבידנד של 250 מיליון שקל • והאם עצירת ההפקה במאגר תמר תסייע להכנסות של ניו-מד שמחזיקה בלוויתן?

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי
עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

מניית קבוצת דלק  של יצחק תשובה ומנוהלת בידי עידן וולס מזנקת בבורסה ביותר מ-4% אחרי שחברת ההחזקות דיווחה על תוצאות טובות לרבעון השלישי. החברה, ששולטת בניו-מד אנרג יהש  (54%) שמחזיקה ב-45% ממאגר הגז לוויתן ובאיתק'ה  (89%) שפועלת בים הצפוני, ליד אנגליה, רשמה מעבר לרווח נקי של 423 מיליון שקל, אחרי הפסד של 404 מיליון שקל ברבעון המקביל.

עסקה שנסגרה בעת שמירה בעוטף: מכירת קרטיהיל מזניקה את אלרון 
מהבנק אל חברת נדל"ן: הג'וב החדש של סמדר ברבר-צדיק 

מתחילת השנה החברה הרוויחה 1.4 מיליארד שקל, בדומה לאשתקד. בעקבות תוצאות הרבעון הרביעי החברה תחלק דיבידנד של 250 מיליון שקל, וזאת לאחר שהחברה כבר קיבלה דיבידנד של 350 מיליון דולר מהחברות הבנות. עד סוף השנה דלק צופה שתקבל עוד 170 מיליון דולר.

במקביל, מדווחת דלק כי החוב הפיננסי נטו שלה בסוף הרבעון ירד ל-3.15 מיליארד שקל, לעומת 3.77 מיליארד שקל בסוף ברבעון המקביל בשנה שעברה.

המו"מ על עסקת רכישת שותפות ניו-מד אנרג'י ממשיך להתקדם

נכון לעכשיו, נמשך המו"מ בקשר לסגירת פרטי עסקת רכישת חצי משותפות ניו-מד אנרג'י על ידי בריטיש פטרוליום ואדנוק מאבו דאבי (רכישת מניות הציבור וכן 5% ממניותיה של דלק), כאשר מדובר על עסקה לפי שווי של 14 מיליארד שקל, פרמיה של 72% על מחיר המניה בזמן חתימת ההסכם בסוף חודש מרץ האחרון.

שאלה מעניינת שעולה בהקשר של ניו-מד (מעבר להשלמת עסקת בריטיש פטרוליום ואדנוק) היא האם החברה צפויה להרוויח מהעובדה שמאגר תמר, המתחרה, היה מושבת במשך חודש בעקבות מלחמת חרבות ברזל. לכאורה, החברה צפויה ליהנות מכך. עם זאת, בניו מד וקבוצת דלק בחרו לא להתייחס במפורש לנושא, וציינו את השבתת תמר ואירועים תפעוליים במאגר כריש של אנרג'יאן. במקביל, בדלק ציינו כי "לא צפויה פגיעה מהותית בהכנסות ורווחיות החברה ברבעון הרביעי לשנת 2023 וכן לא צפוי שינוי מהותי בנתוני התזרים המהוון". 

מניית קבוצת דלק נסחרת כעת במחיר של 464 שקלים ושווי שוק של 8.6 מיליארד שקל, עליה של 16% במהלך 12 החודשים האחרונים, בעיקר בעקבות עסקת הרכישה. מתחילת המלחמה המניה איבדה 13% מערכה.

מי שממשיכים להאמין במניה הם לידר שוקי הון, שממשיכים לתת בעקבות הדוחות היום המלצת קניה למניה עם אפסייד אפשרי של 39% במקרה שלא תושלם עסקת ניו-מד (שווי שוק של 11.5 מיליארד שקל לקבוצת דלק) ואפסייד של 57% (שווי שוק של 13.3 מיליארד שקל) במקרה שהעסקה תושלם.