מזג האוויר החורפי הוביל לעלייה במכירות האופנה ומוצרי החשמל

גלובס מציג מדד חדש הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי העלייה בהיקף המכירות נובעת גם מההתייקרויות במשק

מזג האוויר החורפי הוביל לעלייה במכירות מוצרי החשמל / צילום: Shutterstock
מזג האוויר החורפי הוביל לעלייה במכירות מוצרי החשמל / צילום: Shutterstock

מזג האוויר החורפי הוביל לעלייה בהכנסות ענף האופנה ומוצרי החשמל לחימום הבית - כך עולה ממדד הפניקס גמא השבועי. המדד בוחן את מחזור הקניות, את מספרן ואת גובהן הממוצע בשבעה ענפים בולטים במשק. ההשוואה נעשית הן מול השבוע הקודם והן מול שבוע עסקים רגיל לפני המלחמה (בתחילת ספטמבר). 

זוגלובק מצטרפת לגל העלאות המחירים: תייקר את מוצריה בכ־10%
חנות למוצרי מזון בתוך סניף מקס סטוק: כך יעבוד המתחם החדש

בשבוע שבין התאריכים 28.1-3.2.24 העלייה הגדולה נרשמה בענף האופנה - היקף הרכישות עמד על 10% יותר מהשבוע הקודם, ו־17% יותר משבוע רגיל בספטמבר. "כאשר משווים את נתוני ענף האופנה וההלבשה לשנה שעברה, רואים עלייה מרשימה של 28% בתחום הבייסיק ועלייה של כ-30% בתחום ההלבשה התחתונה לחורף", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.

לדבריו, "העלייה במחזורי הקניות נגרמה הן מגידול בכמות העסקאות בגלל מזג האוויר הסוער והן מגידול בגובה עסקה ממוצעת שנובעת מעליית המחירים במשק".

 

בהשוואה לשבוע שעבר נרשמו גם עליות בתחום החשמל. לדברי לחמני, "מזג האוויר החורפי גרם לציבור לקנות יותר מוצרי חשמל קטנים לחימום הבית. מחזור המכירות גדל ב־8% - שילוב של עלייה בת 11% במספר הקניות וירידה בת 3% בגובה הקנייה הממוצעת".

נראה כי איום פתיחת החזית בלבנון לא מטריד בינתיים באופן מהותי את ציבור הצרכנים, ולא נרשמות רכישות יוצאות דופן בתחום המזון. למעשה, בענף זה נרשמה השבוע ירידה של 1%.

ככל שפסח מתקרב, ושגרת המלחמה נמשכת, גם ענף התיירות מראה התאוששות זהירה. השבוע נרשמה עלייה של 8% במחזור הקניות בהשוואה לשבוע הקודם לו, אולם עדיין מדובר בירידה של 53% בהשוואה לספטמבר.

עם זאת, צריך לזכור שבשבועות הראשונים של המלחמה הירידה בענף התיירות הייתה דרמטית ועמדה על 80%-90%, כשהטיסות הפסיקו כמעט לחלוטין, ובתי מלון רבים התמלאו במפונים מיישובי הדרום והצפון.