בית המשפט נעתר: בשבועיים הקרובים לא תבוצע כל פעולה בגמל סלייס

בית המשפט המחוזי נעתר חלקית לבקשת רו"ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה בסלייס • השופט קבע כי לא ינוידו קופות גמל לחברות אחרות, ולא ניתן יהיה למשוך כספי עמיתים למשך שבועיים

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל
רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריע היום (ה') בבקשה למתן סעדים זמניים שהגיש המנהל המורשה של סלייס, רו"ח אפי סנדרוב, וקיבל את מרביתם. השופט אריאל צימרמן קבע כי בשבועיים הקרובים לא תבוצע כל פעולה בקופות הגמל שבניהול החברה, ובכלל זה העברה של קופת גמל שבניהול החברה לחברה מנהלת אחרת; וכן לא ניתן יהיה למשוך כספי עמיתים מקופת הגמ'ל למעט פעולות שסנדרוב התיר או יתיר במפורש.

בית המשפט הבהיר כי העמיתים יוכלו לפנות לסנדרוב, והוא רשאי לנקוט פעולות ביחס לכך, "ודאי כך כאשר נסיבות אנושיות וצורכי השעה של עמיתים יצדיקו זאת", וכן "כאשר אין תהיות באשר לזכות העמיתים לכספים". 

המנהל המורשה של סלייס גמל מבקש הקפאת הליכים
הפרשה שחושפת את הסיכונים של חיסכון בקופות גמל בניהול אישי

בית המשפט הבהיר כי "בשים לב לפגיעה האפשרית בעמיתים הגלומה בצו האמור, ולמניעת שרירותיות, יפעל המנהל המורשה לגיבוש אמות-מידה סדורות בכל הנוגע לשחרור כספים לידי עמיתים, ויפעל עוד לקבלת אישורו של הממונה, ככל הניתן בתוך 7 ימים מהיום". 

עוד הורה בית המשפט כי לא יינקטו הליכים משפטיים חדשים כלפי החברה או נכסיה ללא אישור של בית המשפט, וכן קבע כי בשלב זה לא ייפרעו חובות של החברה שנוצרו עד למועד מינויו של המנהל המורשה, למעט חובות שהמנהל עצמו ימצא כי פירעונם נדרש להמשך הפעלת החברה ולגיבוש תכנית ההסדר עבורה. רו"ח סנדרוב יידרש להגיש לבית המשפט הודעת עדכון ביחס להתחייבויות התלויות ועומדות בתוך שבועיים. 

בנוסף קבע בית המשפט כי סנדרוב יהיה רשאי להורות על כך שהחברה לא תמשיך לקיים התחייבויות שביצעה כלפי צדדים שלישיים, כלומר כאלה שהיא התחייבה בהם בחוזים.  

יחד עם זאת, בית המשפט לא נעתר לבקשה לעיכוב הליכים גורף בתביעות שמנוהלות נגד סלייס, והותיר את ההחלטה בהליכים לשופטים הדנים בהם. במילים אחרות, בית המשפט קבע כי ההליכים התלויים ועומדים נגד החברה יוסיפו בשלב זה להתנהל, אלא אם הערכאות הדנות בהם יכריעו אחרת.

יחד עם זאת, נקבע כי לא יינקטו במסגרתם הליכים שיש בהם משום ירידה לנכסי החברה או פגיעה בהם, וזאת לשבועיים הקרובים. כך למשל לא ניתן יהיה להורות על הטלת עיקולים או מימושם, על מימוש ערובות ועל הליכי הוצאה לפועל ללא אישור מבית המשפט.