גוגל עקפה את תחזית ההכנסות, אך החמיצה את תחזית הרווח

הרווח למניה הסתכם ב-10.12 דולר, לעומת הצפי לרווח של 12.42 דולר למניה • ההכנסות עלו ב-19.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-40.50 מיליארד דולר

גוגל / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ענקית החיפוש גוגל (אלפאבית ) דיווחה הלילה (ב') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, ופיספסה את התחזיות של האנליסטים בשוק בשורה התחתונה. מניית החברה נפלה בעד 3.5% בשלב שלאחר המסחר. 

הרווח למניה הסתכם ב-10.12 דולר, לעומת הצפי לרווח של 12.42 דולר למניה. הרווח הנקי הכולל עמד על 7 מיליארד דולר, ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-40.50 מיליארד דולר, מעל לתחזיות המוקדמות להכנסות של 40.32 מיליארד דולר ברבעון השלישי, וכ-19.5% מעל הכנסות של 33.74 מיליארד דולר שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסותיה של גוגל מפרסום עלו ל-33.91 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 28.95 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

ההכנסות האחרות של גוגל, שכוללות בין היתר את החומרה והענן, עלו ברבעון זה ל-6.4 מיליארד דולר, מעל הציפיות המוקדמות של האנליסטים להכנסות של 6.3 מיליארד דולר. ברבעון המקביל לפני שנה ההכנסות האחרות של גוגל היו 4.6 מיליארד דולר. ה"הימורים האחרים" של החברה, קטגוריה המתייחסת לחברות של אלפבית פרט לגוגל, הכניסו ברבעון זה 155 מיליון דולר, לעומת 146 מיליון דולר ברבעון המקביל.

אמנם מספר המניות של החברה ירד, דבר שתומך ברווח למניה, אך הוצאות החברה גדלו בקצב מהיר יותר מאשר הגידול בהכנסות (24% לעומת 20%), דבר ששחק את רווחיות החברה. ניתן לראות למשל כי מספר העובדים של החברה צמח בשנה האחרונה מ-94 אלף ל-114 אלף. עוד סעיף שמשפיע על הרווחיות הוא שיעור המס האפקטיבי שעמד ברבעון השלישי של 2019 על 18%, לעומת 9% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של גוגל עלה ב-14%, אך שאר הפעילויות של אפלבית הן הפסדיות, והן גרעו 1.7 מיליארד דולר מהרווח התפעולי של החברה.

עלויות רכישות התעבורה (TAC) - נתון שמתייחס לתשלומים של גוגל לחברות כמו אפל כדי להיות שירות החיפוש ברירת המחדל, עמדו על 7.49 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות. קצב הצמיחה במספר הקליקים בתשלום בנכסי גוגל ממשיך במגמת הירידה. ברבעון השלישי נרשמה צמיחה של 18% לאחר קצב צמיחה של 28% ברבעון השני של השנה ושל 39% ברבעון הראשון. לשם השוואה, ברבעון הרביעי של 2018 נרשם קצב צמיחה של 66%. העלות של כל קליק, נתון שמשקף את הכנסות החברה מכל קליק, ירדה ברבעון הנוכחי ב-2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

"אני מרוצה מאוד מההתקדמות שעשינו ברבעון השלישי, מההתקדמות בתחום החיפוש והמחשוב הקוונטי ועד הצמיחה הגבוהה שלנו בהכנסות אותה מובילים החיפוש של גוגל במובייל, יוטיוב והענן", אמר מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי.