טבעול, סלטי צבר וקטשופ: גם אסם מעלה מחירים של עשרות מוצרים

בין המוצרים שיתייקרו: טבעול, סלטי צבר, אטריות למרק וחטיפי שוקולד • אסם: "בעקבות התייקרויות מצטברות משמעותיות מאוד, אנו נאלצים לעדכן את המחירון לקמעונאים"

מוצרי אסם / צילום: תמר מצפי
מוצרי אסם / צילום: תמר מצפי

חברת אסם-נסטלה הודיעה היום (ד') לקמעונאים על העלאות מחירים בחלק ממוצריה ומותגיה המוכרים בשיעור של עד 9%. בין המוצרים שיתייקרו טבעול, סלטי צבר, אטריות למרק וחטיפי שוקולד.

הנתונים שמגלים: אין הצדקה כלכלית לגל העלאות המחירים
בנק ישראל: "ככל שהמלחמה תימשך, יגבר הלחץ לעליות במחירי המזון"
יצרניות המזון בונות על המלחמה שתשאיר את הצרכנים שקטים 
כמה תפסיד מדינת ישראל כשהבמבה והפתיתים יעברו מאסם לנסטלה?

בחברה ציינו כי "בעקבות התייקרויות מצטברות משמעותיות מאוד, אנו נאלצים לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק קטן ממוצרי החברה שמושפעים בצורה המשמעותית ביותר מהתייקרויות אלה סלטי צבר, טבעול, אטריות למרק, בונז'ור, קטשופ ורטבים, עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד. מוצרים אלה מהווים כ-14% מסך מוצרי החברה בלבד אשר רובם מיוצרים במפעלי התעשייה בדרום. המחירון יעודכן בטווח של כ- 9%-3%, המהווה כ- 1% מכלל מחירון החברה.

"במהלך השנה האחרונה החברה השלימה מהלכי התייעלות עמוקים ביחידות החברה, לצד השקעה של 150 מיליון שקל בבניית מפעל טבעול חדש בצמידות למפעל צבר, לטובת ייעול תהליכי הייצור. עם זאת, ההתייקרויות המצטברות הניכרות מחייבות אותנו לבצע התאמה חלקית ומתונה של המחירון, המפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות, כאשר את רובן אנו ממשיכים לספוג". 

גל העלאות מחירים

מוקדם יותר היום הודיעה יוניליוור על העלאת מחירים של עד 15% בחלק ממוצריה.

בשבוע שעבר הודיעה יבואנית מוצרי המזון ויליפוד על העלאת מחירים של עד כ-15% במוצרים המיובאים מהמזרח. שבוע לפני כן הודיעה ויסוצקי לרשתות השיווק על עלייה של עד 8% בחלק ממוצריה. החברה הסבירה את ההתייקרות ב"עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות". קודם לכן גם שטראוס עדכנה כי החל מעוד יומיים יתייקרו מחירי רבע ממוצריה, ביניהם שמן זית, חטיפי וטבלאות שוקולד, שוקולית, קקאו, קפה ותפוצ'יפס. גם בשטראוס הסבירו את ההתייקרויות בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה.

בסוף החודש שעבר יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ הודיעה על התייקרויות בחלק מהמוצרים. שסטוביץ, שמייבאת מותגים כמו קולגייט ופסטה ברילה, הודיעה כי תעלה מחירים בהיקף של עד 15% במגוון מוצרים, ומיום חמישי הקרוב 1 בפברואר נשלם עליהם יותר. יכין, בית השיטה וסוגת, שמספקת אורז, סוכר וקמחים, הודיעו על העלאה של עד 15% במגוון מוצרים.