האוטובוס משיג טווח של עד 280 ק"מ בין טעינות וייבחן ייבואו לישראל
המכרז העניק עדיפות לאוטובוסים מהרכבה מקומית • לראשונה יצוידו כל האוטובוסים ב"מפרט קורונה"
שיחה שנעה בין האישי למקצועי עם אבי פרידמן, יו"ר ומנכ"ל אגד, על קריירת הכדורגל שהופסקה, ההנחיות המשתנות אחרי הסגר, הפגיעה בהכנסות והפתיחה המחודשת של בית הספר לנהגי אוטובוס בזכות הקורונה
(עדכון) - ועד הנהגים של אגד תעבורה ישבית את התחבורה הציבורית ל-10 שעות בנתניה, מעלה אדומים, מבשרת ציון וגבעת זאב וכן בקווים רבים בירושלים ובעוטף בנימין, במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים • לדברי הוועד, ההנהלה מסרבת להיענות לדרישות דוגמת תוספת סיכון בגוש עציון
בעקבות ההסכמה הגורפת של חברי הקואופרטיב להפרטת החברה, החל הליך למינוי בנק השקעות שינהל את המכירה • החברה החדשה תתמקד בכניסה לתחום הפעלת הרכבות הקלות • המרוויחים הגדולים מהמכירה: אגד ו־1,300 חברי הקואופרטיב; והציבור? הוא עשוי ליהנות, אבל זה ייקח זמן
נאמני התמח"ת ביקשו לחלק דיבידנד לנצבא בסך 78 מיליון שקל בשל היותה נושה של החברה ובעלת מניות בה • ביהמ"ש אישר את הבקשה בכל הנוגע להיותה של נצבא נושה, אך קבע כי עיקרון השוויון אינו מאפשר להורות על חלוקה של דיבידנד הנובע מהיותה בעלת מניות בחברה, ולכן סכומו פחת
לטענת אגד ודן, לולא התנהלותה של נצבא, לא היה צורך בהליך הקפאת ההליכים של החברה, והיו נחסכות ההוצאות הגבוהות שהוצאו בעקבותיו • השופט בנימין ארנון דחה את הבקשה תוך שהוא מצביע, בין היתר, על כך שאגד ודן "התעוררו מאוחר", ואף הצביע על כך שבזמן אמת טענה אגד אחרת
בשבוע שעבר, באמצע פגרת הקיץ, אישרה ועדת הכספים של הכנסת העברה תקציבית מזורזת למשרד התחבורה בהיקף של יותר מ-20 מיליארד שקל, רובן בהרשאה להתחייב • למי היה דחוף לאשר סכום כזה מחוץ למסגרת התקציב, מה ניתן ללמוד מכך על "שטיח הזהב" שפורשת הממשלה למשקיע האסטרטגי ב"אגד" ומה קורה לתקציב המתוכנן של "הקו האדום"?
מהלך המכירה לידי משקיע אסטרטגי מתוכנן לצאת לפועל בשנה הבאה • בחודש שעבר סוכם עם המדינה על הפיכת הקואופרטיב הוותיק לחברה עסקית וביצוע שינוי מבני באגד
נתן פורמן חשוד בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים בתאגיד והלבנת הון בהיקף של כ-10 מיליון שקל • לפי החשד, פורמן קיבל את השוחד מחברת מרצדס בנץ בעת שהחזיק בתפקיד בכיר בקואופרטיב אגד • העליון: חקירת פורמן נמצאת בישורת האחרונה
הסכם חדש לקבוצת מכשירי תנועה שבבעלות איש העסקים צבי נטע, לאספקה של 144 אוטובוסים עירוניים חדשים לאגד • האוטובוסים יסופקו לאגד עד סוף 2019 ובסך הכל יסופקו לחברה כ-420 אוטובוסים חדשים בסכום כולל של 388 מיליון שקל
שבוע אחרי הסכם רפורמה עם חברת החשמל וקצת לפני הסכם רפורמה שלישי עם עובדי הנמלים • זה קרה במסגרת הסכם חדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית ל-10 שנים במסגרתו הבטיחה המדינה להמשיך ולהעביר לאגד סובסידיה בהיקף של כמיליארד שקל לשנה
עפ"י מקורות בענף, ההסכם כולל סובסידיות בגובה שמוערך בכמיליארד שקל בשנה למשך 10 שנים • בתמורה הקואופרטיב יתייעל ויהפוך לחברה, כל הקווים בהפעלתו יוצאו למכרזים של משרד התחבורה עד שנת 2030, ו-3,100 חבריו יפרשו
זאת לעומת 39 שקל לשעה כיום • בהסתדרות טוענים כי המהלך יציב את נהגי הקואופרטיב בראש תנאי ההשתכרות בענף התחבורה הציבורית
קווי האוטובוס בירושלים הם דוגמה מצוינת למה שקורה בשוק ללא תחרות • הקואופרטיב הוותיק שולט בירושלים שליטה מלאה, אולם שביעות-הרצון של התושבים מהשירות שהוא מספק להם - נמוכה במיוחד
הנימוק המרכזי לפסילה הוא ניגודי העניינים בין הפעלת הרכבת הקלה לקווי אוטובוס • להחלטה יכולות להיות השלכות גם על מכרזי הרכבת העתידיים בגוש דן • זו בהרחבה משמעותית של הפרויקט באמצעות הקמה והפעלה של הקו הירוק מהר הצופים לשכונות גילֹה ומלחה
כך ממליצה ועדת המכרזים לממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין • הסיבה: ניגוד עניינים בין הפעלת הרכבת הקלה לקווי האוטובוס שבשליטת אגד וחסימת האפשרות להכניס מתחרה • כל המתמודדות עברו את שלב המיון המוקדם במרכז, שהיקפו נאמד ב-10 מיליארד שקל
בית הדין לעבודה התיר לאגד להשבית קו אחד בלבד בירושלים למשך שעה בלבד, וזאת במחאה על אירועי האלימות נגד נהגי אגד שאירעו באחרונה
(עדכון) - מוקדם יותר הודיעה ההסתדרות כי עקב האלימות כלפי הנהגים, קווי אגד יושבתו מחר למשך שעתיים: "לא יעלה על הדעת שנהגי התחבורה הציבורית יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים" ■ הנהלת אגד לביה"ד: "לא ניתן יד לפגיעה גורפת בנוסעים"
ההסכם, המתייחס לשנים 2015 עד 2025, יביא להקטנת תשלומי הסובסידיה של המדינה לדן בסכום כולל של כמיליארד שקל, על פני העשור ■ קואופרטיב אגד מסרב בשלב זה לקבל את הצעות המדינה