גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לאומי פרטנרס במו"מ מתקדם לרכישת 10% מחברת ריטיילורס של פוקס לפי שווי של 600 מיליון שקל

החברה-הבת ריטיילורס מחזיקה בזיכיון להפעלת המותג נייקי בישראל ובקנדה והמותג פוט לוקר בישראל ● ללאומי תוענק אופציה לרכישת 10% נוספים בתוך ארבע שנים, לפי שווי של 750 מיליון שקל לפחות

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי , נמצאת בדרך לרכוש 10% מריטיילורס, חברה-בת של פוקס , באמצעות רכישה והקצאה של מניות, לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל.

ריטיילורס מחזיקה בזיכיונות לרשתות בתחום הספורט שמפעילה פוקס, ובהן פוט לוקר ונייקי. ככל שיבשיל המשא-ומתן המתקדם בין הצדדים, צפויה לאומי פרטנרס להשקיע 60 מיליון שקל עבור מניות ריטיילורס.

ללאומי פרטנרס תוענק אופציה שתהיה ניתנת למימוש בשנת 2024 לרכישה של כ-10% נוספים מהמניות של ריטיילורס, לפי שווי חברה שייקבע לפי מכפיל על הרווח הנקי, אבל "לא פחות מ-750 מיליון שקל ולא יותר 1.05 מיליארד שקל" - כך שבעוד ארבע שנים היא עשויה להחזיק 20% מהחברה. 

כיום נמצאת רייטיילורס בשליטת קבוצה פוקס (90%) ובשותפות עם המנכ"ל שלה, דובי שניידמן, באמצעות חברת שניידמן החזקות (10%). לפי שעה לא ברור אם המניות יירכשו במלואן מידי קבוצת פוקס, או גם מידיו של שניידמן.

השווי הגבוה שמשקפת העסקה לחברת-הבת של פוקס נובע לא רק מפעילותה הנוכחית, הכוללת 22 חנויות של נייקי בישראל, 7 חנויות נייקי בקנדה ו-52 חנויות של פוט לוקר בישראל, כי אם גם מהפעילות הפוטנציאלית בחדירה שלה לאירופה שעליה דיווחה הקבוצה.

לפני כשלושה חודשים דיווחה פוקס על משא-ומתן לקבלת זיכיון של חנויות נייקי ופוט לוקר בכמה מדינות באירופה. פוקס צפויה לבצע את המהלך באמצעות ריטיילורס ולפתוח ביבשת עשרות חנויות.

לאומי פרטנרס היא זרוע בנקאות ההשקעות וההחזקות הריאליות של בנק לאומי, שלה בין השאר החזקות בחברות תעבורה, מיניליין, סלברייט וסופר גז. לאורך השנים מדובר במנוע רווחים ניכר עבור הבנק. דוגמה להחזקה כזו, שהבנק החזיק בה לאורך שנים לצורך מימוש, היא חברת סופר-פארם, שאותה מכר הבנק למיליארדר ג'ורג' חורש לפני כחצי שנה.

פוקס סיכמה רבעון שלישי חיובי

קבוצת פוקס סימנה בשנתיים האחרונות את תחום הספורט והרחיבה בו את אחיזתה. נוסף על הפעילות של נייקי בישראל ובקנדה, פוקס קיבלה זיכיון להפעלת רשת ספורט נוספת בישראל - פוט לוקר, רשת רב-מותגית שמשווקת נעלי ספורט של מותגים גדולים, ובהם גם ניקיי, אדידס, פילה ואחרים. בתוך כשנתיים וחצי ביצעה ריטיילורס התרחבות מאסיבית, וכיום היא אחת הרשתות הגדולות שפועלות תחת הקבוצה.

פוקס, הנסחרת בשווי של 1.84 מיליארד שקל, סיכמה באחרונה רבעון שלישי חיובי, ובתמיכת רווחי שיערוכים שרשמה בעקבות איחוד כמה פעילויות - ובראשן זו של רשת חנויות אמריקן איגל - קפץ הרווח הנקי הרבעוני שלה בכ-230% ל-116 מיליון שקל. פוקס הפכה לבעלת השליטה באמריקן איגל (51%) - מה שהוביל אותה לשערך את השקעתה לשווי הוגן של כ-126 מיליון שקל, ולרשום מכך רווח של כ-81 מיליון שקל.

לכך הצטרפו רווחי שערוכים של כ-12 מיליון שקל נוספים, עיקרם (כ-10 מיליון שקל) מהגדלת חלקה של פוקס ב"יאנגה" (לכ-80%, עם אופציה לרכישת היתרה) וכן מהפיכתה לבעלים היחיד של "בילי האוס", בעלת המותג בילבונג. כך, בסיכום רבעוני, הציגה פוקס בסעיף הכנסות אחרות סכום של כ-93 מיליון שקל. אמריקן איגל היא אחת מהפעילויות העיקריות של פוקס, עם קרוב ל-50 סניפים, ואילו בילי האוס ויאנגה, "שאינן מהוות מגזר בר-דיווח", מונות 35-40 חנויות כל אחת.

גם בשורה העליונה נהנתה פוקס מאיחוד אותן פעילויות וכן מתוספת מכירות רשת המוצרים לתינוקות שילב, שאוחדה בראשונה בדוחות הרבעון המקביל אשתקד, כך שהכנסותיה הרבעוניות צמחו ב-36% והצטברו לסכום של 746 מיליון שקל.

כמו כן, פוקס דיווחה בעניין הכנסותיה הרבעוניות על עלייה בפעילות, "בעיקר במותגים החדשים, ובהם פוט לוקר, נייקי קנדה ומותגי אורבן"; וכן על שיפור בפעילות אתר הסחר שלה טרמינל איקס ופעילות מועדון כרטיס האשראי, שהתחילה ברבעון השלישי של 2018. לצד זאת, החברה מציינת כי את השיפור קיזז עיתוי חגי תשרי, שהשנה התפרסו על הרבעון השלישי והרביעי (ספטמבר ואוקטובר), לעומת השנה שעברה, אז התרכזו מכירות החגים בספטמבר שברבעון השלישי. 

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019, הכנסותיה של פוקס צמחו בשיעור דומה (כ-35%) והצטברו ל-1.9 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה קפץ כמעט ב-80% והצטבר ל-168 מיליון שקל.

עוד כתבות

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

אחד משני כטב''מי נפץ שחדרו מלבנון והתפוצצו באזור בית הלל / צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • עדכונים שוטפים