המכון שתומך במיזמים חברתיים במלחמה יציע ליזמים תוכנית מנהיגות

מכון שחרית, שאיבד את היו"ר שלו ב-7 באוקטובר, העניק כ-4 מיליון שקל לכ-150 מיזמים • חלי טביבי ברקת, בכירה במכון: "גילינו מנהיגות יפה בציבור הישראלי, והבנו שאנחנו חייבים להמשיך ולתמוך בה"

חלי טביבי ברקת, אלן וקים הרטמן מקרן FNL, שרית אוחיון, רעייתו של משה אוחיון ז''ל, ובנה / צילום: כפיר סיון
חלי טביבי ברקת, אלן וקים הרטמן מקרן FNL, שרית אוחיון, רעייתו של משה אוחיון ז''ל, ובנה / צילום: כפיר סיון

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, קמו אינספור יוזמות אזרחיות שמטרתן הייתה למלא את החסר במקומות שבהם לא היה מענה מהמדינה. גם אנשים שלא היו עד אז פעילים בזירה החברתית, החלו להוביל מיזמים מעוררי השראה, הפעילו מאות מתנדבים וגייסו מאות אלפי שקלים לפרויקטים שהקימו.

בזק תעניק לעובדים ששירתו במילואים מענקים בהיקף כולל של 4.2 מיליון שקל​
בני הזוג שקיימו 50 אירועים לאלפי חיילים מאז פרוץ המלחמה

מכון שחרית, שאיבד את היו"ר שלו משה אוחיון, אשר נרצח עם בנו בעת שרץ לפתוח מקלטים בעיר אופקים בזמן שמחבלים חדרו אליה, החליט לתמוך בשלל היוזמות הללו. בשגרה, שחרית הוא מכון חשיבה ועשייה הפועל לטובת יצירת שותפות חברתית חדשה בישראל. במלחמה, אנשי המכון הקימו יחד עם ארגון FNL את קרן "שחר", ובמסגרתה העניקו באופן מיידי מיקרו מענקים לפרויקטים חברתיים.

עד היום הוענקו כ־4 מיליון שקל לכ־150 מיזמים, שפיתחו פתרונות יצירתיים כמעט לכל בעיה שהתעוררה בזמן המלחמה. כעת החליטו במכון לייצר גם תוכנית הכשרה מסודרת למנהיגים החדשים שנולדו.

"לייצר קהילה יזמית"

"עם פרוץ המלחמה ראינו איך החברה הישראלית פשוט נכנסת לתוך אותם סדקים שהתגלו, וממלאת אותם בפתרונות ובאור", מספרת חלי טביבי ברקת, שעומדת בראש קרן 'שחר' ומנהלת את מרכז המנהיגות במכון שחרית.

"מאז פרוץ המלחמה פנו אלינו 1,850 יזמים לבקש תמיכה, ויחד עם ארגון FNL התחלנו לגייס משאבים ולתמוך בעוד ועוד מיזמים. למלש, תמכנו ביוזמה של נשים חרדיות בשם תכשיק, שהכינו שרשראות זיכרון שבהן חרטו את תמונות הנרצח או הנרצחת, ביוזמת מסלאן שמעניקה טיפול לנשים מהקיבוצים ומהפסטיבל שנפגעו ב־7 באוקטובר, יוזמה של מעצבי בתים להתאמת חדרים לקטועי גפיים ועוד.

"גילינו מנהיגות יפה בציבור הישראלי, והבנו שאנחנו חייבים להמשיך ולתמוך בה, ולהצמיח אותה. עכשיו אנחנו רוקמים את ההמשך אל מול היזמים. חלקם הגדול מאוד לא ידעו קודם לכן להזיז מערכות גדולות, לשנע דברים, לעבוד עם אלפי מתנדבים, לתכלל צרכים ורצונות, ולחבר בין אנשים שונים.

"החזון הוא לפתח אצלם יכולות שאולי זקוקות לעוד חיזוק, להוות עבורם בית גידול, לתת להם את הכלים הנדרשים ולהמשיך לייצר קהילה יזמית - כדי שלא נחזור למקומות הקשים ששברו את הציבור הישראלי לפני ה־7 באוקטובר".


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

סנו

חברת מוצרי הניקיון והנייר תרמה 4 מיליון שקל למרכז השיקום לפצועי המלחמה "חוזרים לחיים" בשיבא. המרכז נפתח בתחילת המלחמה, ועד כה שוקמו בו מאות פצועים.

לרגל התרומה נערך אירוע בהשתתפות פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' אמיתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי המשולב, ופרופ' ישראל דודקביץ, מנהל האגף לרפואה שיקומית, לצד אלכס לנדסברג ואיה שחר מבעלי סנו, היו"ר יצחק זינגר והמנכ"ל יובל לנדסברג.

"התלבטתי לא מעט אם לקיים טקס כלשהו, משום שתרומתנו היא כאין וכאפס לעומת תרומת החיילים אשר עבורם הוקמה המחלקה 'חוזרים לחיים'", ציין לנדסברג. "הם יישאו את אותות תרומתם, במקרים רבים, לשארית חייהם. אני אישית חש שהם הצילו אותי, את משפחתי ואת ישראל כולה.

"ביקשנו בסנו להקדיש מחלקה זו לחיילים הפצועים אשר חרפו נפשם עבור כולנו, ולהודות לאנשי שיבא, העושים הכול במקצוענות ובמסירות אין קץ למען שיקום החיילים הפצועים".

אלכס לנדסברג ופרופסור יצחק קרייס / צילום: אסף אריאלי
 אלכס לנדסברג ופרופסור יצחק קרייס / צילום: אסף אריאלי

הקואליציה הישראלית לטראומה

תקציב מרכזי החוסן באקדמיה שינוהל באמצעות הקואליציה הישראלית לטראומה, יגדל מ-9.5 מיליון שקל לכ-17 מיליון שקל, הודות להצטרפותן של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן גרוס וקרן עזריאלי. המהלך נולד ביוזמת קרן אדמונד דה רוטשילד והתאחדות הסטודנטים.

שלוש התרומות החדשות הגיעו לאור הרצון לעבות ולחזק את המענה לסטודנטים והחוסן המוסדי בקמפוסים. המרכזים יפעלו במתכונת מלאה באוניברסיטאות אריאל, חיפה, הטכניון ובר אילן, ובמכללות ספיר, תל-חי, אחווה, אקדמית ת"א-יפו, רופין, עזריאלי, סמינר הקיבוצים וחמדת. מוסדות נוספים יקבלו מענק לתמיכה וליווי להקמת מרכזי חוסן במתכונת מצומצמת יותר.

פורום כיתות הכוננות של ישראל

פורום כיתות הכוננות "הנני" הוקם במטרה לשמש גורם אופרטיבי המייצג את כיתות הכוננות בקיבוצים, ביישובים ובערים. עם הקמתו של הפורום נרשמו יותר מ-240 כיתות כוננות מיישובים בכל רחבי הארץ, ביניהם יישובים סמוכי גדר כמו גם יישובים ממרכז הארץ, ותיקים וחדשים.

חברי הפורום פועלים בהתנדבות, בין היתר על מנת לדאוג לציוד איכותי, מגוון ורחב לכיתות הכוננות, בעלויות מוזלות ובמימון הרשויות והמדינה. כמו כן, הפורום יסייע בחיבור, קישור ואסדרה בין צוותי החירום היישוביים וכיתות הכוננות אל מול מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה, על מנת לאפשר פעולה אחידה.

להצטרפות לפורום: https://lp.vp4.me/t8qx

יקב קסטל ויקב רזיאל

בשבוע הבא, ב-28 בפברואר בשעה 19:00 יתקיים אירוע התרמה מיוחד במסעדת MESIBA בברוקלין של השף הישראלי אלי בולי. כחלק מהאירוע (ובמסגרת עלות הכרטיס) יקבלו האורחים גישה לבר יינות קסטל ורזיאל, לצד עמדות אוכל.

עלות כרטיס עומדת על 129 דולר לאדם, כאשר 25 דולר מתוך זה ייתרמו למטה החטופים הישראלי בניו יורק.

להזמנת כרטיסים: https://t.ly/-6LzW