מדד אמון הצרכנים של "גלובס מחקרים" ו-PwC ישראל מעלה כי המחאה החברתית עשתה את שלה ■ רק 1.9% הביע נכונות לרכוש דירה חדשה; 37.5% פיחות בעניין לרכוש דירה יד שנייה
מעניין שנושאי דגל המחאה החברתית - אלו שמגדירים עצמם כ"בעלי הכנסה ממוצעת" - אופטימיים במיוחד ביחס לעתידם הכלכלי
(עדכון) - הנתון היה טוב מהצפי ■ ההוצאה האישית רשמה עלייה של 0.2% באוגוסט, בהתאם לצפי ■ ההכנסה הריאלית הפנויה רשמה ירידה של 0.3% באוגוסט, הירידה החדה ביותר מאז חודש נובמבר 2009
המדד נפל לרמה של 95 נקודות בספטמבר - הרמה הנמוכה ביותר מדצמבר 2009 ■ השוק ציפו לירידה לרמה של 96 נקודות, לעומת 98.4 נקודות בחודש אוגוסט
המדד ירד ב-4.1% בשיעור שנתי - מדובר בירידה מתונה יותר ביחס לירידה החזויה ■ העיר מיניאפוליס רשמה את הירידה החדה ביותר בשיעור שנתי ■ זהו החודש הרביעי ברציפות שבו נרשמת עלייה במדד
מדד אמון הצרכנים לאוגוסט: שיעור המשיבים שמצפים לשיפור במצבם הכלכלי בתוך 6 חודשים נפל לרמתו בתחילת 2009
בשוק ציפו כי המדד יעמוד על 52.2 נקודות ■ שוק הנדל"ן בארה"ב: מדד קייס שילר עלה 1.1% ביוני, בשיעור שנתי הראה המדד על ירידה של 4.5% במחירי הבתים
מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, ירד ביולי ב-5.8 נקודות ל-77.5 נקודות ■ את המפולת יצר רכיב הערכת הצרכנים לגבי מצב המשק בהווה נוכח יוקר המחיה
אנליסט: "אצל חלק מהמובטלים המצב כה קשה שהם לא יכולים לבזבז אפילו דולר אחד" ■ אך לא הכל שחור: "תהא התאוששות בשנים 2013-2014, רק החזקות ישרדו"
זאת לאחר ירידה של כמעט 5 נקודות במאי שיוחסה לחשש מפני הצפוי בספטמבר מבחינה גיאו-פוליטית ■ להורדת חוברת המדד
אם ההיסטוריה תחזור על עצמה - הנכונות לקנות דירה להשקעה תרד ברבעון השני השנה ותעלה ברבעון השלישי
מדד אמון הצרכנים ירד במאי ב-4.9 נקודות - לאחר עליות באפריל ■ עם זאת, נתון המגמה שומר על יציבות
גם הירידות במחירי ני"ע השפיעו, ככל הנראה, על סנטימנט הצרכנים בחודש מאי ■ להורדת חוברת המדד
נראה כי עליית המדד באפריל, בהמשך לעלייתו במארס ולאחר ירידה חדה בפברואר, קשורה לעדויות הנוספות לגבי הצמיחה במשק, בליווי העליות בשוק ההון ■ להורדת חוברת המדד
הצפי היה לרמה של 72.4 נקודות ■ ההוצאה הפרטית עלתה ב-0.4% באפריל ואילו ההכנסה האישית גדלה בשיעור דומה
המדד עלה ב-2 נקודות לרמה של 133.6 נקודות בחודש אפריל ■ בנק פועלים: "הדבר משקף את מצבו הטוב מאוד של המשק אך גם את השחיקה בכוח הקנייה של הציבור"
PwCאמון הצרכניםגלובס מחקריםהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) המחאה החברתיתכלכלת ישראלמאקרו ארה"במאקרו ישראלמוצרים בני קיימאמחאת המחירים