זוגלובק מצטרפת לגל העלאות המחירים: תייקר את מוצריה בכ־10%

יצרנית הבשר הודיעה כי תייקר את כלל מוצריה ב-9.8% החל מ־1 במרץ, וכך היא מצטרפת לחברות נוספות שהעלו מחירים, האחרונות שבהן הן אסם־נסטלה ויוניליוור • מקור בשוק המזון טען כי מחיר הבשר עלה ב-50%, וכי אם החברה רוצה לשרוד, היא אינה יכולה להימנע מהעלאת מחירים

מפעל זוגלובק בשלומי / צילום: יח''צ
מפעל זוגלובק בשלומי / צילום: יח''צ

זוגלובק מעלה מחירים: יצרנית הבשר והנקניקים הודיעה שתייקר את כלל מוצריה ב-9.8%, החל מ־1 במרץ. כך, מצטרפת זוגלובק לשורה ארוכה של חברות שהעלו מחירים בחודש שעבר, כאשר חלק מההעלאות כבר נכנסו לתוקף בתחילת החודש.

הנתונים שמגלים: אין הצדקה כלכלית לגל העלאות המחירים
בנק ישראל: "ככל שהמלחמה תימשך, יגבר הלחץ לעליות במחירי המזון"
מקס סטוק מרחיבה את הפעילות: תמכור גם מוצרי מזון טריים

מקור בשוק המזון טוען כי מחיר התירס בעולם עלה ב-68%, ומחיר הבשר עלה ב-50%. המקור הוסיף כי אם החברה, שמפעלה ממוקם בשלומי שבצפון, רוצה לשרוד, אין באפשרותה להימנע מהעלאת מחיר. נזכיר כי בדצמבר 2022, העלתה את מחירי רוב מוצריה בשיעור זהה, גם אז בשל התייקרות מוצרי העוף וההודו.

גל ההתייקרויות הולך וגדל

בשבוע שעבר, הודיעה אסם־נסטלה על העלאות מחירים בחלק ממוצריה, ביניהם טבעול, סלטי צבר, אטריות למרק וחטיפי שוקולד, בשיעור של עד 9%. באותו היום, הודיעה גם יוניליוור על העלאת מחירים של עד 15% בחלק ממוצרי הגלידה והשוקולד שלה.

לפני כשבועיים, הודיעה יבואנית מוצרי המזון ויליפוד על העלאת מחירים של עד כ-15% במוצרים המיובאים מהמזרח. שבוע לפני כן, הודיעה ויסוצקי לרשתות השיווק על עלייה של עד 8% בחלק ממוצריה. החברה הסבירה את ההתייקרות ב"עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות". קודם לכן, גם שטראוס עדכנה כי החל מ־1 בפברואר יתייקרו מחירי רבע ממוצריה, ביניהם שמן זית, חטיפי וטבלאות שוקולד, שוקולית, קקאו, קפה ותפוצ'יפס. גם בשטראוס הסבירו את ההתייקרויות בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה.

בסוף דצמבר 2023, יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ הודיעה על התייקרויות בחלק מהמוצרים. שסטוביץ, שמייבאת מותגים כמו קולגייט ופסטה ברילה, הודיעה כי תעלה מחירים בהיקף של עד 15% במגוון מוצרים, ומיום חמישי הקרוב 1 בפברואר נשלם עליהם יותר. יכין, בית השיטה וסוגת, שמספקת אורז, סוכר וקמחים, הודיעו על העלאה של עד 15% במגוון מוצרים.