הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') ביציבות בתום מסחר תנודתי על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ופתיחת מסחר שלילית בוול סטריט. מניית פריגו  נסחרה בתנודתיות עזה, וריכזה מחזורי מסחר גדולים. 

 

המשק בישראל צמח בקצב שנתי של 0.8% ברבעון הראשון של השנה, הרבה מתחת לתחזיות הממשלה שעמדו על קצב שנתי של כ-2.8%. כך עולה מנתוני התמ"ג שפרסמה אתמול הלמ"ס. הגורם המרכזי להאטה בצמיחה הוא ירידה של כ-13% ביצוא. נקודות האור בנתונים הם גידול של 7.5% בהשקעות בנכסים קבועים וכן גידול של 4% בצריכה הפרטית. (לסיפור המלא).

אנליסט בכיר בי- UBS : הצרכן הישראלי מציל את הכלכלה

המשקיעים בארץ ובעולם מתמקדים כעת בשלושה אירועים מהותיים שעשויים להשפיע על כיוון השווקים בטווח הקצר: משאל העם בבריטניה לגבי פרישה מהאיחוד האירופי, החלטת הריבית של הפד בחודש יוני והבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר.

פריגו עדכנה אמש את תוצאותיה ברבעון הראשון ודיווחה על הפסד נקי (במונחי GAAP) של 335 מיליון דולר, זאת לעומת הנתון המקורי שפרסמה ולפיו ההפסד עמד על 133 מיליון דולר.

אלביט מערכות   דיווחה היום על הכנסות של 721 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ורווח נקי של 51 מיליון דולר או 1.2 דולרים למניה. הרווח התפעולי ירד לרמה של 66.9 מיליון דולר לעומת 69.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת הביטוח הפניקס   מעוניינת למחוק את אקסלנס  מהמסחר בבורסה לפי שווי של מיליארד שקל. החברה פרסמה אתמול הצעת רכש למניות בית ההשקעות במחיר של 60 שקל למניה, מחיר המשקף לחברה שווי של מיליארד שקל, שווי הגבוה בכ-30% משוויה של אקסלנס בבורסה.

מניות הקמעונאיות, ביניהן שופרסל   ורמי לוי , נסחרו על רקע החלטת ביהמ"ש אתמול לאפשר לנאמנים את מכירת רשת מגה ליינות ביתן. (לסיפור המלא).

מניות הסלולר בלטו במסחר לאחר שסלקום  אישרה את חשיפת "גלובס" והודיעה כי היא מנהלת מו"מ מתקדם עם גולן טלקום בדבר שימוש ברשת שלה והפיכתו של גולן למפעיל וירטואלי, באם תאושר לו הסבת רישיונו ממפעיל סלולר למפעיל וירטואלי.

 

ל"גלובס" נודע כי הבנקים שיפרסמו השבוע את תוצאות הרבעון הראשון, צפויים לבצע הפרשה המוערכת בכ-200 מיליון שקל, בעקבות החשש כי חוק שכר הבכירים עלול לגרום לעזיבתם של עשרות עובדים ותיקים. הרוב המוחלט של ההפרשות יתבצע בשני הבנקים הגדולים - פועלים  ולאומי . לפי הערכות, כל אחד מהבנקים צפוי להפריש כ-100 מיליון שקל.