גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות: ת"א 35 נושק לשיא כל הזמנים

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.86%, ת"א 90 עלה ב-0.7%, ומדד הבנקים הוסיף כ-1% לערכו ● טבע, שתפרסם השבוע את דוחות הרבעון השלישי, עלתה ב-3.5% ● דלק קידוחים זינקה ב-6.5% לאחר שדיווחה כי לא נותרו תנאים מתלים שנקבעו לצורך ביצוע עסקת EMG

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות על רקע העליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.86% לרמה של 1,668.33 נקודות - קרוב לשיא כל הזמנים, ת"א 90 טיפס ב-0.7%, ומדד הבנקים עלה ב-0.94%. 

דלק קידוחים זינקה ב-6.5%, לאומי עלתה ב-1%, פועלים עלתה ב-2% ודלק קפצה ב-4.6%.

15:00

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל בעליות שערים, ובמחזור מסחר נמוך יחסית, כפי שהוא מתאפיין בדרך כלל בפתיחת השבוע. המגמה החיובית בזירה המקומית נרשמה אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בעליות נאות.

בסיכום שבוע המסחר החולף שמר ת"א 35 על יציבות, כשמתחילת השנה הוא מציג עלייה של כ-13%. בסיכום שבועי, בצד השלילי בלט מדד הנפט והגז שנחלש בכ-2%, ואחריו מדד ביטוח פלוס שאיבד כ-1%, ובצד החיוב מדד הטכנולוגיה טיפס בכ-2.5%. 

בצד החיובי במדד ת"א 35, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים מתחזקות בכ-6% ומניית בעלת השליטה בה, קבוצת דלק  בכ-5%. ברקע למסחר, שותפות דלק קידוחים  הודיעה על השלמת התשלום לרכישת נתח ממניות חברת EMG , והעריכה כי השלמת העסקה תתבצע בימים הקרובים, במה שמקדם את תחילת הזרמת הגז הטבעי למצרים. עוד בקבוצת דלק, התקבל אישור של הרגולטור למכירת מניותיה בחברת הביטוח הפניקס , שמנייתה נסחרת בשינויים מתונים.

עוד בצד החיובי בת"א 35, המניות הדואליות של אופק ו וטבע  מתחזקות בכ-3%-4%, ועליות דומות מציגות גם מניות טאואר , לייבפרסון  ופריגו .

בצד השלילי של המדד המוביל, מניות אלביט מערכות  ואנרג'יאן  נחלשות בכ-1%-1.5%.

עוד במסחר, מניית אסאר אקורד  מתחזקת בכ-8%-10% והשלימה קפיצה תלת-יומית של כ-20% מאז הודיעה בשבוע שעבר כי בעל השליטה בה, עדי צים, גיבש הבנות למכירה בשלבים של עד 20% ממניות החברה לקרן AMI של אייפקס.

מניית כלכלית ירושלים  ונורסטאר  מרכזות מחזורי מסחר ערים, בה מתחזקות בכ-2%-3%.

בענף הקנאביס, חברת יוניבו  הודיעה על הסכם הפצה חדש לאספקת מוצרי קנאביס, ומנייתה מתחזקת בכ-8%.

חברת הנדל"ן להב אל.אר  דיווחה על הסכם לרכישת נכסי נדל"ן מניב בגרמניה, ומנייתה מתחזקת בכ-2%-3%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

מנתוני הבורסה עולה כי השבוע החולף היה אינטנסיבי למדי בשוק הקונצרני, שם גויס סכום כולל של 5.7 מיליארד שקל - עיקרו על-ידי בנק מזרחי טפחות, שהנפיק אג"ח (חלקו COCO ) בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, נוסף לכ-1.2 מיליארד שקל שגייס המתחרה דיסקונט באמצעות COCO . עוד בלטו בסיכום שבועי בשוק גיוסי החוב חברות הנדל"ן, שהיו אחראיות על סכום של כ-1.2 מיליארד שקל, עיקרו (כ-800 מיליון שקל) על-ידי ענקית הנדל"ן המניב מליסרון.

בלידר שוקי הון התייחסו למגמה החיובית בשוק האמריקאי בסוף השבוע וציינו כי "שוקי המניות עלו ביום שישי על רקע נתוני תעסוקה חיוביים, אך התגובה (השלילית) בשוק האג"ח הייתה מתונה יחסית". עוד ציינו בלידר כי "מכלול הנתונים בארה"ב ממשיכים להצביע על התרחבות", וכן כי "הצריכה הפרטית ממשיכה להיות קטר חשוב לצמיחה, לעומת חולשה בהשקעות בענפי המשק. בסביבה זו, אין סיבה לפד להמשיך להוריד את הריבית".

13:40

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, כך מדד ת"א 35 מטפס ב-0.8%, ת"א 90 עולה ב-0.3%, ומדד הבנקים מוסיף 1% לערכו.

אסאר אקורד  מזנקת ב-8.8%, טאואר קופצת ביותר מ-3%, כלכלית ירושלים  עולה ב-2.66%, דלק ודלק קידוחים  קופצות ביותר מ-5% ו-6% בהתאמה. 

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו בכ-350 מיליון שקל.

11:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, כך מדד מדד ת"א 35 מטפס ב-0.75%, ת"א 90 עולה ב-0.56%, ומדד הבנקים מוסיף 0.96% לערכו.

מניית טבע , שתפרסם השבוע את דוחות הרבעון השלישי, עולה ב-3%,  דלק קידוחים  מזנקת ב-5.8% לאחר שדיווחה כי לא נותרו תנאים מתלים שנקבעו לצורך ביצוע עסקת EMG.

להב  שבשליטת אלי להב הודיעה כי החברת הבת (75%) חתמה על הסכם מחייב לרכישת 6 מרכזי קניות שכונתיים בגרמניה בתמורה לכ-19.3 מיליון אירו (כ-76 מיליון שקל). הנכסים מניבים שכ"ד שנתי של כ- 1.55 מיליון אירו, תשואה שנתית ממוצעת צפויה לעסקה של כ-8%. להערכת החברה קיים בפורטפוליו פוטנציאל השבחה מהותי. שטחם הכולל להשכרה של 6 מרכזי קניות שכונתיים שנרכשו הינו כ-18,335 מ"ר על שטח קרקע של כ-38.2 דונם, מתוכם כ-16,057 מ"ר (כ-87.5%) מושכר לרשתות סופר מובילות, EDEKA, NETTO , REWE , ALDI,HOLAB , פארם ושירותים לאזרח. כ-2,321 מ"ר ריקים מהווים פוטנציאל השבחה ובכוונת החברה לפעול להשכרתם. לאחר הרכישה יהיו בבעלות החברה 40 מרכזי קניות בגרמניה הצפויים להניב שכ"ד שנתי של כ-10 מיליון אירו.

יוניבו  דיווחה כי התקיימו התנאים המתלים להתקשרות עם בית מרקחת מקס פארם בחולון. במסגרת ההסכם מקס פארם ירכוש עד 1 טון מוצרי קנאביס רפואי תחת מותג יוניבו בשנת 2020. בית המרקחת אותו מפעילה מקס פארם הוא בית מרקחת פעיל, המשתתף בפיילוט של משרד הבריאות ומשמש כסניף לחלוקת קנאביס רפואי. לבית המרקחת רישיונות ואישורים מתאימים למכירה וחלוקת קנאביס רפואי. ההסכם מהווה מרכיב נוסף במערך שיווק ומכירה ארצי למוצרי הקנאביס הרפואי של יוניבו. 

09:50

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות בהמשך לשיאים שנרשמו בוול סטריט ביום שישי האחרון. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.5% בפתיחה, ת"א 90 עולה ב-0.45%, ומדד הבנקים מוסיף 0.3% לערכו.

דלק קבוצה  עולה ב-3.6%, טבע מטפסת ב-2.6%, כלכלית ירושלים  עולה ב-2.2%, בריינסוויי  קופצת ב-6% ויוניבו  עולה בשיעור דומה.

דלק קידוחים יהש  דיווחה כי לא נותרו תנאים מתלים שנקבעו לצורך ביצוע עסקת EMG, במסגרתה רכשה השותפות, יחד עם נובל ו-Egas (השותף המצרי), את זכויות ההפעלה של צינור ייצוא הגז למצרים משותפי EMG. 

06:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע השיאים שנרשמו בוול סטריט ביום שישי האחרון לאחר פרסום נתוני תוספת המשרות לשוק העבודה בארה"ב שעלה על הציפיות. מדד הנאסד"ק עלה ב-1.1%, הדאו ג'ונס טיפס בשיעור דומה, ומדד S&P 500 עלה בכ-1% לשיא כל הזמנים ברמה של 3,066.91 נקודות.

המניות הדואליות צפויות לספק רוח גבית למדדים, כך טבע חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 2.1%, פריגו עם פער חיובי בשיעור דומה, אלביט מערכות עם פער חיובי של 0.6%, טאואר חוזרת עם פער חיובי של 3.2% ולייבפרסון עם פער חיובי של 2.3%. מנגד, נייס ואיי.אפ.אפ חוזרות עם פער שלילי של 0.8% כ"א, אודיוקודס עם פער שלילי של 1.1% ומנייתה של כן פייט חוזרת עם פער שלילי של 6.7%.

עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת, והשבוע ביום חמישי חברת התרופות טבע הישראלית תפרסם דוחות. סלא נדלן תפרסם היום את תוצאות הרבעון, איי.אפ.אפ תפרסם ביום שני ופריגו ביום רביעי.

עוד כתבות

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר