גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קדחת הנדל"ן של אדם נוימן: כל הבתים שמייסד WeWork רכש בזמן שהחברה הלכה והסתבכה

בני הזוג נוימן יצאו למסע רכישות שכלל לא פחות משני נכסי מגורים במנהטן, חווה בווסצ'סטר, שני בתים בהמפטונס ואחוזה בקליפורניה ● בסך-הכול הוציאו הנוימנים קרוב ל-90 מיליון דולר על שישה נכסים ועוד בחנו השקעות נוספות בסמוך להידרדרות במצבה של WeWork

אדם נוימן / צילום: שאטרסטוק
אדם נוימן / צילום: שאטרסטוק

בשעה שחברתו WeWork חכרה בסיטונות שטחי משרדים מובחרים, בדרכה להפוך לאחת הדיירות המסחריות הגדולות בעולם, המייסד אדם נוימן ואשתו רבקה פלטרו נוימן עסקו ברכישת כמה מהבתים היקרים ביותר בארה"ב.

הרכישות האמורות כוללות שני מקומות במנהטן: טאונהאוס (דירת גן רב-קומתית) ב"חוף הזהב" בגריניץ' ויליג' ומתחם של ארבע דירות קונדו (בבניין משותף) בצמוד לגרמרסי פארק. הזוג רכש גם חווה רחבת ידיים בווסצ'סטר, ניו יורק, ושני בתים בהמפטונס, אחד מהם צמוד לנכס של השחקנית ומייסדת Goop גווינת פלטרו, דודניתה של גברת נוימן. בצד השני של ארה"ב, בני הזוג נוימן קנו אחוזה גדולה על מגרש שהיה בבעלות מארגן קונצרטי הרוק המנוח ביל גרהם, עם חדר בצורת גיטרה, מגלשת מים ואולפן מוזיקה.

אדם ורבקה נוימן/ צילום: :  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

בסך-הכול הוציאו הנוימנים קרוב ל-90 מיליון דולר על שישה נכסים. רובם עברו שיפוצים וחידושיים מאסיביים מאז שהם רכשו אותם. באפריל, כאשר WeWork עוד נערכה להנפקה, ערכו בני הזוג בדיקות של נכסים באזור הגבול של ניו יורק עם קונטיקט וניו ג'רזי. הם שמו עין גם על בתים באי קאואי בהוואי.

ואז הגיע החודש שעבר: נוימן, בן 40, פרש מתפקיד המנכ"ל בחברה שלו על רקע אי היכולת לממש את ההנפקה לציבור והגילויים על התנהגותו הלא צפויה והשימוש שלו בסמים. WeWork, שהוערכה בינואר ב-47 מיליארד דולר, הנמיכה את ערכה הצפוי ל-15-20 מיליארד דולר לפני שמשכה את תוכנית ההנפקה.

קדחת קניות הנדל"ן של בני הזוג לובתה לפחות בחלקה על ידי מימון מבנק ג'יי. פי. מורגן צ'ייס, ששירת בתדירות גבוהה את נוימן. הבנק העניק לו קרוב ל-100 מיליון דולר במשכנתאות והלוואות נוספות, והיה אחד המלווים מאחורי קו האשראי של 500 מיליון דולר שאיפשר לו ללוות מאות מיליוני דולר נגד מניותיו בחברה האם We. ג'יי. פי. מורגן סירב להגיב.

נוימן משך למעשה מעל 700 מיליון דולר מן החברה לפני הנפקתה לציבור בתערובת של מכירת מניות ולקיחת חוב. הוא כבר משך 380 מיליון דולר מקן האשראי של 500 מיליון דולר. כעת, כשאין הנפקה, נוימן אינו יכול לפרוע את חובותיו על ידי מכירת מניותיו בשוק הציבורי.

"אדם אינו תחת לחץ מהבנקים או ההלוואות ואינו צריך למכור את בתיו", אמרה הדוברת שלו. היא הוסיפה שאף אחד מהבתים לא עומד למכירה. דני דייביס מסוכנות קורקורן גרופ, המתווכת הוותיקה של נוימן בניו יורק סיטי, לא הגיבה לכתבה זו.

מבט קרוב יותר על נכסיו של נוימן

ניו יורק סיטי

בסוף 2013 קנו בני הזוג נוימן את הנכס המשמעותי הראשון שלהם - טאונהאוס שהוא מבנה לשימור היסטורי בגריניץ' ויליג'. הוא נבנה ב-1847, עם קמינים לשריפת עצים וגן אחורי פרטי. לבני הזוג, ששילמו 10.5 מיליון דולר, היו תוכניות לחידוש משמעותי, כולל הוספת מבנה על הגג.

פול קולבוש מקבוצת קורקורן, אחת הסוכנויות שעסקו בשיווק הבית, אמר שרבקה נוימן ראתה את הנכס כמה פעמים, אבל בעלה הגיע רק פעם אחת. "הוא היה החלטי מאד", אמר קולבוש. "הוא ראה מיד את החזון".

בין הרעיונות שהיו לנוימן היתה בריכה שמדמה שחיה נגד הזרם. לא ברור אם התוספת הזו אכן הותקנה.

בני הזוג החלו לחדש את הנכס ב-2014. ב-2017 תבע קבלן שעבד במקום גוף שהיה בשליטת הנוימנים, בטענה שהם לא שילמו על עבודה שבוצעה וחומרים שסופקו, לפי מסמכי בית משפט. הקבלן, אירידיום דיבלופמנט, טען שבני הזוג הגדילו כל הזמן את היקף העבודה. עלות העבודה שהוא ציין היתה כ-6.5 מיליון דולר. התביעה הזו הופסקה בתחילת 2019.

לא ברור אם בני הזוג מתכוונים להתגורר בנכס מפני שב-2017 הם שילמו כ-35 מיליון דולר תמורת אוסף של יחידות בבניין Gilded Age סמוך לגרמרסי פארק. מבין שבע הדירות בבניין, הם קנו ארבע, כולל שתי דירות שמקיפות את שלוש הקומות העליונות ושתי יחידות בקומת הקרקע. הם הגישו מאוחר יותר תוכניות לאיחוד שלוש הקומות העליונות לפנטהאוז גדול אחד, בשטחשל כ-557 מ"ר. הנוימנים השלימו את העבודה ומתגוררים כעת בבניין הזה.

כאשר העבודות התנהלו, הם שכרו שטח של כ-390 מ"ר במגדל סמוך לגרמרסי פארק סאות 18 שנבנה על ידי קבלני העל האחים זקנדורף. הנכס שייך לחברה שקשורה לאייל עופר, המיליארדר הישראלי שמתגורר במונאקו שהיה אחד הקבלנים האחרים של הבניין. הדירה הועמדה להשכרה ב-45,000 דולר בחודש.

נוימן הרגיז אחדים מדיירי הבניין בחייו החברתיים הפעילים. הדוברת שלו הגדירה את הקביעה הזו כ"מעורפלת למדי, שיכולה להיות כל דבר ממסיבת יום הולדת, חג דתי או ביקור של רב". עופר לא הגיב.

אזור גרמרסי פארק (Gramercy Park) ידוע בטאונהאוסים ההיסטוריים שלאורך הפארק הפרטי הקטן, שנגיש רק לדיירים הסמוכים. הנוימנים וחמשת ילדיהם היו מבלים בקביעות בפארק כשהם גרו בבניין בשכירות. נוימן צולם לאחרונה הולך יחף ברחוב ומשוחח בנייד שלו.

ווסטצ'טר

ב-2016, אחרי שהתמחור של WeWork עלה מעל 10 מיליארד דולר, נוימן ואשתו שילמו 15 מיליון דולר תמורת לינדן פארם, אחוזה של 240 דונם במובלעת העשירה של פאונד רידג' בניו יורק (מחוז ווסצ'סטר), לא הרחק מן המקום שבו גדלה רבקה פלטרו-נוימן.

דיירים מפורסמים באזור, במרחק כ-80 ק"מ מניו יורק סיטי, כוללים את השחקנית גווינת פלטרו ואת אמה השחקנית בליית דנר, את השף ז'אן-ז'ורז' פונגריכטן ואת וויליאם לאודר, היו"ר הפעיל של ענקית היופי אסתי לאודר. הפונדק של פונגריכטן הוא מסעדה ידועה בפאונד רידג'.

הבית הראשי של האחוזה מצוי בקצה דרך רכב ארוכה שחסומה על ידי שער חיצון. בעת הרכישה הבית הקיף כ-1,282 מ"ר עם שמונה חדרי שינה. האחוזה שהיתה ידועה בעבר כ-Faraway Farm נבנתה בסוף שנות ה-20 על ידי אומנים שהובאו מאיטליה, עם תקרות מגולפות, דלתות זכוכית מעוטרת וקירות טיח מקוריים. היה אפילו חדר מיוחד לסידור פרחים.

שטח האחוזה כולל כמה בריכות נוי, מפל מים, חצרות חצץ, מגרש טניס ומסלול טבעת לרכיבת סוסים. במקום יש גם מסלולי הליכה ואופניים.

האחוזה הגיעה לשוק במחיר של 28 מיליון דולר, אך המחיר הורד ל-22 מיליון דולר כאשר הנוימנים קנו. הם הגישו תוכניות לחידוש והרחבה של פנים הנכס, עם הוספה של טראסה חדשה על הגג והרחבת משטח העץ (דק) ואטריום (חלל זכוכית לקליטת שמש).

המפטונס

לבני הזוג לפחות שני בתים בהמפטונס, אזור היוקרה בקצה לונג איילנד. ב-2014 הם קנו בית בבנייה באמגנסט מהקבלן ג'ו פארל ב-3 מיליון דולר. הבית צמוד מאחור לבתים שבבעלות גווינת פלטרו והאם דאנר.

פארל בנה את הבית בלי לקוח, וסיים בערך 50% מהבניה כאשר הנוימנים הופיעו ורצו לקנות, הוא אמר. הבית היה אמור להימכר ב-7.95 מיליון דולר. הנוימנים השלימו אותו בסגנון חלוקי אבן עם עיצוב פנים מודרני.

נוימן, שהוא חובב גלישת גלים, אהב את המיקום ליד החוף האטלנטי, אמר פארל. שטח הבית הוא 650 מ"ר עם שבעה חדרי שינה, בריכה וג'קוזי.

שכן סיפר שהוא לא מודע לכך שנוימן מחזיק בנכס ברחוב שלו, אבל הגדיר אותו כ"צנוע" לעומת חלקים נוצצים יותר של ההמפטונס. "זה הכי פחות המפטוני כאן", הוא אמר.

בכל מקרה, זהו שדרוג רציני מהבית הקודם של בני הזוג בהמפטונס. ב-2012 הם קנו בית קטן יותר בווטרמיל ליד מפרץ מקוקס ב-1.715 מיליון דולר. הנכס משקיף על אדמה חקלאית, ויש לו מטבח קמור פתוח לאור השמש, קוטג' לאורחים ובריכת שחיה.

קליפורניה

כשהתמחור של WeWork נסק ל-40 מיליארד דולר בשנה שעברה, בני הזוג נוימן הפנו מבט למערב, וקנו נכס על 44 דונם בקורטה מדירה, קליפורניה, במרחק 23 ק"מ מסן פרנסיסקו. הם שילמו 21.4 מיליון דולר, אחד ממחירי השיא שהושגו באזור זה.

האחוזה של בני הזוג נוימן בקליפורניה / צילום: Sotheby's International Realty

הנכס על ראש גבעה, שידוע כ"בית הגיטרה", יושב על מגרש שהיה בבעלות ביל גרהם, מקדם מוזיקת הרוק המנוח. יש לו סלון בצורת גיטרה, עם מסדרון ארוך שמזכיר את הצוואר של הכלי. השטח הבנוי הוא 1,260 מ"ר עם שבעה חדרי שינה. האחוזה כוללת בריכת שחיה, ספא, מגלשת מים, מגרש סקווש ומטע.

שורה של חלונות צרים מייצגת את תווי הפתיחה של Friend of the Devil, שירה של להקת הגרייטפול דד.

עוד כתבות

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

זו מנהלת השקעות החדשה של אלטשולר שחם. האם השינוי בדרך?

בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם, הודיע לאחרונה כי לאה פרמינגר תחליף את דני ירדני בתפקיד סמנכ"לית ההשקעות ● יש המעריכים כי הרקע של פרמינגר בתחום האלטרנטיבי עשויה ללמד על שינוי במדיניות ההשקעה באלטשולר שחם

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח, ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל