גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

על הכוונת של רשות המסים: הלוואות בעלים פיקטיביות

באחרונה פועלת רשות המסים לאתר מקרים שבהם בעלים של חברות מושכים מהן כספים שאין בכוונתם להחזירם, תוך זיוף הסכם ההלוואה ■ בכיר ברשות המסים: "שמנו גז על הסיפור הזה, זו ממש שיטה. נגיע לרוב המזייפים"

משה אשר / צילום : אוריה תדמור
משה אשר / צילום : אוריה תדמור

הפרויקט הבא של רשות המסים: מיגור הסכמי הלוואות לבעלים מהחברות שבשליטתם, שנערכים למראית עין בסוף שנת מס, תוך ניסיון להתחמק מתשלום מס. ל"גלובס" נודע, כי רשות המסים סימנה לאחרונה את היעד הבא שלה במאבק בהעלמות המס - משיכות אישיות של בעלים לצרכיהם הפרטיים, המוצגות כהלוואות בדיעבד כאשר רשות המסים מתעניינת בהן. זאת, כשבפועל הכספים שנמשכו מהחברה לעולם לא חוזרים אליה. גורם במחלקת חקירות מס הכנסה ת"א אמר ל"גלובס", כי מדובר ב"תופעה מתרחבת סביב משיכות בעלים, שצריך למגר אותה. זו נהייתה ממש שיטה".

על-פי חוק, כל משיכה כספית מהחברה מהווה אירוע מס, כאשר ישנם שני שלבי מיסוי - המסים שהחברה משלמת (מס חברות בשיעור 26.5%) וכאשר לוקחים את הכסף "הביתה" - מושכים אותו כדיבידנד או בצורת משכורת - משולם מס נוסף. בסופו של דבר, נטל המס מגיע לכ-45% "עד הבית". בפועל גילו ברשות המסים בשנים האחרונות תופעה, לפיה בעלים התחילו למשוך כספים מהחברה לכתוב אותם כחוב שוטף בכרטסת החברה, לא כמשכורת ולא כדיבידנד, ואם רשות המסים שואלת שאלות על כך, המשיכה מוצגת לפתע כהלוואה.

באחרונה עומלת רשות המסים על איתור מקרים בהם זויפו הסכמי הלוואה מסוג זה, ומשיכות בעלים מהחברות בבעלותם מועלמות מרשות המסים. לפי המידע שהגיע ל"גלובס" , במחלקת החקירות ת"א התחילו לבחון כרטסות של חברות רבות שבמהלך הדיונים האזרחיים שלהן מול רשות המסים עלה החשד, כי נעשו בהן פעולות דומות של זיוף הסכמי הלוואה. פקידי השומה האזרחיים ומחלקת החקירות עובדים כיום בשיתוף פעולה לאיתור מקרים מסוג זה, והחוקר הבכיר מבהיר ל"גלובס" כי למרות כוח האדם החסר ברשות ולמרות שניתן לבחון רק חלק מהתיקים, היכולת של רשות המסים לאתר מעלימי מס שכאלה עלתה בעקבות הצלבות מידע וחומרים ממוחשבים שקיימים ברשות.

"בכל תיק אזרחי כמעט יש דיון סביב משיכות הבעלים, וצריך להגיע להסכמה עם הרשות אם זה דיבינד או הלוואה, אבל ברגע שמזייפים נגמר הסיפור. מאוד קשה לעלות על זה, אבל שמנו גז על הסיפור הזה, ואנחנו נגיע לרוב המזייפים. אנחנו חושדים שזה קורה לא מעט, ואנחנו נעבוד חזק כדי לצמצם את התופעה האסורה הזאת".

"הכרטסת סובלת הכל"

ככלל, במחלקות האזרחיות ברשות המסים נדלקת נורה אדומה באשר להלוואות בעלים כאשר מדובר בסכומים גבוהים, של מיליון שקלים ומעלה. במקרים רבים, הבעלים מנהלים מול הרשות מו"מ במישור האזרחי ומגיעים להסדרים אזרחיים שונים, לפיהם מדובר בחלוקת דיבידנד ומשולם בגינה מס. דיוני שומה שכאלה שכיחים למדי, וברובם לא מגיעים למחלקת החקירות הפלילית של רשות המסים. ואולם, במקרים שונים מתעקשים הבעלים כי מדובר בהלוואה שהחברה נתנה להם, וכי הם מתכוונים להחזיר את הכסף לחברה. כאן מתחיל החשד להתגבש - במקרים אלה, רשות המסים מבקשת הוכחה, כי מדובר בהלוואה ואם אין הסכם הלוואה בנמצא, הכולל מועדי החזר, ריבית והצמדה, הטיעון נדחה ומוצאת שומה לתשלום המס המלא.

במקרים מסוימים, הבחינו ברשות המסים, כי לפתע מופיע הסכם הלוואה שנחתם לכאורה שנים קודם לכן. "בהרבה מהמקרים מושכים כמה כסף שרוצים מהחברה, והכרטסת סובלת הכול, כי לא על הכל רשות המסים יכולה לעלות. וזה יכול להימשך שנים ללא הפרעה. מושכים מיליונים ונהנים מהכסף", אומר החוקר הבכיר ל"גלובס", אך מוסיף: "ברגע שבדיוני שומה אזרחיים עולים על כך, ופתאום צצים הסכמי הלוואה שאנחנו מריחים שהם פיקטיביים, שכותבים תאריך אחורה, הדיון עובר מיד לשלב הפלילי.

"ברגע שמתחילים לזייף ולרמות, אנחנו נכנסים בזה חזק. במקרים מסוימים לאחרונה הרשות עלתה על זיופי הסכמי הלוואות. מגלים מסימנים מחשידים, ולאחר חקירה נחשף כי בוצע זיוף של תאריך הסכם הלוואה, והמסמך נוצר אחרי שהחלו דיוני השומה או בסמוך לכך - שנה וחצי אחורה, שנתיים אחורה - ובזה אנחנו מטפלים היום באינטנסיביות".

דיבידנד כהלוואה

בהקשר זה, עצרה מחלקת החקירות מס הכנסה ת"א לאחרונה בעלים של חברת עיבוד שבבים לתעשיות הביטחוניות, את רעייתו, את שותפו ואת רואי החשבון של החברה. זאת, לאחר שבמסגרת חקירה סמויה שניהלה היחידה, על-פי הדוחות הכספיים של החברה וניתוח פקודות יומן שהועברו במערכת הנהלת החשבונות, התגלה חשד, כי בדצמבר 2013 חולק בחברה דיבידנד לבעלי המניות בסך כולל של כ-1.5 מיליון וחצי שקל, אך החברה לא דיווחה על כך לרשויות המס ולא העבירה את המס שנוכה במקור בגין החלוקה. מדובר בעבירה על פקודת מס הכנסה שדינה שנתיים מאסר. בנוסף, מבדיקת דיווחי החברה עלה כי ארבעת בעלי המניות בחברה לא דיווחו על הכנסתם זו מדיבידנד בדוחות שהוגשו על-ידם למס הכנסה.

במקביל לחשדות אלה, בשיתוף עם פקיד השומה האזרחי ולאחר בחינת סיכומי הדיונים של החברה במסגרת השומות האזרחיות שהוצאו להם, נחשף במחלקת החקירות חשד נוסף, בנוגע למשיכות הכספיות מהחברה - לפי החשד, רואי החשבון של החברה סייעו לבעלי החברה להונות את רשות המסים ולהסוות חלק מהסכומים שנמשכו מהחברה כהלוואה שניתנה לבעלים, הגם שמראש לא סוכם על הלוואה שכזאת.

הבעלים של החברה מוכרים בשוק התעשיות הביטחוניות, ורואה החשבון שנעצר מתהדר ברשימת לקוחות מכובדת שכוללות לא מעט עיריות, ובהן גם עיריית ת"א. מבקשות המעצר שהוגשו לבית משפט השלום בת"א בעניינם של החשודים, נכתב, כי "החשודים ניסו להונות את רשות המס, תוך מתן הסברים תמוהים שאינם עולים בקנה אחד עם המציאות ועם פקודות היומן לגבי חלוקת דיבידנד נוספות עליהן הם אחראים". ל"גלובס" נודע, כי במחלקת החקירות עלה החשד, לפיו רואי החשבון שכנעו את המנכ"לים של החברה (המחזיקים בבעלות חלקית על החברה) לזייף הסכם הלוואה, כך שיירשם בהסכם תאריך של שנתיים אחורה. זאת, על-מנת להציג חלק מסכום כסף שמשכו מהחברה כהלוואת בעלים, שעליה לא חל חיוב במס. בפועל, לא היה הסכם הלוואה ולא היו החזרים של כספים לקופת החברה, מלבד הזרמת מזומנים קטנה לחברה מטעמים אחרים, כך שלגישת רשות המסים היה צורך לסווג את הכספים שחולקו או כמשכורת המחויבת במס שולי או כדיבידנד המחויב במס בשיעור 30%.

"מסמך לא אמיתי"

עם גילויים אלה פתחה רשות המסים בחקירה גלויה נגד החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם, בעלי המניות ורואי החשבון נחקרו ונאספו עדויות נוספות, שלטענת רשות המסים מבססות את החשד נגדם. "מהחקירות שבוצעו עולה תמונה, לפיה רואי החשבון קיבלו את ההחלטה על חלוקת דיבידנד, ויידעו את בעלי המניות בחברה במעמד החתימה על הדוחות הכספיים וקיבלו את הסכמתם, וזאת על אף שברור לכולם כי אין כסף בחברה לשלם את המס בגין הדיבידנד. כל זאת במטרה להקטין את יתרת משיכות הבעלים מהחברה שבהליך שומתי אזרחי יחויבו במס, ובכך נמנעו מחיוב מס מיידי", נכתב בבקשת הארכת המעצר של החשודים.

עוד צוין, כי "כל זאת נעשה תוך הסתרה של חלקות דיבידנד בדיווח למס הכנסה שאמור היה להתבצע לכל המאוחר תוך 30 יום במסגרת החברה - דבר שלא נעשה, והן אמור להיות מדווח במסגרת הדוחות השנתיים של בעלי המניות בחברה - דבר שלא נעשה אף הוא".

בנוסף, נכתב כי "הגדילו החשודים לעשות, שעה שערכו מסמך אשר מציג את יתרת משיכות הבעלים לאחר הדיבידנד, כהלוואה בין בעלי המניות לחברה, תוך שמסמך ההלוואה נושא את התאריך 6.1.2014, בעוד שהוא נחתם בפועל כמעט שנתיים אחרי (לערך בספטמבר שנת 2015), בסמוך לתחילת דיונים עם פקיד השונה האזרחי, מחשש למיסוי משיכות הבעלים הגבוהות, כשהמסמך אף לא מייצג נכונה את מצב הדברים בין בעלי החברה לבעלי מניותיה - ובכל למעשה המשיכו את ההתנהלות המרמתית/תחבולתית שנועדה לסמא את שלטונות המס".

לטענת הרשות, בעל המניות המרכזי בחברה אף קשר עצמו לחשדות כאשר נשאל האם רואה החשבון אמר שהוא הולך לחלק דיבידנד, והשיב: "הוא יידע אותי שנרשם במאזן חלוקת דיבידנד, הוא פשוט קבע עובדה שמחלקים בחברה דיבידנד. הוא החליט". בהמשך אמר שברגע שרואה החשבון יידע אותו על כך, הוא למעשה נתן את הסכמתו, וכשנשאל "האם אתה מבין שברגע שהייתה חלוקת דיבידנד ובפועל לא עבר כסף ולא שולם המס בגין חלוקת הדיבידנד זוהי עבירת מס", והשיב: "אני מבין את זה".

בהמשך דבריו בחקירה התייחס הבעלים גם למסמך ההלוואה מול החברה ולפער בין התאריך הרשום בו לתאריך שבו הוא הובא לחתימתו, ואמר: "אני לא יודע מתי נוצר המסמך הזה, ולהערכתי אני חתמתי עליו לפני כמה חודשים, אולי שניים-שלושה". כשנשאל: "לפי ההסכם רשום שזה נחתם לפני שנתיים. אתה אמרת שראית את המסמך לפני חודשיים. מה לא בסדר פה?", השיב: "יכול להיות שחתמנו על משהו בדיעבד. המסמך הזה בפועל לא אמיתי".

גם בעל השליטה השני בחברה אישר בחקירתו כי חתם על מסמך ההלוואה לכאורה רק בשנת 2015, כשנתיים לאחר שנלקחו הכספים מהחברה. אשתו של הבעלים שנעצרה ונחקרה אף היא אמרה לחוקרים כי "רואה החשבון אמר להם לערוך את הסכם ההלוואה לאחר הדיונים עם פקיד השומה, באוגוסט 2015", והוסיפה כי היה ברור להם כי מדובר היה בהסכם כוזב.

לפי החשד, בשנת 2013, העלים בעל השליטה בחברה מרשויות המס סכום הכנסה של כ-470 אלף שקל ובעל המניות הנוסף העלים כ-380 אלף שקל. יחד עם בעלי המניות האחרים בחברה, סכום ההעלמה ממס הכנסה חוצה, לגישת הרשות, את מיליון השקלים. מהחקירה עלה כי אלמלא החשודים היו מזייפים לכאורה את תאריך הסכם ההלוואה, הם היו צריכים לשלם מס בסך של כ-600 אלף שקל. העלמת המס והזיוף לכאורה במקרה זה מהווים עבירות על חוק העונשים וחוקי המס - שבצידן עד שבע שנות מאסר. הפרשה מצויה בעיצומה של החקירה וגיבוש החשדות לקראת הגשת כתבי אישום נגד מי מן החשודים, כאשר ברשות המסים סבורים כי יש להם די ראיות לצורך העמדתם לדין של החשודים.

עוד כתבות

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי