גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

GETT (גט טקסי GetTaxi)

עוד כתבות

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

אחרי שנה של דיונים מול רשות התחרות: פנגו מוותרת על רכישת Gett

ברשות התחרות חששו כי המיזוג בין פאנגו ו-Gett ידחוק אפליקציות מתחרות כמו סלופארק בתחום התשלומים וכמו יאנגו בתחום המוניות • גובה העסקה המקורי עמד על כ-700 מיליון שקל

דייב וייסר, מנכ''ל ומייסד Gett לשעבר / צילום: דן טיילור

מייסד Gett מציג מיזם חדש. אבל הוא לא פתוח לכולם

לרוב, מניות מייסדים "תקועות" בחברה עד למכירתה או הנפקה בבורסה • למייסד Gett יש פיתרון - להשקיע אותן בקרן שמחזיקה במניות של חברות טכנולוגיה מובילות אחרות • המיזם החדש כבר מנהל שלוש קרנות שונות עם נכסים בשווי כולל של יותר מ-60 מיליון דולר

שי ויל / איור: גיל ג'יבלי

מתחת לרדאר: הכירו את המשפחה שתשלוט בדואר ישראל

משפחת ויל העדיפה להתנהל מתחת לרדאר התקשורתי והציבורי, למרות שהחברות שבשליטתה אחראיות למותגים ישראליים מאוד מוכרים • קבוצה בהובלת המשפחה זכתה במכרז על דואר ישראל, ותשלם סכום נמוך משמעותית מהערכת השווי שלה

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

העסקה נחתמה: פנגו רוכשת את גט תמורת 175 מיליון דולר

סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט • לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם

מוניות בנתב''ג / צילום: Shutterstock

עומס המוניות בנתב"ג: מסתמן פתרון, אך החדשות הרעות הן שמחיר הנסיעה צפוי לעלות

זמני ההמתנה למוניות בנתב"ג ארוכים מתמיד, חרף היקף הנוסעים הנמוך • לגלובס נודע כי מונה יועץ שייבחן את הנושא • ההערכה: המחירים צפויים לעלות

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

פנגו מעוניינת לרכוש את אפליקציית המוניות גט לפי שווי של 160 מיליון דולר

אם העסקה תצא אל הפועל, תהיה זו ירידה של כ-24% בשווי במהלך 2023, ושל קרוב ל-80% ביחס לשווי החברה בהנפקה שבוטלה בשל המלחמה ברוסיה • המחיר שמציעה פנגו עבור החברה אינו מספק פרמיה למשקיעים מעבר לשווי ההוגן

אפליקציית אובר, ניהלה מו''מ עם גט טקסי לפני שעזבה את הארץ / צילום: יח''צ-יוסי זליגר

בלעדי לפני שאובר עזבה את ישראל: כשלו שיחות מיזוג עם גט

לגלובס נודע כי לפחות 3 פעמים פנתה אפליקציית המוניות הישראלית גט לאובר בניסיון להתחיל מו"מ למיזוג אך המהלך לא הבשיל • אובר ניהלה גם שיחות ומגעים שונים גם עם יאנגו לשיתופי פעולה במהלך השנה האחרונה • מגט נמסר: ״מאז שהחברה רווחית היא מרכזת עניין רב״

מונית של חברת Uber / צילום: Shutterstock

הסיבה לכך ששתי אפליקציות תחבורה עזבו את ישראל

אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו

מוניות בנתב”ג / אילוסטרציה: Shutterstock

בלעדי הכאוס בנתב"ג: רק חברת מוניות אחת ניגשה למכרז

לגלובס נודע כי מבין חברות האפליקציה המובילות, רק חברת גט ניגשה למכרז המוניות בנתב"ג, יחד עם חברת ההסעות בון תור • אובר, יאנגו ותחנות מוניות ותיקות בחרו שלא לגשת, בטענה לדרישות לא סבירות, חוסר שקיפות של רש"ת, הבהרות רבות לתנאי המכרז ובעיקר היעדר כדאיות כלכלית

מוניות בנתב''ג / צילום: Shutterstock

מכרז המוניות בנתב"ג חזר, והחברות כועסות על התנאים שלו

פעילות המוניות בנתב"ג אינה מוסדרת מאז 2017 בשל כישלון המכרז בתחום • שש שנים אחרי, ברשות שדות התעופה פרסמו מכרז חדש, אך רגע לפני סגירתו, בחברות המוניות הגדולות מצביעים על שורה של בעיות • בגט דורשים לשנות מהותית את התנאים, וביאנגו החליטו להישאר בחוץ

אפליקציית Gett / צילום: יח''צ

למרות שהפכה לרווחית: גט רושמת ירידה של שליש משוויה

למרות שהפכה לחברה רווחית במונחי EBITDA, שוויה של גט ירד בשליש ביחס לשנה שעברה, והוא עומד כיום על שווי של 256 מיליון דולר • את הנתון חשפה קרן ווסטוק ניו ונצ׳רז VNV השבדית, המחזיקה בכ-49% ממניות החברה הישראלית

ניר בשן, ברק מלמד ושלומי גורן מרילבייט / צילום: יח''צ

הישראלים שייצרו את מותג הבית במונופרי

סטארט־אפ הפודטק הישראלי רילבייט נבחר להוביל את מהפכת המזון הבריא של רשת הסופרמרקטים הצרפתית מונופרי, בעסקה בעלת פוטנציאל של כמה מיליוני דולרים • וגם: חברות ישראליות הציגו חידושים טכנולוגיים בוועידת האקלים בשארם א־שייח' • אירועים ומינויים

מונית עם גט ויאנגו / צילום: Shutterstock

הצרות של גט ויאנגו ובעיקר של הנהגים: התקשיתם להזמין מונית לאחרונה? כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות האפליקציות גט ויאנגו הפכו למילים נרדפות למילה "מונית" • אבל אז שתיהן החליטו לייקר את העמלות, ומרד נהגים נפתח נגד אפליקציות המוניות, שגם כך נקלעו למשבר בעקבות המלחמה באוקראינה • כעת, עם הקאמבק של אובר לישראל, האם יש סיכוי שהתחרות בשוק המוניות תיפתח מחדש?

חברת  Gett - לשעבר גט טקסי / צילום: סטודיו גט

בעקבות הסנקציות על רוסיה: גט מבטלת את מיזוג ה-SPAC

Gett תפסיק את פעילותה ברוסיה • המיזוג לתוך רוזקליף בוטל ככל הנראה בעקבות העובדה שבין המשקיעים בה כמה קרנות השקעה מרוסיה, מהן כאלה המצויות תחת משטר סנקציות

השקעות ספאק / צילום: Shutterstock

מה מאותת חיתוך המחיר במיזוג איטורו ל-SPAC למיזוגים של גט, פאגאיה וסלינה

רשת ההשקעות החברתיות שהמיזוג שלה מתעכב, עדכנה על מועד חדש לקיומו - יוני 2022, אך תוך קיצוץ של כ-15% בשווי החברה • על הפרק נמצאות שלוש עסקאות מיזוג שטרם הושלמו: של חברת הפינטק פאגאיה, חברת ניהול התחבורה גט ורשת האירוח הבינלאומית סלינה

מיכה קאופמן, מנכ''ל פייבר / צילום: באדיבות Fiverr

ארבע הנפקות ואקזיט: מה קרה לסטארט-אפים המבטיחים של גלובס בשנים הקודמות ומי יזכו השנה

מאנדיי ופייבר, היום מחברות הטכנולוגיה הגדולות בישראל, היו חברות צעירות עם עשרות עובדים כשנבחרו לראש רשימת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס • לעומתן סטארט-אפים אחרים שנבחרו, כמו סטורדוט, גט ופאלס נתקלו בקשיים ועיכובים בדרך להגשמת ההבטחה

השקעות ספאק / צילום: Shutterstock

Gett בדרך לנאסד"ק: תתמזק לספאק לפי שווי של מיליארד דולר

בקיץ 2020 גייסה Gett כ-100 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר לפני הכסף, גיוס שהביא את Gett להיקף גיוסים של 850 מיליון דולר

חברת המשלוחים GetPackage / צילום: באדיבות GetPackage

גט פקג' מקפיצה את השכר לשליחים ב-30%

שכר השליחים בחברה יכול להגיע עד ל-100 שקל לשעת עבודה • לדברי גט פקג', העלאת השכר אפשרית בשל שיפורים טכנולוגיים שהוכנסו לפעילותה • וגם: באפ טכנולוגיות חתמה על הסכם חסות עם פיינסט • אירועים ומינויים

Gett מגייסת 100 מיליון דולר נוספים לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

החברה גייסה עד כה 850 מיליון דולר • בחברה צופים מעבר לתזרים חיובי בתוך שני רבעונים, ומתמקדים בלקוחות עסקיים

רשת BE / צילום: סיון פרג'

בלעדי רשת הפארם Be תספק משלוח לבית הלקוח בתוך 3 שעות

רשת הפארם, שבבעלות שופרסל, משיקה שירות משלוחים מהיר בשיתוף עם חברת גט • בשלב הראשון השירות יינתן בכ-10 חנויות של הרשת