גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ת"א ננעלה בעליות: ת"א 90 קפץ 1.5%, פוקס ואלקטרה צריכה זינקו לאחר פרסום הדוחות

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6%, מדד הבנקים טיפס בשיעור זהה, ומדד ת"א ביומד עלה ב-2.2% ● סקטור הקנאביס ריכז עניין על רקע חשיפת "גלובס" כי משרד הבריאות יפרסם מחר הנחיות ליצוא קנאביס ● טבע זינקה על רקע החלטת ביהמ"ש באוקלהומה ● הצמיחה של המשק ברבעון החולף הפתיעה לחיוב

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט, שם המדדים רשמו שיא נוסף. 

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.6%, מדד ת"א 90 קפץ ב-1.5%, ומדד הבנקים עלה ב-0.4%. סקטור הקנאביס ריכז עניין על רקע הציפייה כי משרד הבריאות יפרסם מחר תקנות ליצוא. מדד ת"א ביומד עלה ב-2.2%.

מנייתה של פוקס  זינקה בכ-6% במחזור הגבוה בתל אביב לאחר פרסום הדוחות. טבע  אחריה ניתרה ב-5.7%, ואלקטרה צריכה  הגיבה בחיוב לאחר פרסום הדוחות.

15:00

במהלך המסחר היום התפרסמו נתונים חיוביים על הצמיחה במשק. המשק צמח ברבעון השלישי של השנה ב-4.1%, הרבה מעל לתחזיות הכלכלנים, כך עולה מאומדן ראשון לנתוני הצמיחה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הציפיות בשווקים ערב פרסום האומדן היו לצמיחה של 2.6% עד 2.8% ברבעון השלישי. הנתון המפתיע, הגבוה מהצפוי מעיד כי הצמיחה במשק חזקה מכפי שסברו מרבית האנליסטים ומקטין את ההסתברות להורדת ריבית בהחלטה שאמורה לקבל הוועדה המוניטרית של בנק ישראל בסוף החודש.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות, ומדדי התל בונד המרכזיים ביציבות.

ביום שישי, נזכיר, פרסמה הלמ"ס את מדד המחירים לחודש אוקטובר, שעמד על 0.4%. קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומד על 0.4% בלבד.

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מציין בסקירתו השבועית כי "נתוני אוקטובר למכירות הקמעונאיות ולייצור התעשייתי שהתפרסמו בשבוע שעבר מלמדים על כך שהרבעון הרביעי בארה"ב נפתח בקול ענות חלושה. בהסתכלות קדימה, מצד אחד סביר להניח שבחודשיים הקרובים יירשם שיפור מסוים באומדנים אלו, שכן נתוני הייצור התעשייתי שירד באוקטובר ב-0.8% סבלו מאוד מהשביתה במפעלי GM כאשר ייצור הרכבים קרס ב-7.1%. מצד שני, גם בנטרול כלי רכב הייצור התעשייתי התכווץ באוקטובר ב-0.1% והשינוי השנתי בו עומד על ירידה של 0.6%.

"הסקטור התעשייתי בארה"ב סובל כמובן מההאטה התעשייתית הגלובלית והנתונים האחרונים שהתפרסמו בסין והפתיעו כולם לרעה מלמדים שלא הרבה צפוי להשתנות בחודשים הקרובים. יתרה מכך, אם מסתכלים על נתוני המכירות הקמעונאיות שהפתיעו בסך הכל לחיוב (עלייה של 0.3% לעומת צפי ל-0.2%), ניתן לראות שחלק משמעותי מהעלייה נבע מעליות מחירי הדלק ומעליית מחירים בשוק הרכב. בנטרול אלו, המכירות עלו ב-0.1%, נמוך מהצפי שעמד על 0.3%. אם לוקחים בחשבון את ההאטה בתוספת המשרות החדשות במשק האמריקאי, הרי שסביר להניח שגם קצב הגידול של הצריכה הפרטית יאט ברבעונים הקרובים וימשוך את נתונים הצמיחה כלפי מטה", כותב גרינפלד.

מבין מניות מדד ת"א 125 בולטת מניית טבע , שנמצאת במומנטום חיובי בשבועות האחרונים משלימה התקדמות של 37% בחודש האחרון.

לייבפרסון  בולטת בעלייה של כ-6%, אודיוקודס  6.5% ופוקס  רושמת עלייה של 5% במחזור ענק לאחר שהחברה פרסמה בבוקר דוחות טובים לרבעון השלישי.

עוד בולטות בעליות של עד 5% מניות אופקו הלת' , פריגו , אלקו , דלתא , אנרג'יקס  ודמרי .

מנגד, ירידות של עד 3% נרשמות במניות נייס , גילת , פז , אורמת  ועזריאלי קבוצה .

בקרב המניות הקטנות ממשיכה לבלוט חברת הקנאביס יוניבו , שעולה בכ-5% ומשלימה קפיצה של 16% בשלושה ימי מסחר.

מטומי  בולטת בעלייה של 16% ומניות אינטרקיור , אפליי  וממן  רושמות עליות של כ-8%.

13:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים על רקע השיאים שנקבעו בוול סטריט בסוף השבוע האחרון, ועל רקע המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2019. המדדים ת"א 35, ת"א 90 ומדד הבנקים מטפסים ב-0.8%.

מנייתה של טבע  מזנקת בהמשך לקפיצה בניו יורק בסוף השבוע האחרון, לאחר החלטת בית המשפט באוקלהומה לפסוק פיצוי נמוך יותר לג'ונסון אנד ג'ונסון על רקע טעות שנעשתה על ידי שופט.

פוקס  קופצת ב-4.6% לאחר הדוחות הכספיים לפיהם החברה רשמה עלייה בהכנסות ל-745 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 547 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. מדובר בצמיחה של 36% שנובעת על רקע איחוד פעילויות.

, המלט  מטפסת ב-2.3%, אודיוקודס  ולייבפרסון  קופצות בכ-6%. 

סקטור הקנאביס נסחר בעליות על רקע חשיפת "גלובס" כי משרד הבריאות מתכנן לפרסם הנחיות בעניין יצוא קנאביס מחר. אינטרקיור  מזנקת ב-7.85%, פנאקסיה ישראל  עולה כ-3%, יוניבו  מזנקת ב-5.6%, ואפליי  ב-7.6%.

מניית מטומי  מזנקת על רקע הסכם למכירת החברה הבת טים אינטרנט. האג"ח של מטומי אג א  מגיבה בעליות חדות.

חברת אי.די.בי דיווחה אמש כי הסכימה למכור עוד כ-7.8% ממניות כלל ביטוח בעסקה המשלבת תמורה במזומן ובאגרות חוב שהנפיקה אי.די.בי בעבר מסדרות ט' ו-י"ד הארוכות. ביום חמישי בערב קיימה אי.די.בי מכרז למכירת מניות כלל ביטוח בתמורה למזומן ולאג״ח, אותו הובילו אפסילון חיתום ופועלים אי.בי.אי. לאחר קבלת הצעות החתמים, החליטה כאמור אי.די.בי למכור כ-7.8% מכלל ביטוח (4,336,549 מניות).

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח היום (א') בעליות שערים, ומדד ת"א-35 מטפס בכ-0.9%. את העליות במדד מובילות המניות הדואליות טבע   ושל לייבפרסון , שמזנקות בכ-6% כל אחת, לאחר שחזרו שלשום עם פער חיובי גדול מניו יורק. דואליות נוספות שחזרו עם פער חיובי, אופקו   ופריגו  , מתחזקות ב-3.6% וב-2.2%, בהתאמה.

בצד השלילי של המדד בולטות נייס   וטאואר  , שמאבדות יותר מ-1% כל אחת.

מניות הקנאביס בולטות בעליות בעקבות חשיפת "גלובס" כי משרד הבריאות יפרסם מחר הנחיות בעניין יצוא הקנאביס. מדד הביומד מזנק ב-2.4%, בהובלת מניות אינטרקיור  שמזנקת ב-10%, יוניבו  שקופצת ביותר מ-7%, ומניות קנביט , טוגדר  ושיח מדיקל  שמתחזקות בכ-4% כל אחת. 

06:00

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לשיאים שנקבעו בניו יורק בסוף השבוע האחרון, שם מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.8%, הנאסד"ק עלה ב-0.7%, ומדד S&P 500 עלה ב-0.77%. היועץ הכלכלי של הנשיא טראמפ, לארי קודלו, אמר בסוף השבוע האחרון כי שיחות הסחר מול סין מתקדמות "יפה", ויש סיכוי לחתימה על הסכם בקרוב, מה שסיפק רוח גבית למדדים.

סקטור הקנאביס צפוי לרכז עניין על רקע חשיפת "גלובס" כי משרד הבריאות מתכנן לפרסם הנחיות בעניין יצוא קנאביס מחר. בהודעה לבג"ץ כתב משרד הבריאות: "כל עסק אשר עומד בסטנדרט לייצור ושיווק מקומי - יוכל לשווק מוצריו לחו"ל". נציין כי חשיפת תקנות מטעם משרד הבריאות עדיין אין פירושה שישנה הסכמה עם כל הגורמים הקשורים בעניין וכי הוסרו כל החסמים ליצוא, אולם היא לכל הפחות מעידה כי הדיון מתקדם ואיננו תקוע.

מניית טבע חוזרת עם פער חיובי של 5.9% לאחר שזינקה ביום שישי בוול סטריט ב-8.7%. בסוף השבוע האחרון פורסמו החזקותיו של המשקיע וורן באפט ברבעון החולף, כאשר הוא נותר עם ההחזקה בטבע ללא שינוי. עוד קודם, ביום חמישי האחרון, דווח כי משפט האופיואידים נגד טבע וחברות נוספות נדחה בשלושה חודשים, מה שהעיב על המניה ביום חמישי.

מנייתה של פריגו חוזרת עם פער חיובי של 2.9%, לייבפרסון עם פער חיובי של 6.8%, אופקו הלת' חוזרת עם פער חיובי של יותר מ-4% ומניית אודיוקודס חוזרת עם פער חיובי של 8%. מנגד, פרטנר חוזרת עם פער שלילי של 3%, נייס עם פער שלילי של 1%, טאואר עם פער שלילי של 1.3% וסלקום חוזרת מוול סטריט עם פער שלילי של 1%.

ביום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב המסחר ננעל בעליות, כך מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 90 קפץ בכ-1%, ומדד הבנקים עלה ב-0.6%. בסיכום שבועי, מדד ת"א 35 ירד השבוע ב-0.3%, ומתחילת השנה עלה ב-13.7%; מדד ת"א 90 ירד השבוע ב-0.6%, ומתחילת השנה עלה ב-32.3%. 

עוד כתבות

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה