טיפאני מזנקת ב-30% על רקע הצעת הרכש של לואי ויטון

לפי הדיווח ברויטרס, החברה האמריקאית קיבלה הצעת רכש ממותג האופנה הצרפתי • גובה הצעת הרכש לא נמסר

לואי ויטון / צילום: רויטרס
לואי ויטון / צילום: רויטרס

מנייתה של טיפאני מזנקת ב-30% בוול סטריט על רקע הצעת הרכש שהגישה קבוצת לואי ויטון הצרפתית (LVMH). מובילת שוק מוצרי היוקרה הגישה מוקדם יותר החודש את ההצעה, כך על פי הדיווח ברויטרס.

לואי ויטון, או בשם המלא: Moet Hennessy Louis Vuitton, שבבעלות המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו, נסחרת בבורסה בפריז תחת הסימול: LVMH. שווי השוק של הקבוצה עומד על כ-193 מיליארד יורו, לאחר זינוק של יותר מ-50% מתחילת השנה.

שמו של המותג החזק לואי ויטון הולך לפניו כבר עשרות שנים, בסמוך להקמתו לפני מאה ושישים שנה. המעצב לואיס ויטון הקים את בית האופנה הצרפתי בפריז ב-1854 כאשר 30 שנה אחרי נפתחה החנות הראשונה של המותג בלונדון. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן ב-1892 נפטר לואיס ויטון וניהול החברה הועבר לבנו, ג'יאורג'ס ויטון.

ג'יאורג'ס הבן היה נחוש להפוך את מורשת האב למותג עולמי ושנה לאחר מותו של לואיס הציג ג'יאורג'ס את עיצובי החברה בתערוכה העולמית בשיקגו, ארה"ב. בשנת 1896 יצרה החברה את הלוגו הידוע שלה אותו כל כך אוהבים לזייף, עיצוב של האותיות המשולבות שמהוות את הסמל שלה עד היום ומובילות את הקו החם לחיקוי מותגים, בעיקר באסיה. באותה שנה טייל ויטון בארצות הברית ומכר את מוצריו בניו יורק, פילדלפיה ושיקאגו במהלך שהביא את החברה להיות מי שהיא היום - קונגלומרט צרפתי הידוע בכל העולם במוצרי היוקרה הנמכרים במחירים לא זולים.

מטה החברה הוקם בשאנז אליזה בשנת 1913 כאשר באותה תקופה נחשבה החנות בבניין לגדולה ביותר בתחום מוצרי הנסיעות. במקביל לפריצתה של מלחמת העולם הראשונה נפתחו חנויות של המותג בערים מרכזיות ברחבי העולם כדוגמת ניו יורק, וושינגטון, בואנוס איירס ומומביי. בשנת 1936 ג'יאורג'ס ויטון הבן נפטר וניהול החברה עבר לבנו, גסטון - הנכד של לואיס ויטון. ניתן להתווכח אם מדובר בכישרון ניהולי, יתרון לגודל או הודות לראשוניות בתחום, אך נראה כי ההצלחה של המותג עוברת במשפחה, כאשר העלייה בערכה של החברה מתחילת השנה משקף לחברה שווי של יותר מ-200 מיליון דולר, במהלך שמציב את המותג הצרפתי בראש רשימת מותגי היוקרה זו השנה העשירית ברציפות. הרמ'ס הצרפתי, שבחלקו שייך ללואי ויטון, עלה גם בשנה האחרונה לשווי שוק של 68.8 מיליארד אירו - מה שמאדיר את ערכו של לואי ויטון השותף להצלחה.

לואי ויטון עוסקת אמנם בעיצוב, ייצור ושיווק מותגי יוקרה בינלאומיים אך למעשה התיק פרי תוצרתה נתפס כפריט האופנה העיקרי לעומת חמש החטיבות בהן פועלת החברה. בחטיבת היינות והמשקאות של החברה אפשר למצוא מותגים בעלי שם כמו דום פריניון, הנסי וגלנמורנג'י; חטיבת הבשמים והקוסמטיקה כוללת מותגים כמו כריסטיאן דיור, גרליין ואקווה די פרמה; חטיבת השעונים והתכשיטים שם ניתן לרכוש את טאג הור וזנית' בעוד חטיבת מוצרי האופנה והעור כוללת מותגים כמו קנזו וז'יבנשי.

לפי הדיווח ברויטרס, טיפאני, שנושקת לשווי שוק של 12 מיליארד דולר, שכרה חברת ייעוץ לבדיקת הצעת הרכש של LVMH, אך עדיין לא הגיבה להצעה. עוד דווח לפי מקור שצוטט ברויטרס כי אין כל ודאות ששתי החברות יפתחו במשא ומתן, וכן לא ידוע מהו גובה הצעת הרכש שהגישה LVMH.