גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט: מדד S&P 500 בשיא כל הזמנים

המדדים בוול סטריט עלו על רקע עונת הדוחות הרבעוניים ● ספוטיפיי זינקה לאחר שהפתיעה את השוק בדוחות הרבעון ● HSBC חתך את תחזית הרווח לשנת 2020 ● נעילה חיובית בבורסות אירופה ● גוגל עקפה את תחזית ההכנסות אך החמיצה את תחזית הרווח

חוגגים עליות ב-NYSE  / צילום: רויטרס
חוגגים עליות ב-NYSE / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:10

ענקית החיפוש גוגל (אלפאבית ) דיווחה הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, ופיספסה את התחזיות של האנליסטים בשוק. הרווח למניה הסתכם ב-10.12 דולרים, לעומת הצפי לרווח של 12.42 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו ב-40.50 מיליארד דולר, מעל לתחזיות המוקדמות להכנסות של 40.32 מיליארד דולר ברבעון השלישי. המניה נופלת ב-3.5% במסחר המאוחר בוול סטריט.

22:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בעליות. מדד S&P 500 עלה ב-0.6% וננעל בשיא כל הזמנים. נאסד"ק זינק ב-1% ודאו ג'ונס הוסיף 0.5%. 

מניית ספוטייפי  זינקה ב-16%, ומניית פיטביט  קפצה בכ-31%. מניית טיפאני  הוסיפה 31.7%. 

20:40

מחיר הנפט איבד 1.4% לרמה של 55.86 דולרים לחבית. החוזים למסירה על הזהב ננעלו ירדו ב-0.7% לרמה של 1,494.3 דולרים לאונקייה.

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר Next Generation בבנק יוליוס בר השוויצרי ציין כי הזהב קיבל דחיפה מהנתונים הכלכליים המאכזבים שפרסמה ארה"ב בשבוע שעבר אך מנגד נתקל בהתנגדות בעקבות החדשות על הקלות מאבק הסחר בין סין וארה"ב. "בין אי הוודאות המתמשכת סביב שיחות הסחר וכשהצמיחה הגלובלית נמצאת על קרקע לא יציבה, אנו דבקים בתחזית החיובית שלנו לגבי הזהב וממליצים להחזיק זהב בפורטפוליו".

עוד הוסיף מנקה כי נראה שמשקיעי הזהב אינם מצפים לפריצת דרך משמעותית בשיחות הסחר כשהאחזקה הפיזית בזהב כ"מקלט הבטוח" המועדף נשארת קרובה לרמות השיא. למרות זאת, מציין מנקה, היקפי הסחר ירדו, מה שמצביע על ירידה בביקושים מצד משקיעים שמחפשים "מקלט בטוח" ועל התקררות השוק בקרב משקיעים לטווח קצר. "למרות שהרוח החיובית יותר בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין מגבילה את האפסייד לזהב בטווח הקצר, אנו עדיין מאמינים שהסיכוי להחרפה נוספת במאבקי הסחר גבוה יותר מהסיכוי לרגיעה אמיתית", מסכם מנקה.

מניית חברת שעוני הספורט החכמים פיטביט  מזנקת כעת ב-35% על רקע הדיווח כי ענקית הטכנולוגיה גוגל הגישה הצעה לרכישתה.

18:38

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה הירוקה, בהובלת הבורסה השוודית שטיפסה ב-0.7%. הדאקס הגרמני והבורסה במילאנו טיפסו בכ-0.4%, הקאק הצרפתי עלה ב-0.15%, הפוטסי הוסיף 0.1% לערכו.

מניית טיפאני  מזנקת ב-30% על רקע הדיווח ברויטרס לפיו לואי ויטון הגישה הצעת רכש למניות החברה.

16:20

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות על רקע אופטימיות לגבי שיחות הסחר, ועל רקע עונת הדוחות לרבעון השלישי. מדד S&P 500 מטפס ב-0.6% לשיא כל הזמנים.

ספוטיפיי מזנקת בכ-12% לאחר שפרסמה דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה. ספקית שירותי המוזיקה בסטרימינג עקפה את התחזיות של השוק והציגה עלייה במספר משתמשי הפרימיום הפעילים.

15:40

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים, כשמדד S&P 500  עולה ב-0.6% לשיא כל הזמנים, ל-3,041, לעומת 3,027.98 נקודות שהייתה רמת השיא הקודם, שנרשם במדד ב-26 ביולי השנה. 

15:00

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר היום, ומדד S&P 500 צפוי לשבור בפתיחה שיא של כל הזמנים, על רקע דוחות חזקים מצד החברות והתקדמות במו"מ בין ארה"ב ובין סין בנושא הסחר. S&P 500 מצביע על עלייה של 0.2% בפתיחת המסחר. מאז השיא של המדד ב-26 ביולי התאפיין המסחר בו בתנודתיות, והוא רשם 20 פעמים תנועה של יותר מ-1% לרבות שלוש ירידות של יותר מ-2.5% באוגוסט. 

מאז ספטמבר נסחר המדד בתוך טווח מצומצם יותר, עם תמיכה ברמת 2,900 נקודות, תוך שהוא נאבק להישאר מעל 3,000 נקודות.

סנטימנט חיובי נרשם בתחילת השבוע בזכות רווחים חזקים בדוחותיהן של חברות כמו Walgreens Boots Alliance, ספוטיפיי ו-AT&T, שהיכו את תחזיות האנליסטים. דוחות אלו ממשיכים את המגמה החיובית של הדוחות שפורסמו עד כה לרבעון השלישי.

בינתיים באירופה נמשך המסחר המעורב עם שינויים לא גדולים במדדים המובילים, על רקע דחייה של שלושה חודשים ביישום הברקזיט.

באסיה ננעל המסחר בבורסות היום בעליות נאות, על רקע החדשות המעודדות מגזרת מלחמת הסחר. 

12:25

נמשך המסחר המעורב באירופה, לאחר שהאיחוד האירופי העניק לבריטניה ארכה של שלושה חודשים לביצוע הברקזיט.

מניית HSBC   מאבדת כ-5% לאחר הדוחות, וירידות נרשמות גם במניית פיליפס לאחר הדוחות. 

10:30

בורסות אירופה פתחו את המסחר היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע ציפייה להחלטה מצד האיחוד האירופי בנוגע לדחיית הברקזיט של בריטניה. כמו כן נשואות עיני המשקיעים לישיבת הפד בארה"ב בהמשך השבוע.

מדד סטוקס אירופה 600  נסחר בירידה קלה סביב רמת הפתיחה, כשמגזר המזון והמשקאות מאבד כ-0.6%, בעוד מגזר הרכב עולה בכ-0.9.

הציפייה הרווחת בשווקים היא כי מנהיגי האיחוד האירופי יאשרו דחייה בת שלושה חודשים למועד המקורי של הברקזיט, 31 באוקטובר. אתמול הגביר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון את הלחצים על ראשי האופוזיציה לקיים בחירות כלליות מוקדמות כדי לסלק את המחסום המתמשך בפרלמנט הבריטי סביב הברקזיט.

השווקים הגלובליים קיבלו דחיפה חיובית בסוף השבוע על רקע הצהרות חיוביות בנוגע להתקדמות בדרך להסכם סביב מלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין. הידיעות הללו דוחפות את שוקי אסיה בהובלת עלייה של 1.5% בשנזן.

המשקיעים מתכוננים גם לישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי בארה"ב (FOMC), והציפייה היא שתתקבל החלטה בנוגע לריבית ביום חמישי, לאחר שתי הורדות ריבית רצופות מצד הפד. 

עונת הדוחות במוקד, לאחר שבנק HSBC  דיווח על צניחה של 18% ברווחים לפני מס ברבעון השלישי. הקונגלומרט ההולנדי פיליפס  רשם עלייה ב-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, הפחתה ופחת) ברבעון השלישי ל-583 מיליון אירו, לעומת 568 מיליון אירו ברבעון המקביל ב-2018. 

07:00

בורסות אסיה נסחרות היום (ב') בעליות שערים, לאחר שנראה כי ארה"ב וסין קרובות לניסוח סופי של הסכם סחר "שלב 1". בשנחאי  נרשמות עליות של 0.7% ובורסת שנזן קופצת ב-1.5% כמעט. 

בהונג קונג מטפס מדד הנג סנג  ב-1.2%. הניקיי  בטוקיו עולה בכ-0.4%, ועליות דומות נרשמות בקוספי  בקוריאה הדרומית.

באוסטרליה נסחר מדד  S&P/ASX 200  סביב רמות הפתיחה. עליות נרשמות במניות הכרייה Fortescue Metals ו-BHP Billiton  ובמניית Rio Tinto .

הבורסות בסינגפור, בהודו, במלזיה ובניו זילנד סגורות בשל חגים.

בנק ההלוואות הגדול באירופה, HSBC , דיווח על ירידה של 18% ברווח לפני מס ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה, ל-4.8 מיליארד דולר. לדברי הבנק הרווח לפני מס באסיה טיפס ב-4%, בעקבות ביצועים חזקים בהונג קונג. רוב רווחי הבנק נרשמים בהונג קונג. 

גם חברת הביטוח AIA הממוקמת בהונג פרסמה דוחות היום.

בגזרת מלחמת הסחר, נציג הסחר האמריאי אמר ביום שישי כי המדינות התקדמו בנושאים ספציפיים של שני הצדדים והם קרובים לסגירת כמה חלקים מההסכם.  בשבת הודיעה לשכת שר המסחר הסיני כי שני הצדדים הסכימו על הטיפול הראוי בכמה סוגיות מרכזיות. 

היואן הסיני התחזק ל-7.0565 דולרים, מ-7.0768 יואן לדולר בשבוע שעבר, לפני ההתפתחויות האחרונות. בינתיים מלחמת הסחר ממשיכה לגבות מחיר מסין, ורווחי המגזר התעשייתי במדינה ירדו ב-5.3% בספטמבר.  

שבוע המסחר בניו יורק הסתיים בעליות, לאחר פתיחה מעורבת. הדאו עלה בלמעלה מ-150 נקודות, ה-S&P הוסיף כ-0.4%, והנאסד"ק ננעל בעליות של 0.7%.

מניית אינטל זינקה בלמעלה מ-8% לאחר הדוחות החזקים, אמזון ירדה ב-1% לאחר דוחות מאכזבים שפרסמה אמש.

עוד כתבות

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

שכונה ד' בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתל אביב עד באר שבע: השכונות עם הכי הרבה שוכרים בארץ

אמנם שיעור הבעלות על דירות בישראל גבוה, אולם יש אזורים שבהם שיעור השוכרים עולה כבר על 50% ● נתוני הלמ"ס מגלים איפה השכונות המבוקשות וכמה זה עולה למשקיעים ● כתבה שנייה בסדרה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

דיקלה כהן שיינפלד, ראשת הסגל של נשיא המדינה / צילום: קובי גדעון, לע''מ

מהילדות בבית שמש והלימודים בפנימייה דתית, לפגישות עם הנשיא ביידן

אחרי אחד הנאומים של יצחק הרצוג, אי שם ב־2010, ניגשה אליו דיקלה כהן שיינפלד  וביקשה להתנדב אצלו ● גם היא לא האמינה ששנים אחר כך היא תקבל שיחת טלפון שתהפוך אותה לראשת הסגל של נשיא המדינה:"ברגעים היסטוריים, אני שואלת את עצמי איך הצלחתי להגיע לזה. בפעם הראשונה שלי בבית הלבן, הייתי צריכה לסגור פה פעור"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים