בורסות עולם | סיקור שוטף

לקראת דוח האינפלציה מחר: נעילה מעורבת בוול סטריט, אנבידיה ירדה ב-2%, סלינה זינקה ב-96%

נאסד"ק עלה ב-0.3% • אינטל וגוגל השיקו הערב שבבי AI חדשים • מנכ"ל ג'יי. פי. מורגן מזהיר: הריבית עלולה לעלות ל-8% • עלייה נוספת במחירי הסחורות • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו • דריכות בשוק לקראת נתוני האינפלציה בארה"ב שצפויים להתפרסם מחר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:03

לקראת נתוני האינפלציה החשובים שיתפרסמו מחר בארה"ב, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו הלילה במגמה מעורבת ובשינויים קטנים - נאסד"ק עלה ב-0.3%, דאו ג'ונס ננעל ביציבות ו-S&P500 עלה ב-0.1%. 

בשוק החוב נרשמו ביקושים - תשואת איגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים ירדה ב-5 נקודות בסיס ל-4.36%. 

מחירי הנפט השילו כ-1% וננעלו ב-85.8 דולר לנפט אמריקאי ו-89 דולר לנפט מסוג ברנט. 

מחירי הסחורות הוסיפו ועלו גם היום - מחיר הזהב עלה בכ-1% ל-2,367 דולר לאונקיה, אונקיית כסף נסחרת כבר ב-28 דולר ומחיר הקקאו נסחר בשיא של כ-30 שנה, 10,211 דולר לטון. 

22:26

חברת הקנאביס טילריי  צוללת במסחר בעקבות האכזבה מהדוח הרבעוני שלה. החברה הפסידה 12 סנט למניה, מתחת לצפי האנליסטים של הפסד למניה של 5 סנט. גם ההכנסות פספסו את הצפי בוול סטריט והסתכמו ב-188.3 מיליון דולר לעומת הצפי שהיה ל-198.3 מיליון דולר .

החברה גם הורידה את התחזית שלה לשנה הפיסקאלית שמסתיימת בסוף חודש מאי, והיא כעת צופה רווח EBITDA מתואם של 60-63 מיליון דולר, התחזית הקודמת שלה היתה 68-78 מיליון דולר .

21:54

רשת מתחמי האירוח סלינה  שעם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, נפלה למחיר שפל של 4 סנט בלבד, המשקף לה שווי שוק של כ־12 מיליון דולר בלבד, נוסקת היום ועולה בשיעור תלת ספרתי ובמחזור של יותר מפי 100 מהמחזור היומי הממוצע.

סלינה הפכה לחברה ציבורית בנאסד"ק לקראת סוף 2022, כשהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר (942 מיליון דולר בנטרול המזומן), כך ששוויה הנוכחי נמוך ב־99% משוויה במיזוג. החברה הוקמה על־ידי רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי, והיא מנוהלת על־ידי מוסרי. 

21:09

מניית החברה הקנדית בלקברי  מזנקת היום לאחר שנודע על שיתוף פעולה עם AMD  כדי לתכנן את הדור הבא של מערכות רובטיות. שתי החברות יכוונו אל הצורך למערכות רובוטיות תעשייתיות בעלות יכולות זמן אמיתי חזקות בעלויות סבירות ובאמינות גבוהה. 

מניית יצרנית השבבים טייוואן סמיקונדקטור  עולה, וזאת בעקבות החדשות לפיהן ארה"ב תעניק לחברה 6.6 מיליארד דולר כדי שתקים מפעל שבבים במדינה. המפעל מיועד לייצור שבבי 2 ננומטר. ל-TSMC יש אופציה להלוואה בת 5 מיליארד דולר בתנאים מועדפים.

מניית החברה עלתה ב-30% מתחילת השנה. TSMC היא ספקית עבור חברות השבבים הגדולות ביותר, בכללן אנבידיה  ואפל . לפני כשבוע נפגע המפעל שלה בטייוואן בעקבות רעידת האדמה שפקדה את האי, אך מאז שב לעבוד.

19:42

מספר מניות שבבים יורדות היום, בראשם אנבידיה  שנמצאת במגמת תיקון ונסחרת בכ-846 דולר למניה. תיקון מוגדר כירידה של 10%-20% מהשיא, בנוסף לאנבידיה, גם מניות סופר מיקרו קמפיוטר ו-Arm  יורדות. כל זאת בזמן שמדד השבבים של פילדלפיה עולה ב-0.5%.

ובנוסף, חדשות לא טובות לאנבידיה - שתי ענקיות טכנולוגיה משיקות הערב שבבים חדשים ומאתגרות אגב כך את הדומיננטיות שלה בתחום הבינה המלאכותית מתוך מטרה להפחית את התלות העולמית במונופול של הענקית מסנטה קלרה. הערב הודיעה (שלישי) אלפאבית (גוגל)  לראשונה על השקת מעבד ליבה מרכזי חדש (CPU) המבוסס על ארכיטקטורת ARM, אינטל , השיקה את הדור השלישי של המאיץ הגרפי שלה, גאודי. 

18:32

הירידות בוול סטריט השפיעו הערב על המסחר באירופה והמדדים המובילים ביבשת ננעלו הערב בירידות שערים - מדד הקאק הגרמני ירד ב-1.2%, הקאק הצרפתי ב-0.9% והפוטסי הבריטי ב-0.2%. 

סזאר פרז רואיז, מנהל ההשקעות הראשי בבנק פיקטה השוויצרי, התייחס אחר הצהריים לנתוני האינפלציה שיתפרסמו מחר: "נתוני מדד המחירים לצרכן בארה"ב שיפורסמו ביום רביעי הקרוב יהיו חשובים להערכת מדיניות הפד. בעקבות דוח שוק העבודה של השבוע שעבר וקריאות ה-ISM המעורבות, נתוני האינפלציה עשויים לחזק את הספקות בשוק לגבי תרחיש שלוש הפחתות ריבית של הפד השנה, שהשוק תמכר בשבוע שעבר".

"המצב במזרח התיכון ממשיך להסלים לאחר שאיראן נשבעה לנקום בישראל וארה"ב התנתה את תמיכתה במתקפה הישראלית בעזה. אנו רואים את הזהב כגידור חיובי. הבחירות בדרום קוריאה ובהמשך בהודו יהיו חשובות כדי לראות האם רפורמות מיושמות בדרום קוריאה ונמשכות בהודו".

"דוחות רווחי הרבעון הראשון יתחילו להתפרסם השבוע, ותוצאות חזקות יהיו זרז להתאוששות במניות. כדי לקבל תנופה נוספת בשוק המניות האמריקאי, נרצה לראות רווחים חזקים יותר בשוק. ירידה באינפלציה בשוויץ ל-1%, סוללת את הדרך להפחתת ריבית נוספת בבנק הלאומי השוויצרי, משמעותה שהפרנק השוויצרי המשיך להיחלש".

17:29

לאחר פתיחה חיובית, המדדים נסוגים - נאסד"ק יורד ב-0.2%,  דאו ג'ונס  ב-0.1%  ו-S&P 500 נסחר ביציבות. 

אלפאבית (גוגל)  מנסה להוזיל את עלויות מחשוב הענן - החברה הציגה היום שבב שרתים חדש מבוסס טכנולוגיית Arm בכנס במסגרת כנס Google Cloud Next שנפתח אתמול בלאס ווגאס. לפי החברה השבב החדש יושק מאוחר יותר השנה. השבב, לפי גוגל יספק ביצועים טובים יותר ב-50%, ויעילות אנרגטית טובה יותר ב-60% ממעבדי ענן דומים מהדור הנוכחי.

הכנסות עסקי הענן מהווים 11% מסך ההכנסות של החברה. לפי חברת המחקר גרטנר, נתח השוק של החברה עומד על 7.5% מהשוק העולמי, נכון ל-2022, אמזון ומיקרוסופט שולטות ב-62% מהשוק.

בנוסף, השיקה החברה כלי חדש ליצירת וידאו באמצעות בינה מלאכותית בשם Google Vids. מטרת הכלי להקל על מקצועני שיווק ופרסום לכתוב, להפיק ולערוך סרטונים.

16:57

מחיר הזהב עולה גם היום ונסחר בשיא חדש של 2,373 דולר לאונקיה. חלק מהאנליסטים טוענים שמחיר הזהב נהנה ממונטום של משקיעים שחוששים להחמיץ את ההזדמנות (FOMO). מניות חברות כריית הזהב מזנקות גם הן, וביניהן Newmont Corporation ו-Barrick Gold Corporation.

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בעליות קלות. נאסד"ק עולה ב-0.5%,  דאו ג'ונס  ב-0.2%  ו-S&P 500 ב-4%.

בשוק ישנה דריכות לקראת נתוני האינפלציה שיתפרסו מחר - בשוק מצפים לעלייה חודשית של 0.3% ואינפלציה שנתית של 3.4%. מחירי הליבה צפויים גם הם לעלות ב-0.3% חודשית וב-3.7% שנתית. הנתונים האלה ונתוני שוק התעסוקה שממשיכים להפגין את עוצמת המשק האמריקני, מרחיקים את הפד מהורדת ריבית, כאשר ההחלטה הקרובה צפויה בסוף החודש וכל התחזיות מדברות על השארת הריבית על כנה פעם נוספת.

מנכ"ל ג'יי. פי. מורגן, ג'יימי דיימון מזהיר שהריביות עלולות לעלות באופן משמעותי ועד כדי 8%. דיימון מודאג בעיקר מכך שהמשקיעים אופטימיים מידי לגבי האיומים הגאו פוליטיים, האינפלציה והמיתון.

דיימון מנה במכתבו השנתי לבעלי המניות של הבנק כמה סיבות - העלויות הגדלות הקשורות להשקעות צבאיות, מאמצי הפחתת שינויי האקלים ושיבושים בשרשראות האספקה העולמיות. "לכן, אנו ערוכים לטווח רחב מאוד של ריביות מ-2% עד 8% ואפילו יותר". יו"ר הפד ג'רום פאוול, אותת בשבוע שעבר שהורדות הריבית עדיין על הפרק.

15:52

רשת מתחמי האירוח סלינה  ממשיכה במומנטום השלילי שלה, ועם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, מניית החברה הישראלית נפלה ב־27% למחיר שפל של 4 סנט בלבד, המשקף לה שווי שוק של כ־12 מיליון דולר בלבד. היום המניה מתקנת ועולה בשיעור דו ספרתי אחרי שאתמול הגיעה לשפל.

הנפילה במניה הייתה במחזור מסחר עצום של למעלה מפי 30 מהממוצע במניה, וזאת ללא דיווח או הודעה מצד החברה. סלינה הפכה לחברה ציבורית בנאסד"ק לקראת סוף 2022, כשהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר (942 מיליון דולר בנטרול המזומן), כך ששוויה הנוכחי נמוך ב־99% משוויה במיזוג. החברה הוקמה על־ידי רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי, והיא מנוהלת על־ידי מוסרי. 

15:06

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

במסחר המוקדם בולל סטריט מניות השבבים וה-AI נסחרות במגמה מעורבת. אנבידיה נסחרת סביב רמות הבסיס, סופר מיקרו יורדת בכ-1%, מיקרון עולה בכ-0.5%, קוואלקום מאבדת מערכה 0.25% וברודקום עולה בכ-1%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות לאחר שאמש שברו שיא של כ-5 חודשים. התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרת סביב 4.38% בשעה זו והתשואה על אג"ח ארה"ב לשנתיים עומדת על 4.77%.

13:17

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 90.7 דולרים ומחירה של חבית מסוג נפט WTI נסחרת סביב 86.7 דולרים.

מניית בי.פי.  נסחרת בעליות לרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר לאחר שחברת הנפט ציינה כי היא צופה ייצור גבוה יותר של נפט וגז ברבעון הראשון של השנה. 

10:39

בורסות אירופה נסחרות לפי שעה בירידות שערים. מדד הדאקס יורד ב-0.4%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.3% והפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%.

08:22

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי מטפס ב-0.8%, ההנג סנג עולה ב-0.6%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.2% והקוספי משיל מערכו 0.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בשעה זו בעליות קלות.

אמש בוול סטריט, יום המסחר ננעל ביציבות. הנאסד"ק, ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ננעלו סביב רמות הבסיס. 

מניית אמזון  בדרך לשבירת שיא. לאחר מספר ימים שהחברה הגיע לשיא בשווי השוק שלה מזה כמעט 3 שנים, מחיר המניה התקרב אמש לשיא כל הזמנים. הפעם האחרונה בה אמזון שברה שיא במחיר המניה הייתה ביולי 2021, על פי נתוני השוק של דאו ג'ונס.

גם מניית מטא  המשיכה לשבור שיאים ונסחרה אמש במחיר של 520 דולר.

טסלה , הובילה אמש את עליות השערים בקרב ענקיות הטק וקפצה ב-5%. מניית יצרנית המכוניות החשמליות המשיכה במומנטום החיובי שרשמה בסוף השבוע האחרון לאחר הודעתו של מנכ"ל החברה אלון מאסק, על השקת הרובוטקסי, המונית הרובוטית, מאוחר יותר השנה, כנראה באוגוסט. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות טיפסו אמש (ב') לשיא של כחמישה חודשים. התשואה על אג"ח ארה"ב טיפסה לרמה של 4.42% והתשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ל-4.79%. 

במחיר הנפט נרשמה ירידה ממחיר השיא של חמישה חודשים בשישי, וחבית מסוג ברנט נסחרה ב-90.6% דולר.. חבית נפט גולמי אמריקאי נסחרה ב-85.6 דולר. 

האם מחיר חבית נפט בדרך ל-100 דולר, ואיך יושפעו הנהגים הישראלים?  

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי מציין בסקירתו כי: "הגורם המרכזי אשר צפוי להשפיע על מחירי הנפט בטווח הקרוב הוא צד ההיצע ההולך ומצטמצם עקב מהלכים מצד מספר מדינות. צמצום זה חל בשילוב עם שמירה על רמה גבוהה של ביקוש גלובלי לאנרגיה. עלייה זו בביקוש עשוייה להתגבר בטווח הקרוב עם הכניסה "לעונת הנהיגה" בארה"ב ובמדינות מערביות אחרות. כתוצאה, מחירי הנפט צפויים להישמר ברמה גבוהה יחסית בטווח הקרוב.

"מנגד, נראה כי המשך האצת יצור הנפט בארצות הברית, בשילוב עם קידום פרויקטים נוספים בתחום האנרגיה, עשויים, רק בטווח הרחוק יותר, לקזז את הלחץ לעליית המחירים. התפתחות כזו עשויה להיות מודגשת יותר תחת ממשל רפובליקני.

"במבט כולל, נראה שארגון OPEC מנסה, ואף מצליח, לבסס "רצפת" מחירים של כ-90 דולר לחבית במונחי נפט מסוג ברנט. בטווח הרחוק יותר, ירידת הביקוש לנפט ותזקיקים, כתוצאה מתהליך מתמשך של דה-קרבוניזציה, עשוי להוביל לירידת מחיר הנפט, ומנגד לעליית מחיר הגז הטבעי, זאת כתוצאה ממחסור שעלול להיווצר במקורות ליצור חשמל.

בהמשך היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו משמעותיים. מחר (ד') צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה בארה"ב. על פי התחזיות המוקדמות, שיעור האינפלציה בחודש מרץ צפוי לעלות ל-3.4% מ-3.2% בחודש הקודם. במידה והתחזיות אכן יתממשו, הנתונים עלולים לצמצם את הסיכויים להפחתת ריבית בארה"ב בטווח הקרוב.

בנק וולס פארגו העלה את מחיר היעד של ה-S&P 500 בשנת 2024 ל-5,535 נקודות מ-4,625, המהווה אפסייד של 6.4% למדד. בבנק מסבירים כי "אנחנו מאמינים שנראה אפסייד במניות המדד אך גם תנודתיות במחצית הראשונה של 2024". להערכתם, במחצית השנייה של השנה התנודתיות תתגבר אך יירשם ראלי בשווקים וזאת לאור הבחירות בארה"ב, מיזוגים ורכישות שצפויים בהמשך השנה והקלות מוניטאריות של על ידי הפד. 

התחזית החדשה של וולס פארגו למדד נחשבת לגבוהה בכ-9% מבין ממוצע התחזיות של 14 אסטרטגים מובילים בוול סטריט, על פי סקר שנערך ב-CNBC, שצופים כי המדד יעמוד על 5,064 נקודות ב-2024. 

לצד התחזית של וולס פארגו, בג'יי פי מורגן אופטימיים לגבי תחום ה-AI: ג'יימי דימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב, הדגיש כי הוא משוכנע שלבינה מלאכותית תהיה השפעה עמוקה על החברה האנושית: "למרות שאיננו יודעים את ההשפעה המלאה או הקצב המדויק שבו בינה מלאכותית תשנה את העסקים שלנו, או כיצד היא תשפיע על החברה בכללותה - אנחנו משוכנעים לחלוטין שההשלכות יהיו יוצאות דופן", אמר דימון. עוד הוא מוסיף כי להערכתו, ההשפעה של התחום תהיה "אולי טרנספורמטיבית כמו ההמצאות הטכנולוגיות הגדולות של מאות השנים האחרונות: מכונת הדפוס, מנוע הקיטור, החשמל, המחשוב והאינטרנט".