המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (א') במגמה מעורבת, כאשר לקראת סיום המסחר מדד המעו"ף טיפס בכ-0.25%, ומנגד מדד ת"א 75 ננעל בירידה של 0.7%. זאת לאחר שביום שישי האחרון נרשמו ירידות בולטות בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-678 מיליון שקל.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "התנודתיות הגבוהה ממשיכה לשלוט בשווקים הגלובליים ורק הפרשנויות לעליות או לירידות משתנות בהתאם לחדשות הכלכליות. הסיבה האמיתית לתנודתיות היא עצבנות המשקיעים לאחר עליות ממושכות ללא תיקון משמעותי, ומצד שני, בסביבת הריבית האפסית אין אלטרנטיבות השקעה נזילות ואטרקטיביות שמתחרות במניות. גם בארץ אלטרנטיבות ההשקעה העיקריות לאחרונה היו נדל"ן ומניות, אך נראה שמסתמנת עצירה בנדל"ן והמשקיעים אף חוששים מירידת מחירים. ככל שהחששות מעצירה ואף ירידת מחירי הנדל"ן יגברו, כך תגדל האטרקטיביות ארוכת הטווח של ההשקעה במניות. עם זאת, אליה וקוץ בה, משבר בתחום הנדל"ן עשוי להעיב את שוק המניות ולהביא לתיקון משמעותי".

"ההמלצות לתקופה זאת, למשקיעי טווח ארוך - יש לפזר מינימום של 50% בשווקי חו"ל עם דגש על השווקים המתעוררים שסבלו מתשואת חסר אך צפויים להתאושש ועם הרבה סבלנות ואורך רוח. למשקיעי הטווח הקצר מומלץ להיות עם היד על הדופק ועל כפתור פקודת המכירה, כי השוק עצבני והשאלה הגדולה היא אם הם יוכלו לסבול את התנודתיות כאשר זו נמצאת בדרך למטה".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום ו' בירידות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק איבד מערכו כ-2.6%, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש מארס. שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%. זאת, לעומת הצפי ליצירה של 199 אלף משרות, וצפי לירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.6%. הנתונים משקפים כניסה של חצי מיליון אמריקנים למעגל העבודה בחיפוש אחר משרה.

בסיומו של שבוע מסחר חיובי בבורסת תל אביב, במסגרתו שבר מדד המעו"ף שיא חדש, ממשיכים בבנק לאומי להמליץ על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. "הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות. תופעה זו מורגשת גם בשוק המקומי, בו עיקר העליות במדדי המניות בשנתיים האחרונות נובעות מעלייה במכפילי הרווח, ולא מעלייה ברווחיות הפירמות. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%). בנוסף, אנו ממליצים להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), וחשיפת יתר קלה למדדי המניות של השווקים המתעוררים", נכתב בסקירה השבועית מטעם הבנק.

ביום חמישי המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות ומדד המעו"ף בשיא חדש של 1,417.7 נק'. זאת, על רקע מגמה חיובית בבורסות העולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

ירידות בפריגו, אופקו ונייס; אי.אל.די מזנקת

מניות פריגו , קומפיוג'ן , פרטנר ונייס , טאואר ואופקו רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו-יורק.

לפי תחשיב שביצעו חברות בקרה בינלאומיות, ושהגיע לידי קבוצת דלק , כמות הגז הטבעי במאגר לוויתן נמוכה בכ-5% מההערכות הרשמיות שפורסמו עד היום. בדלק צפויים לפרסם היום הבהרה שיש כזו חוות דעת אבל מדובר במתודולוגיית מדידה שונה ולפי שעה נובל אנרג'י ודלק לא צפויות לשנות את האומדנים שלהן לגבי כמות הגז במאגר.

חברת שטראוס החזקות, בעלת השליטה בקבוצת המזון שטראוס מכרה בעיסקה מחוץ לבורסה מניות של החברה בכ-200 מיליון שקל. החברה הודיעה הבוקר כי שטראוס הפיצה 3.2 מיליון מניות במחיר של 61.5 שקל למניה, לעומת מחיר בבורסה של 64.45 שקל לפני פתיחת המסחר היום (הנחה של 4.6%). היקף העיסקה 196.8 מיליון שקל.

ריט 1 הודיעה היום כי השלימה גיוס של כ-116 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור ולמשקיעים מוסדיים. הגיוס בוצע לפי מחיר של 8.82 שקל למניה, כאשר סך הביקושים בשלבים המוסדי והציבורי עמדו על היקף של כ-365 מיליון שקל. היקף המניות המונפקות מהווה כ-8.6% ממניות ריט 1, לאחר דילול מלא.

מניית אי.אל.די. . הגיבה לדיווח החברה בבורסה, שהודיעה על זכייה בחוזה הנכסף לתפעול ותחזוקת כלי טיס ללקוח באירופה. לפי הדיווח, היקף החוזה הינו 40-45 מיליון אירו על פני 5 שנים. לאחרונה זינקה מניית החברה בשל דיווח על התקדמות במכרז האמור.