גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה בת"א ננעלה בעליות קלות; וונטייז התרסקה ב-11.2%

בנק דיסקונט פרסם אתמול תוצאות חזקות לשנת 2017 ■ הממונה על ההגבלים העסקיים הודיעה כי תקנוס את בזק בהיקף של כ-30 מיליון שקל ■ גיוס החוב החדש של טבע, שנועד להחליף חלק מהחוב הקיים, יצא לדרך

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') בעליות קלות.

 

גרי קוהן, היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התפטר שלשום מתפקידו. על-פי דיווחים בכלי התקשורת האמריקאים, ההתפטרות על רקע החלטת הנשיא להטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב, החלטה שעלולה לפתוח במלחמת סחר עולמית [לידיעה המלאה].

מוקדם יותר השבוע  נבחרו שלמה רודב ודורון תורג'מן לדירקטוריון בזק  במקום שאול ואור אלוביץ. אתמול פורסם גם כי דוד גרנות בדרך להשתלטות על דירקטוריון בזק. בעקבות הודעת החברה לפיה הדירקטוריון התווה הרכב דירקטוריון שאותו הוא מתכוון להביא לאישור באסיפה כללית, המשמעות היא שאין גרעין שליטה מובטח בבזק. הדבר מעמיד בספק גדול את עסקת סיידוף [לידיעה המלאה].

עוד בענייני בזק: הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, הודיעה אתמול לחברה כי היא שוקלת לקבוע, בכפוף לשימוע, כי ניצלה לרעה את שליטתה בתשתיות תקשורת פסיביות על-מנת לפגוע בתחרות, ולקנוס אותה בהיקף של כ-30 מיליון שקל - זאת כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס". בנוסף שוקלת הרשות להטיל עיצום כספי בסך 700 אלף שקל על סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, בגין אותו אירוע [להרחבה].

גיוס החוב החדש של טבע , שנועד להחליף חלק מהחוב הקיים, יצא לדרך. החברה הודיעה אתמול כי השלימה את תמחור איגרות החוב הבכירות שהציעה, כאשר היקף הגיוס גדל מ-3.5 מיליארד דולר ל-4.5 מיליארד דולר, לאור מה שהוגדר בחברה כביקושים ערים [לקריאה נוספת].

בנק דיסקונט  פרסם אתמול תוצאות חזקות לשנת 2017. הרווח הנקי של הבנק, בניהולה של לילך אשר טופילסקי , הסתכם בשנת 2017 ב-1,259 מיליון שקל, לעומת 905 מיליון שקל בשנת 2016, עליה בשיעור של 39.1%.

מניות הגז רציו , ישראמקו , דלק קבוצה , דלק קידוחים  ריכזו לאחר ששותפויות תמר ולוויתן יחד עם נובל אנרג'י וגורמים מצריים החלו בתהליך מו"מ עם חברת EMG ובעלי מניותיה לצורך בחינת רכישת זכויות בחברה על מנת להשתמש בצינור הגז. זאת לצורך הזרמת גז טבעי מישראל למרצים במסגרת עסקת ייצוא בהיקף של 15 מיליארד דולר שנחתמה מול דולפינוס המצרית לפני כשבועיים [לקריאה נוספת].

אולפן סרטים אמריקאי עומד בפני רכישת השליטה בחברת וונטייז , העוסקת באספקת שירותי תוכן על פי דרישה למכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות. החברה דיווחה היום לבורסה, כי בעלי השליטה בה - המנכ"ל, נועם יוספידיס (מחזיק כ-29% מההון), סמנכ"ל הטכנולוגיות, אורן לוי (10.2%), ודין סלומון (13.5%) - קיבלו הצעה, הכוללת מזכר עקרונות חתום מאולפן הסרטים הפועל בלוס אנג'לס, שלפיו הוא מבקש להצטרף לקבוצת השליטה בחברה, ואף לרכוש בעתיד את השליטה המלאה בה. 

אילן רביב נשאר בתפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש , ולא עובר לנהל את קבוצת הביטוח מגדל  שבשליטת שלמה אליהו.

מנכ"ל כלל ביטוח , איזי כהן, הודיע אתמול על התפטרותו לאחר כחמש שנים בתפקיד, וזאת על רקע מתיחות השוררת זה זמן בינו לבין אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, המחזיקה במניות השליטה בכלל ביטוח [להרחבה]. 

האחים יוסי ושלומי אמיר (עמר) בוחנים את האפשרות להנפיק בבורסה בתל-אביב את רשת "פרש מרקט" שבבעלותם, המפעילה כ-40 סניפי סופרמרקטים ברחבי הארץ. 

בחינת האפשרות של האחים אמיר להצטרף לבורסה נעשית על רקע תקופת פעילות חיובית של השחקניות הגדולות הבורסאיות בתחום, שבאה לידי ביטוי בזינוקים דו-ספרתיים של צמד המניות הגדולות בשנה האחרונה - שופרסל   (כ-60%) ו- רמי לוי  (כ-30%) ובתוצאות כספיות חיוביות שהציגו כולן עד כה, לתשעת החודשים הראשונים של 2017, עם שיפור בהכנסות וברווחים [להרחבה]. 

חברת פורסייט  הפועלת בתחום של פיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית, תעביר לתוך השלד הבורסאי תמדא את פעילות המו"פ Eye Net המפתחת מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים בין רכבים, ובין רכבים להולכי רגל. תמדא, הנסחרת כיום בשווי של 8 מיליון שקל בלבד, נשלטת (90%) על-ידי חברת החיתום איפקס הנפקות של אליאב בר דוד ואהרן סמרה [לידיעה המלאה].

שותפות חיפושי הנפט והגז, מודיעין יהש  אנרגיה דיווחה כי דירקטוריון השותף הכללי אישר את השתתפותה בביצוע קידוחי אקספלורציה בפרויקט Cassini ובפרוספקט Cayenne שבפרויקט Mountain View שבקליפורניה. התקציב הכולל של הקידוח מוערך בכ-3.3 מיליון דולר, וכולל גם תקציב השלמה, הכנה למבחני הפקה וביצועם, ועלויות חיבור לתשתית. חלקה של השותפות בתקציב הקידוח, כולל מבחני הפקה ככל שיהיו, נאמד בכ-1.7 מיליון דולר.

הקידוח בפרויקט Cassini הוא הראשון מבין 3 פרויקטים משותפים המבוצעים ביחד עם Aera Energy, ממפיקות הנפט הגדולות בקליפורניה, ועם קרן Bylo, קרן אמריקאית המתמחה בהשקעות בתחום האנרגיה. למודיעין החזקה של 35.625% מהזכויות בפרויקט Cassini.

הקידוח ב-Cassini ייעשה בתוך שדה פעיל של Aera שהפיק עד היום למעלה מ-1.5 מיליארד חביות נפט. הקידוח צפוי להתחיל ברבעון השני של 2018 ולהימשך כחודשיים, וחברת Aera, שהקידוח נעשה בשטחה, תהיה המפעילה שלו. הקידוח מתוכנן לעומק של כ-2,540 מטר, ובהתאם לממצאים יתקבלו החלטות אם וכיצד יבוצעו מבחני הפקה.

מדוח המשאבים שפרסמה מודיעין מוקדם יותר השבוע ושהוכן ע"י מעריך מומחה חיצוני ובלתי תלוי, עולה כי האומדן הטוב ביותר למשאבי נפט וגז בפרויקט Cassini מוערך בכ-24.2 מיליון חביות נפט, וההסתברות למציאת משאבים בפרויקט זה נאמדת ב-73%.

עוד כתבות

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות