גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדד אמון הצרכנים

עוד כתבות

סוחר בבורסת ניו יורק. / צילום: ap, AP18296535395398_tmi6la

הם ציפו לראלי בשוק וקיבלו מלחמות סחר: הצרכנים בארה"ב מריחים מיתון

הצעדים של נשיא ארה"ב בתחום סחר החוץ ויעילות הכלכלה, פוגעים בביטחון הצרכנים והעסקים שם ומזניקים את ציפיות האינפלציה, עד כדי סיכון לסטגפלציה (מיתון ואינפלציה) • מהן המשמעויות למדדי המניות בארה"ב ובשוק המקומי, ומי עלולים להיפגע במיוחד

ירידות בוול סטריט / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

התופעה שקרתה בשווקים רק פעם אחת במאה השנים האחרונות והדאגה של המשקיעים

אמון הצרכנים בשפל, ציפיות האינפלציה בשיא, ובמגזר העסקי מדווחים על האטה • שורת נתונים שפורסמו אחד אחרי השני הקפיצו את החששות בוול סטריט מחזרתו לשולחן של תרחיש הסטגפלציה • כעת העיניים מופנות אל הנשיא טראמפ - ובעיקר אל מדיניות המכסים שלו • וגם: האם השוק האמריקאי יצליח לעלות שלוש שנים ברציפות ביותר מ-20% - תופעה שנראתה לאחרונה ב-1928?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

חדשות רעות למניות? הנתון המדאיג מינואר והמשמעות לוול סטריט

תאוריית "אפקט הסנטימנט של ינואר" קובעת כי תשואת מדד S&P 500 בחודשים פברואר־דצמבר מושפעת מהשינוי במורל הצרכנים בחודש הראשון של השנה • לנוכח הירידה במדד האמון בחודש ינואר, ייתכן שכדאי להמתין עם פתיחת השמפניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jess Rapfogel

הנתון המפתיע שעשוי לגרום לפדרל ריזרב למתן את העלאות הריבית

מכון מחקר בארה"ב פרסם כי מדד הביטחון הצרכני בארה"ב ירד במפתיע בפברואר - מה שעשוי לאותת כי העלאות הריבית החדות עובדות ומצננות את המשק שם • מנגד, צפי להעלאות שכר, ושורת נתוני מאקרו שהתפרסמו לאחרונה, מלמדים כי האינפלציה בארה"ב עדיין חמה

צרכנים עומדים בתור בסניף בסט ביי בארה''ב / צילום: Shutterstock

הסערה המושלמת שהגבירה את הצריכה בדרך להסתיים

השהייה בבית בזמן המשבר הובילה לזינוק חסר תקדים ברכישות מוצרים ושירותים • אבל הזינוק במכירות הקמעונאיות בא על חשבון צריכה עתידית, ולכן ירידה חדה במכירות היא בלתי נמנעת • מי שבכל זאת צפויות לחוות שגשוג הן חברות ההלבשה - עם חזרתם של האירועים והחתונות

חיפה - סגר עסקים וחנויות סגורות בזמן קורונה / צילום: שלומי יוסף

מדד אמון הצרכנים: הישראלים יותר פסימיים ולא מתכננים רכישות גדולות

הציבור הישראלי פחות אופטימי: לפי נתונים שמפרסמת הלמ"ס, הציבור צופה כי מצבו הכלכלי לא עומד להשתפר בתקופה הקרובה • בהשוואה למדינות ה-OECD, ישראל נמצאת בתחתית הטבלה, ואחריה נמצאות רק סלובקיה, ספרד, פורטוגל, סלובניה ויוון

מדד אמון הצרכנים מסמן אופטימיות זהירה במחצית הראשונה של נובמבר

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 3% ומצביע על אופטימיות זהירה • המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עומד על 27%-, בדומה למחצית השנייה של אוקטובר

תור לחנות Bגוד בביג בפרדס חנה  / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הרגלי הצריכה של הישראלים עדיין לא מחוסנים מהקורונה

לצרכנים יש צורך לקנות עכשיו, עוד יותר מתמיד. עם זאת, חוסר האמון שלהם בעתידם הכלכלי מפחית את יכולתם לממש את הרצון שלהם לקנות - מה שאינו מבשר טובות לבעלי העסקים

רח' אבן גבירול בתל אביב ריק בעקבות הסגר השני. המדד משקף החמרה נוספת במצבם של משקי הבית אך גם ציפיות לעתיד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מדד אמון הצרכנים: החמרה נוספת במצבם הכלכלי של משקי הבית

ישראל ממוקמת במקום ה-22 מתוך 24 מדינות החברות ב-OECD שהשתתפו בסקר • בשני פרמטרים נרשמה הרעה בציפיות הציבור: ביחס לכוונות לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה וביחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה

שלט "נחנקנו" על חלון עסק שסגר תחת הסגר השני / צילום: כדיה לוי, גלובס

גם אחרי הסגר השני: הירידה באמון הצרכנים מחריפה

מדד אמון הצרכנים ממשיך לרדת גם באוקטובר, ובמחצית הראשונה של החודש הוא עמד על 32%- • אזרחי ישראל לא מתכננים רכישות גדולות ומדווחים על הרעה במצב הכלכלי של משקי הבית

מוכר בכניסה לחנות מחכה ללקוחות. העסקים מתקשים לחזור לשגרה לאחר תקופת הסגר הממושכת / צילום: כדיה לוי, גלובס

עלייה מתונה בלבד: שיפור קל במדד אמון הצרכנים לאוגוסט

יחד עם זאת, למרות המגמה החיובית, חשוב להדגיש שהחל מחודש מרץ אפשר להבחין בירידה בערך מדד אמון הצרכנים ובמאזנים המרכיבים אותו • גם לאחר השיפור בחודשים מאי ואוגוסט, מתקבלים ערכים נמוכים משמעותית מהערכים בשנים 2019-2016

צעיר יושב לבד במדרחוב בתל אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס

הלמ"ס: הישראלים קצת פחות פסימיים לגבי המדינה, אבל הדאגה ממצבם הכלכלי של משקי הבית מחריפה

מדד אמון הצרכנים לחודש אוגוסט עלה ל-27%-, לאחר שעמד על 32%- במחצית השנייה של יולי • עם זאת, ישנה מגמת הרעה במאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה

חנויות סגורות בנמל תל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

גל שני של חוסר אמון: מדד אמון הצרכנים בכלכלה הישראלית רשם שפל חדש

המדד ירד למינוס 30% • הנתון ליולי שלילי במידה משמעותית יותר מזה של חודש יוני שעמד על מינוס 23% ומהנתון לחודש מאי שעמד על מינוס 14%

בדרך ללשכת התעסוקה בת"א. מן הראוי שהממשלה תציע הכשרות מקצועיות  / צילום: כדיה לוי, גלובס

פגיעת הקורונה בשוק ההון: הרטוריקה השלילית מכה את התחזית

התשואה הממוצעת של שוק ההון הישראלי מטעה, כי הוא כולל בתוכו סקטורים שלמים שספגו מהלומה קשה - הרבה מעבר לנזק שנגרם ממגפת הקורונה עצמה • לתעשיית הפאניקה יש בהקשר הזה תרומה נכבדה

פייק ניוז. ניסיונות לעשות מניפולציה תקשורתית תמיד היו / צילום: depositphotos

מנכ"ל "החדשות": "קשה להתמודד מול מסע הדה-לגיטימציה"

אבי וייס התייחס לסקר שהוצג היום במהלך יום עיון של הרשות השנייה ממנו עולה כי רק שליש מהציבור נותנים אמון בתקשורת • מנכ"ל חדשות עשר: "הימין מרגיש, במידה מסוימת של צדק, שהוא לא שותף בתהליך קבלת ההחלטות של המיליה העיתונאי"

ברק אובמה / צילום: רויטרס

מדד אמון הצרכנים בארה"ב - לשפל של 4 חודשים

המדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד החודש ל-91.2 נקודות, לעומת 95.4 נקודות בפברואר ולעומת צפי לעלייה קלה

ארצות הברית ארה"ב וול סטריט / צלם: פוטוס

המקום יועצי השקעות - הצרכנים בארה"ב עדיין זהירים

הכלכלנים מעריכים כי אמנם למשקי-הבית האמריקאיים התפנתה הכנסה עודפת, אולם האמריקאים שומרים על זהירות ■ את ההכנסה הזו הם העדיפו לתעל לכיסוי חובות עבר ולמילוי החסכונות שהידלדלו לפני כן, ולא לצריכה

מדד אמון חודש 9

מדד אמון הצרכנים של "גלובס": המשק פסימי

נתוני מדד אמון הצרכנים של גלובס לחודש ספטמבר מראים שעיקר הפסימיות נוגעת למצב השוטף של המשק. במה שקשור לעתיד, גם לגבי המשק כולו וגם לגבי המצב הכלכלי אישי, הנתונים השוטפים מראים שיש תנועה כלפי מעלה ■ לקריאת חוברת המדד המלאה

מדד אמון חודש 8

מדד אמון הצרכנים: הפסימיות מתגברת

המלחמה בעזה מאחורינו, והציבור מגיב בפסימיות לגבי השלכותיה בתחום הכלכלי. מדד אמון הצרכנים של גלובס ירד באוגוסט ב-5.5 נקודות ל-76 נק' (1996 = 100) אחרי עלייה של 1.8 נק' ביולי וירידה של 0.3 נק' ביוני. הירידה מחקה עליות מאז תחילת הרבעון השני של השנה, ומחזירה אותו לרמתו במארס 2014. לקריאת חוברת מדד אמון הצרכנים המלאה - לחץ כאן

מדד אמון חודש 5

מדד אמון הצרכנים: התפנית החלה?

מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, עלה במאי זה החודש הרביעי ברציפות. המדד טיפס ב-1.2 נקודות ל-80 נק' (1996 = 100 נק') אחרי עלייה של 2 נק' באפריל ועלייה של 3 נק' במארס. בארבעת החודשים האחרונים השלים המדד עלייה של 10.8 נק', אך נותר נמוך ב-0.7 נק' מרמתו באוקטובר אשתקד.■ לקריאת החוברת המלאה