ישראל נחשבת למדינה שתושביה מאמצים בקלות חדשנות, אבל דווקא הערים פה עוד רחוקות מלהיות "חכמות". רובן לא מתייעצות עם תושבים ומגלות הססנות, וטרם הטמיעו את עובדה ש"העיר החכמה" כבר לא בהכרח קשורה לטכנולוגיה
שכנים דרשו להוציא מרפאה שכונתית כי באיה תופסים להם את החניה ברחוב
היא דוגמה לערים חילוניות בכל העולם שרוצות להתקדם
הגיע הזמן לדבר על שירותים ציבוריים בישראל. לא נעים, אבל צריך
במקום שעת איכות, יש לילדים שלי שעת סיוט
התוכנית תאפשר עיבוי של המרקם העירוני הקיים, בנייתן של סביבות מגורים חדשות, שדרוג השירותים העירוניים, חידוש המרחב הציבורי ופיתוח התעסוקה
אדריכלית העיר חולון פנינה קול: "המאפיינים בכל עיר הם שונים, והידע לגבי הצרכים של העיר נמצא בשלטון המקומי, הרבה יותר מאשר בשלטון המרכזי"
"אדם טבע ודין" תגרום לחופי הים שלנו להיות בלתי נגישים
איך ממקסמים ערך קרקע בלי לבנות לגובה?
ברזי מים נעלמו מהרחוב ומתחנות רכבת אולי כדי לא לפגוע במכירת משקאות
מי שקונה דירה בראשל"צ ישלם כל החיים כסף שלא מופיע בחוזה
"כשנכסי עיר נמכרים לזרים, את המחיר משלמים התושבים" ■ מתיוס אסטבן, אדריכל רובע 6 בבודפשט הצמוד למרכז העיר ומושך אליו משקיעים, מדבר על העיר
"לא שמעתי על עיר שלוקחת היום שטח להולכי רגל ומחליפה אותו בחניה למכוניות" ■ רחובות, שבעבר סימלה חדשנות וקדמה, הולכת אחורה בכל מה שקשור לתכנון סביבה ידידותית לתושביה
איך קובעים אם עיר היא טובה או רעה? איך מודדים יופי או כיעור של ערים? האם יופי הוא רק ביטוי תרבותי וזמני? ומי רשאי לשפוט - התושבים, אנשי המקצוע או רק ההיסטוריה?
אם רוצים שיהיה נוח להשתמש במכונית, כדאי לכם לשלם על חניה ברחוב
איחוד הרשויות הדרוש בארץ אינו מצליח לקרות בממדים נרחבים משיקולים פוליטיים, אבל האמת היא שהאיחודים שכן בוצעו לא רשמו חיסכון משמעותי או שיפור ניהולי ניכר
אדריכלותכוח קנייהמרכז מסחרינדל"ן: התחדשות עירוניתנדל"ן: מדיניותנדל"ן: תכנוןשטחי מסחרתחבורה ציבוריתתכנוןתכנון ובנייה