גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בת"א: טבע צנחה ב-4.4%, אופקו זינקה ב-8%

מניית בנק פועלים איבדה כ-2% לאחר הדוחות ● גילת זינקה ביותר מ-5%, ישראכרט ושטראוס עלו ב-2.6% לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי ● וול סטריט נסוגה מהשיא בצל האיום של טראמפ בהטלת מכסים נוספים אם סין לא תחתום על הסכם

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:35

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת כאשר ת"א 35 איבד 0.4%, מנגד ת"א 90 ננעל ללא שינוי. 

מניית בנק פועלים  איבדה כ-2% לאחר הדוחות.

גילת  זינקה ביותר מ-5%, ישראכרט  ושטראוס  עלו ב-2.6% לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי.

בשעה זו וול סטריט נסוגה מהשיא בצל האיום של טראמפ בהטלת מכסים נוספים אם סין לא תחתום על הסכם סחר.

15:15

יום המסחר הרביעי לשבוע ממשיך להתנהל במגמה שלילית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם.

אחרי שאתמול הביעו המשקיעים בארה"ב אופטימיות זהירה לגבי עתיד מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, הטון לגביה התהפך בעקבות חקיקה שקודמה בסנאט האמריקאי, אשר מביעה תמיכה במפגינים בהונג קונג נגד סין - במה שעשוי לסבך את הדיונים בין ארה"ב לבין סין בעניין מלחמת הסחר.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו בסקירתם השבועית, כי "למרות התגובות החדות לעיתים של השוק להתפתחויות במלחמת הסחר, אנו מעריכים כי היא בכל מקרה איננה גורם משמעותי לכלכלה העולמית, ממספר סיבות".

בין אלה מציינים באקסלנס כי היקף הסחר בין שתי המדינות מדוד, כי המטבע הסיני ,"עבר ברקע פיחות וספג חלק גדול מהמכסים", וכן כי "חברות מסוגלות להעביר חלק משמעותי מפסי הייצור המיועדים לשוק האמריקאי/סיני למדינות צד שלישי", וכן כי "חלק מהסחורה המיוצאת כנראה מוסווית כייצור של צד שלישי".

עוד ציינו בהתייחס למצב השוק, כי "בשנים האחרונות חלו מספר שינויים מבניים בשוק ההון שעשויים להתגלות כבעייתיים במקרה של ניסיונות הנזלה. בנוסף, לאחרונה התרחשו מספר אירועים שעשויים להעיד על רגישות השוק למצוקת נזילות".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית הפועלים  נחלשת בכ-3%-2% על רקע פרסום הדוחות הכספיים של הבנק לרבעון השלישי של השנה, בשהם הציג שחיקה ברווחיו. מניית בזק  יורדת בשיעורים דומים, אחרי שבתקופה האחרונה נהנתה מסנטימנט חיובי, ומניית טבע   איבדה כ-4%-3%.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניית עזריאלי  מטפסת בכ-3%-2% על רקע פרסום דוחות כספיים, וזו של שטראוס  מגיבה לתוצאות הרבעון השלישי שלה בעלייה של כ-2%. בין המניות הדואליות בולטת זו של אופקו  , שמתחזקת בכ-3%.

עוד על רקע פרסום דוחות כספיים, מניית אלקטרה נדל"ן  צוללת בכ-9%-8% וזו של אשטרום נכסים  נחלשת בכ-5%.

מניית אלקו  יורדת בכ-5%-4% על רקע פרסום דוחות החברה הבת אלקטרה נדל"ן, ודוחות החברה הבת הנוספת, אלקטרה , שמנייתה נחלשת בכ-2%.

מניית חילן  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, ונחלשת בכ-2%-1% אחרי צלילה של 8% שרשמה אתמול, גם כן במחזור מסחר גדול, בהמשך לפרסום דוחותיה הכספיים.

עוד במסחר, כמה מהחברות הפועלות בתחום האנרגיה הירוקה הודיעו על זכייה במכרז של רשות החשמל בקשר להקמת תחנות כוח קטנות המייצרות חשמל באמצעות גז טבעי. מהן, מניית או.פי.סי  מטפסת בכ-4%-3%.

חברת אקסלנז ביוסיינס  דיווחה על "הצלחה בניסוי קליני רב-מרכזי לחיזוי אירועים קליניים" בקשר לפעילות שהיא מפתחת, ומנייתה קופצת בכ-12%.

חברת מיי סייז  הודיעה על קבלת התראה מהנאסד"ק על אי-עמידה בדרישות להון עצמי, ומנייתה צונחת בכ-14%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית. חברת סטרווד ווסט  דיווחה על חילוקי דעות שהתגלעו בינה לבין אחד מהמלווים שלה, וסדרת האג"ח שלה נחלשות בכ-3%-2%. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

13:00

נמשכות הירידות בת"א, והמדדים המרכזיים מאבדים 0.6%-0.5%. מניית טבע   מאבדת 4%. אתמול הבטיחה החברה גיוס של 2.1 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח בחו"ל. מניית פועלים  ממשיכה לרדת ומאבדת 3% בעקבות פרסום הדוחות החלשים, ומניית בזק  יורדת ב-2.4%.

בצד החיובי של מדד ת"א-35 בולטות מליסרון  ושפיר הנדסה  בעליות של 4%-3.5%, ואחריהן מניית עזריאלי  שממשיכה להתחזק לאחר פרסום דוחות טובים. 

מניית או פי סי אנרגיה  מזנקת לאחר שהודיעה היום כי היא פועלת מול הלקוחות להתקשרות בהסכמים להקמת תחנות כוח קטנות ואספקת חשמל.

מניית אלקטרה נדל"ן  צונחת ב-10%, לאחר שהחברה דיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי. 

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר (ד') בירידות שערים של כ-0.5% במדדים המובילים, בהובלת ירידות של כ-3% במניית טבע , שסוגרת פער ארביטראז' שלילי מניו יורק, ושל כ-2.2% במניות בנק הפועלים , שפרסם דוחות הבוקר. המניה נסחרת במחזור הגדול ביותר היום.

בצד החיובי סוגרת מניית אופקו   פער ארביטראז' ומטפסת בכ-3% ומניית שטראוס מטפסת בישעור דומה אחרי שדיווחה על עלייה ברווחים ברבעון השלישי. איי.אפ.אפ   מטפסת גם היא לאחר שחזרה עם פער חיובי מניו יורק, ומניית קבוצת עזריאלי  מטפסת בעקבות פרסום דוחות. 

שתי חברות האשראי, ישראכרט  וכאל, פרסמו גם הן הבוקר את דוחותיהן הכספיים לרבעון השלישי.  ישראכרט, שהפכה לחברה ציבורית בחודש אפריל השנה בעת שבנק הפועלים ביצע הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה, דיווחה על רווח נקי של 83 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019, ירידה של 9.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המתחרה הגדולה שלה, חברת כאל הנמצאת בשליטת בנק דיסקונט, רשמה רווח נקי של כ-52 מיליון שקל, שיפור של 33% לעומת הרבעון המקביל. 

08:30

בנק הפועלים  דיווח הבוקר על ירידה של 22% ברווחי הרבעון השלישי של 2019. הבנק בניהולו של המנכ"ל הטרי דב קוטלר דיווח כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-736 מיליון שקל, בהשוואה ל-950 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-22.5%, זאת בין היתר עקב ירידת ערך בגין ההשקעה בבנק פוזיטיף וכן בהשפעת מדד שלילי. 

06:15

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט ופסימיות בנוגע להתקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ומדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של כ-5%, ואיי.אפ.אפ עם פער חיובי של 1.7%. בצד השלילי טבע חוזרת עם פער שלילי של 4.3%.

אתמול (ג') ננעל המסחר בתל אביב בעליות שערים: מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.5%, ומדד ת"א 90 טיפס ב-0.9%.

אמש באירופה ננעלו הבורסות במגמה מעורבת, לאחר שבשעות הצהריים נסחרו בשיא של ארבע שנים. מדד פוטסי ננעל בעלייה של 0.1%, הדאקס נותר כמעט ללא שינוי עם עלייה סמלית של 0.05%, והקאק הצרפתי ירד ב-0.4%. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי עלה ב-0.2%. 

עוד כתבות

כלי רכב. החברות מכרו פוליסות ביטוח חובה כפולות / צילום: Shutterstock, alexfan32

חברות הביטוח ישלמו פיצוי של 20 מיליון שקל למבוטחים: זו הסיבה

רשות שוק ההון חשפה כי חברות ביטוח חייבו מבוטחים בתשלום על שתי פוליסות על רכב אחד ● הסכומים שיושבו למבוטחים נוגעים לשנים 2015-2019 בלבד, ולכן אם הבדיקה תורחב, הסכומים עשויים לעלות ● החברות נדרשו לבדיקה עצמאית לאיתור מקרי כפל גם בגין תקופות נוספות

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

יהודה בר און מנכ''ל נת''ע לשעבר / צילום: כדיה לוי

קאמבק ענק: הוא עזב את נת״ע לפני חמש שנים. האם הוא בדרך חזרה?

השבוע פורסם המכרז לאיתור מחליף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק ● זאת רק לאחר שיו"ר הדירקטוריון זומנה לשיחות "יישור" אצל שרת התחבורה ● שמו של יהודה בר און, האיש שהוציא את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן לדרך ונחשב למנכ"ל דומיננטי, עלה כמועמד אפשרי להחליף בתפקיד את גליק

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

מפעילים לחצים אדירים: שרי הליכוד מתנגדים להקמת תחנת כוח חדשה

שרי הליכוד מפעילים לחצים אדירים אבל מנכ"ל מנהל התכנון נחוש לקדם תחנת כוח חדשה במטרופולין גוש דן ● עדיין לא ברור האם הצורך למנוע עלטה מאזרחי ישראל יגבר על שיקולים פוליטיים צרים; במשרד האוצר מזהירים מפגיעה משקית של מיליארדי שקלים ● וראש מטה התכנון מזהיר "מי שירים את ידו נגד יצטרך לתת הסברים בוועדת חקירה ממשלתית"

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

קייט מידלטון, נסיכת ויילס / צילום: Shutterstock

התמונה הערוכה של הנסיכה קייט רק הגבירה את חרושת השמועות סביבה

הנסיכה קייט רק ניסתה לכבות את חרושת השמועות. התמונה שלה עשתה את ההפך • המשרוקית של גלובס

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

הדרך הברורה ביותר לנצל טרנד, היא לא תמיד גם הטובה ביותר / אילוסטרציה: Shutterstock

היי צ'אט GPT, למה קרן הסל שלי לא טסה כמו מניית אנבידיה?

להצטרף לטרנד ה־AI עשוי להיות יותר מורכב משחשבתם ● קרנות סל המתמחות בטכנולוגיות משבשות לדוגמה נוטות להקצות משקל זהה לכל החזקותיהן והן משתרכות מאחור כשמניות ההייפ טסות קדימה ● ייתכן שהדרך ליהנות בעתיד מיתרונות הבינה המלאכותית תהיה שונה לחלוטין

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

המדינה שמצטרפת לציר הרשע של חמאס, רוסיה ואיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה לכך שאיחוד האמירויות מובילה השקעת ענק במצרים, דרום אפריקה משקיעה מיליוני דולרים ביצירת קשר עם חמאס ומסתבכת בארה"ב, והאלימות לא עוזרת לקרב את הפלסטינים למדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה

אנבידיה במגעים לרכישת חברת בינה מלאכותית ישראלית

חברת Run:AI הישראלית מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לארגונים וחברות למצות את תשתיות הבינה המלאכותיות שלהן ● ההערכה היא כי סכום הרכישה יעמוד על מאות מיליוני דולרים ● המייסדים: "אנחנו אולי החברה היחידה בעולם שמאפשרת לחברות בינה מלאכותית לקבל הרבה יותר מהתשתית שלהם"

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

נתן חץ, מנכ''ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן שמציגה: שכר של 45 מיליון שקל למנהלים למרות הפסדי עתק

עליית הריבית גררה הפחתות שווי של 2.6 מיליארד שקל בנכסיה של אלוני חץ, אבל רק בחו"ל, ונתן חץ משוכנע שהענף כבר נוגע בתחתית ● למרות הפסדי העתק, הבכירים באלוני חץ נהנו משכר של מיליוני שקלים ● וכמה עלה לחץ ההימור נגד השקל? ● שלוש תובנות מדוחות אלוני חץ

החשיפה לישראל השתלמה בפברואר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

זו שהפתיעה ואלו שאיכזבו: מאחורי המהפך בשוק הגמל בפברואר

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רשמו תשואה חיובית יוצאת דופן בפברואר ● בכלל, שזינקה לפסגה, שמרו על חשיפה לבורסה בת"א גם ברגעי השפל - "מאמינים בשוק המקומי" ● מנהלי השקעות על הפתיחה הפושרת של חודש מרץ: "טבעי שאחרי עליות כל כך חזקות, לוקחים קצת אוויר"

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

יו''ר טקטונה, יריב גילת / צילום: יח''צ

ותודה לביטקוין: המניה בבורסת תל אביב שזינקה ב-271% בתוך שבוע

שווי השוק הנוכחי של טקטונה עומד על כ-170 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-100 מיליון שקל בתוך שבוע ● בשבוע שעבר פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום שנת 2023, שמהן עלה כי עברה לרווח של 700 אלף דולר בסיכום אותה שנה