ריטיילורס סוגרת את פעילות רשת דרים ספורט

הרשת מפעילה 11 חנויות, שחלקן יוסבו למותגים אחרים, והיתר יעברו לצדדים שלישיים או למותגים מקבוצת פוקס • בחברה מעריכים כי בגין סגירת הפעילות, צפוי להירשם ברבעון הרביעי הפסד של בין 9 ל-11 מיליון שקל

הראל ויזל, מנכ''ל ובעל השליטה בפוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ''ל ובעל השליטה בפוקס / צילום: דימה טליאנסקי

ריטיילורס , קמעונאית ההנעלה והלבשת הספורט שבשליטת קבוצת פוקס , דיווחה על סגירת רשת אופנת הספורט דרים ספורט. במהלך חצי השנה הקרובה, תיסגר בצורה הדרגתית פעילות הרשת, שמונה 11 חנויות ואתר איקומרס, אותו מפעילה טרמינל איקס.

מחירי הסחורות יורדים והשקל התחזק. אז למה המחירים עולים?
הכירו את איש העסקים שרוצה להשקיע 80 מיליון שקל בקרפור

ההחלטה מגיעה לאור תרומתה השלילית של פעילות דרים ספורט לתוצאות החברה. בחברה מעריכים כי בגין סגירת הפעילות, צפוי להירשם ברבעון הרביעי הפסד של בין 9 ל-11 מיליון שקל.

בהודעה שפרסמה החברה, צוין כי חלק מחנויות המותג יוסבו למותגים אחרים שלה, כאשר יתר החנויות יעברו לצדדים שלישיים או למותגים מקבוצת פוקס, המפעילה מגוון מותגים, ביניהם פוקס, פוקס הום, מנגו, אמריקן איגל, רובי ביי, ללין, נייק ופוט לוקר.

ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס ויו"ר ריטיילורס, לא אמור להיות מוטרד מסגירת הפעילות ההפסדית. בשנים האחרונות, נסגרו פעילויותיהם של מותגים הפסדיים שהפעיל כמו אורבן אאוטפיטרס, יאנגה ורשת חנויות הסלולר RED. במקום המותגים שנסגרו, הוא מפתח מותגים קיימים ומצליחים יותר, או מביא מותגים בין־לאומיים נוספים. בתחילת אוקטובר, ימים מספר לפני המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על הדרום, אמר על ויזל בכיר בענף הקניונים כי "ראו שהראל ויזל סוגר חנויות של יאנגה, אבל לא אומרים שפתח במקומן את רובי ביי. יש מותגים שהוא מצליח בהם נהדר כמו נייקי, מנגו ואמריקן איגל, ויש מותגים שהוא מתנסה בהם. מספיק שאחד פוגע. אם הוא סוגר 20 חנויות, הוא מחליף אותן ב־40".

ריטיילורס רשמה גידול של 13% ברבעון השלישי של 2023

דרים ספורט, שהחלה את פעילותה במאי 2020, עוסקת בייבוא ובמכירת מוצרי הנעלה, הלבשת ואביזרי ספורט ואופנת פנאי. ברבעון השני של השנה, אוחדו המטות של פעילות דרים ספורט ופוט לוקר מטעמי "חיסכון והתייעלות", כפי שדווח בדוחות הרבעון השלישי של השנה.

ריטיילורס פועלת באמצעות רשת חנויות של המותג הבין־לאומי נייקי בישראל, בקנדה ובאירופה (בסך־הכול 81 סניפים) ושל המותג הבינלאומי פוט לוקר בישראל (78). כמו כן, החברה מפעילה רשת חנויות ספורט מקצועי של המותג דרים ספורט (12), והחל מיולי 2022, היא בעלת הייצוג של המותג הבין־לאומי קונברס בישראל.

ברבעון השלישי, רשמה ריטיילורס רווח נקי של 28.8 מיליון שקל, גידול של 13%, וקיטון של 4% ברווח התפעולי ל-49.6 מיליון שקל. הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון ב-524 מיליון שקל, צמיחה של 30% בהשוואה לאשתקד.