גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בת"א: טבע צנחה ב-4.4%, אופקו זינקה ב-8%

מניית בנק פועלים איבדה כ-2% לאחר הדוחות ● גילת זינקה ביותר מ-5%, ישראכרט ושטראוס עלו ב-2.6% לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי ● וול סטריט נסוגה מהשיא בצל האיום של טראמפ בהטלת מכסים נוספים אם סין לא תחתום על הסכם

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:35

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת כאשר ת"א 35 איבד 0.4%, מנגד ת"א 90 ננעל ללא שינוי. 

מניית בנק פועלים  איבדה כ-2% לאחר הדוחות.

גילת  זינקה ביותר מ-5%, ישראכרט  ושטראוס  עלו ב-2.6% לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי.

בשעה זו וול סטריט נסוגה מהשיא בצל האיום של טראמפ בהטלת מכסים נוספים אם סין לא תחתום על הסכם סחר.

15:15

יום המסחר הרביעי לשבוע ממשיך להתנהל במגמה שלילית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם.

אחרי שאתמול הביעו המשקיעים בארה"ב אופטימיות זהירה לגבי עתיד מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, הטון לגביה התהפך בעקבות חקיקה שקודמה בסנאט האמריקאי, אשר מביעה תמיכה במפגינים בהונג קונג נגד סין - במה שעשוי לסבך את הדיונים בין ארה"ב לבין סין בעניין מלחמת הסחר.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו בסקירתם השבועית, כי "למרות התגובות החדות לעיתים של השוק להתפתחויות במלחמת הסחר, אנו מעריכים כי היא בכל מקרה איננה גורם משמעותי לכלכלה העולמית, ממספר סיבות".

בין אלה מציינים באקסלנס כי היקף הסחר בין שתי המדינות מדוד, כי המטבע הסיני ,"עבר ברקע פיחות וספג חלק גדול מהמכסים", וכן כי "חברות מסוגלות להעביר חלק משמעותי מפסי הייצור המיועדים לשוק האמריקאי/סיני למדינות צד שלישי", וכן כי "חלק מהסחורה המיוצאת כנראה מוסווית כייצור של צד שלישי".

עוד ציינו בהתייחס למצב השוק, כי "בשנים האחרונות חלו מספר שינויים מבניים בשוק ההון שעשויים להתגלות כבעייתיים במקרה של ניסיונות הנזלה. בנוסף, לאחרונה התרחשו מספר אירועים שעשויים להעיד על רגישות השוק למצוקת נזילות".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית הפועלים  נחלשת בכ-3%-2% על רקע פרסום הדוחות הכספיים של הבנק לרבעון השלישי של השנה, בשהם הציג שחיקה ברווחיו. מניית בזק  יורדת בשיעורים דומים, אחרי שבתקופה האחרונה נהנתה מסנטימנט חיובי, ומניית טבע   איבדה כ-4%-3%.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניית עזריאלי  מטפסת בכ-3%-2% על רקע פרסום דוחות כספיים, וזו של שטראוס  מגיבה לתוצאות הרבעון השלישי שלה בעלייה של כ-2%. בין המניות הדואליות בולטת זו של אופקו  , שמתחזקת בכ-3%.

עוד על רקע פרסום דוחות כספיים, מניית אלקטרה נדל"ן  צוללת בכ-9%-8% וזו של אשטרום נכסים  נחלשת בכ-5%.

מניית אלקו  יורדת בכ-5%-4% על רקע פרסום דוחות החברה הבת אלקטרה נדל"ן, ודוחות החברה הבת הנוספת, אלקטרה , שמנייתה נחלשת בכ-2%.

מניית חילן  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, ונחלשת בכ-2%-1% אחרי צלילה של 8% שרשמה אתמול, גם כן במחזור מסחר גדול, בהמשך לפרסום דוחותיה הכספיים.

עוד במסחר, כמה מהחברות הפועלות בתחום האנרגיה הירוקה הודיעו על זכייה במכרז של רשות החשמל בקשר להקמת תחנות כוח קטנות המייצרות חשמל באמצעות גז טבעי. מהן, מניית או.פי.סי  מטפסת בכ-4%-3%.

חברת אקסלנז ביוסיינס  דיווחה על "הצלחה בניסוי קליני רב-מרכזי לחיזוי אירועים קליניים" בקשר לפעילות שהיא מפתחת, ומנייתה קופצת בכ-12%.

חברת מיי סייז  הודיעה על קבלת התראה מהנאסד"ק על אי-עמידה בדרישות להון עצמי, ומנייתה צונחת בכ-14%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית. חברת סטרווד ווסט  דיווחה על חילוקי דעות שהתגלעו בינה לבין אחד מהמלווים שלה, וסדרת האג"ח שלה נחלשות בכ-3%-2%. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

13:00

נמשכות הירידות בת"א, והמדדים המרכזיים מאבדים 0.6%-0.5%. מניית טבע   מאבדת 4%. אתמול הבטיחה החברה גיוס של 2.1 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח בחו"ל. מניית פועלים  ממשיכה לרדת ומאבדת 3% בעקבות פרסום הדוחות החלשים, ומניית בזק  יורדת ב-2.4%.

בצד החיובי של מדד ת"א-35 בולטות מליסרון  ושפיר הנדסה  בעליות של 4%-3.5%, ואחריהן מניית עזריאלי  שממשיכה להתחזק לאחר פרסום דוחות טובים. 

מניית או פי סי אנרגיה  מזנקת לאחר שהודיעה היום כי היא פועלת מול הלקוחות להתקשרות בהסכמים להקמת תחנות כוח קטנות ואספקת חשמל.

מניית אלקטרה נדל"ן  צונחת ב-10%, לאחר שהחברה דיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי. 

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר (ד') בירידות שערים של כ-0.5% במדדים המובילים, בהובלת ירידות של כ-3% במניית טבע , שסוגרת פער ארביטראז' שלילי מניו יורק, ושל כ-2.2% במניות בנק הפועלים , שפרסם דוחות הבוקר. המניה נסחרת במחזור הגדול ביותר היום.

בצד החיובי סוגרת מניית אופקו   פער ארביטראז' ומטפסת בכ-3% ומניית שטראוס מטפסת בישעור דומה אחרי שדיווחה על עלייה ברווחים ברבעון השלישי. איי.אפ.אפ   מטפסת גם היא לאחר שחזרה עם פער חיובי מניו יורק, ומניית קבוצת עזריאלי  מטפסת בעקבות פרסום דוחות. 

שתי חברות האשראי, ישראכרט  וכאל, פרסמו גם הן הבוקר את דוחותיהן הכספיים לרבעון השלישי.  ישראכרט, שהפכה לחברה ציבורית בחודש אפריל השנה בעת שבנק הפועלים ביצע הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה, דיווחה על רווח נקי של 83 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019, ירידה של 9.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המתחרה הגדולה שלה, חברת כאל הנמצאת בשליטת בנק דיסקונט, רשמה רווח נקי של כ-52 מיליון שקל, שיפור של 33% לעומת הרבעון המקביל. 

08:30

בנק הפועלים  דיווח הבוקר על ירידה של 22% ברווחי הרבעון השלישי של 2019. הבנק בניהולו של המנכ"ל הטרי דב קוטלר דיווח כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-736 מיליון שקל, בהשוואה ל-950 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-22.5%, זאת בין היתר עקב ירידת ערך בגין ההשקעה בבנק פוזיטיף וכן בהשפעת מדד שלילי. 

06:15

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט ופסימיות בנוגע להתקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ומדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של כ-5%, ואיי.אפ.אפ עם פער חיובי של 1.7%. בצד השלילי טבע חוזרת עם פער שלילי של 4.3%.

אתמול (ג') ננעל המסחר בתל אביב בעליות שערים: מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.5%, ומדד ת"א 90 טיפס ב-0.9%.

אמש באירופה ננעלו הבורסות במגמה מעורבת, לאחר שבשעות הצהריים נסחרו בשיא של ארבע שנים. מדד פוטסי ננעל בעלייה של 0.1%, הדאקס נותר כמעט ללא שינוי עם עלייה סמלית של 0.05%, והקאק הצרפתי ירד ב-0.4%. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי עלה ב-0.2%. 

עוד כתבות

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר