גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הצעד השנוי במחלוקת של גוגל וקרן הפינטק המסקרנת: השבוע שהיה בהייטק

מה ניתן ללמוד מהקדנציה של אהרון אהרון ברשות החדשנות ● המהלך המפתיע של יזמי הפינטק יובל טל ורונן אסיא ● ענקיות הטכנולוגיה מגלגלות את המס על העסקים, חוץ מפייסבוק ● המפתח של ביל גייטס להצלחה ומה ניתן ללמוד ממי שעמד בראש המחקר של ספוטיפיי ● השבוע שהיה בהייטק

אהרון אהרון / צילום: רשות החדשנות
אהרון אהרון / צילום: רשות החדשנות

במהלך השבוע פורסם כי גוגל עומדת לגלגל על לקוחותיה בבריטניה, באוסטריה ובטורקיה את המסים שהוטלו עליה במדינות אלו, בשיעורים של בין 2% ל-5% (איך זה ישפיע על שוק הפרסום בישראל? קראו את הידיעה של ענת ביין). אמזון ואפל הודיעו באחרונה על צעד דומה, אך יוצאת מן הכלל היא פייסבוק, שהודיעה בסוף השבוע כי היא לא מתכוונת להעלות את המחירים ללקוחותיה. המס הוא על המכירות ולא על הרווח, כמו מע"מ.

הצעדים האלו החזירו אותי לקורס מיקרו-כלכלה בתואר ולשאלה על מי נופל נטל המס שמטילה הממשלה - על היצרן או הצרכן? התשובה תלויה בעקומות ביקוש והיצע. אם למשל יש מוצר שהצרכנים לא יכולים בלעדיו, כלומר הביקוש שלהם קשיח יחסית - אז הם יהיו מוכנים לסבול עליית מחירים ולכן יש סיכוי טוב שהיצרן יגלגל עליהם את נטל המס, רובו או כולו (זאת בניגוד למוצר מותרות או למוצר שיש לו אלטרנטיבות). במקביל, אם היצע המוצרים קשיח - למשל חקלאי שצריך להיפטר מירקות שגידל אחרת ייאלץ לזרוק אותם - יספוג ככל הנראה את נטל המס (או רובו).

לקבלת הסיכום השבועי במייל

מה זה אומר על גוגל? אם החברה מגלגלת את כל נטל המס על הלקוחות שלה, זה אומר שהיא חושבת שהביקוש למוצרים שלה קשיח (מבחינת היצע אין לה בעיה כי זהו לא מוצר פיזי). גוגל מבינה שהיא מספקת ללקוחות שלה מוצר שהוא חיוני להתפתחות שלהם ושהאלטרנטיבות מצומצמות וחלקיות. לכן היא מרשה לעצמה לגלגל עליהם את המס. המשמעות, אם זה לא ברור, היא הפחתת היעילות של הפרסום כי הלקוח משלם יותר על אותה תפוקה. זאת עוד תזכורת לכוח של הענקיות ולעובדה כי גוגל ופייסבוק הן דואופול.

נשאלת השאלה למה גוגל בעצמה מספקת תזכורת כזאת? החברה הייתה יכולה לספוג את נטל המס לפחות בשנה-שנתיים הראשונות, אך בחרה באפשרות אחרת, דורסנית יותר - פגיעה בלקוחותיה. יכול להיות שהדבר נועד כדי להרתיע מדינות נוספות מהטלת מסים על הענקיות כדי לא לפגוע בעסקים קטנים וגדולים שמתבססים על גוגל. הדבר כמובן יכול להוביל בעתיד להטלת רגולציה כבדה יותר על גוגל, למשל פירוק החברה, אך כנראה שלא מאמינים שם כי האפשרות הזאת אכן קיימת.

ההחלטה של פייסבוק לא ליישר קו עם שאר הענקיות היא מעניינת. מצד אחד ניתן להגיד כי היא מטילה ספק בכל התאוריה שהצגתי פה, אך יכול להיות שמדובר בבחירת אסטרטגיה אחרת - פייסבוק נמצאת במצב הרגיש ביותר מבין הענקיות מבחינה רגולטורית ובחודשים האחרונים היא מדגישה יותר ויותר את התרומה שלה להתפתחותם של עסקים קטנים. לכן בחירה שלה לגלגל את המס לעסקים היא לא סבירה בעבורה.

אהרון אהרון עוזב. סיכום קדנציה ראשוני

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, הודיע השבוע כי הוא עוזב את התפקיד בתוך 90 יום, ארבע שנים לאחר שהתחיל אותו. העובדה כי הוא לא צמח במגזר הציבורי (בתפקידו הקודם שימש כמנכ"ל אפל ישראל) וכי הוא המנכ"ל הראשון של רשות החדשנות במתכונתה הנוכחית מעוררת עניין לגבי סיכום הקדנציה שלו - איזה תהליך הרשות עברה בשנים אלו (בזכותו ובעקבות השינוי המבני שלה) והאם הוא שילם שכר לימוד על חוסר היכרותו עם המגזר הציבורי. גם הבחירה שלו לעזוב בתקופת המשבר היא מעניינת, ויש שהביעו חשש מכך.

כל הנושאים האלו עלו בראיון (קצר) שערכתי איתו השבוע. על עיתוי העזיבה הוא אמר שאף פעם אין זמן מתאים וכי הרשות חזקה ועובדת "בצורה מופלאה ומשומנת". בתעשייה היו גורמים שתהו האם יש לעזיבה קשר למעמד הדרג המקצועי מול הפוליטיקאים, אך אהרון הכחיש זאת ואמר: "קיבלתי דרגות חופש שהן חריגות במגזר הציבורי".

את הקדנציה שלו הוא סיכם כך: "אמנם הגעתי למקום קיים, אבל היה צריך להפוך אותו לארגון אחד, לקלוט די הרבה אנשים איכותיים, לקבוע להם מטרות אסטרטגיות ברורות ולמדוד את הביצועים שלהם - ומהבחינה הזאת נעשתה עבודה מאוד יפה, וזה ניכר בתוצאות במשק. האם מישהו אחר היה יכול לעשות את אותה עבודה? כנראה שכן. אני האחרון שאגיד שרק אני יכול לעשות דברים שאחרים לא יכולים. היום יותר קל לקחת מנכ"ל מאשר לפני ארבע שנים ואני בטוח שהוא יביא את הרשות לפסגה הבאה".

באחרונה אהרון הוביל כמה צעדים בולטים, בהם תוכנית הסיוע לתעשיית ההייטק ויצירת קרן הון אנושי חדשה (שהמשמעות שלה היא מיקור חוץ של תהליכי חשיבה).

לראיון המלא ולסקירה של הצעדים הבולטים שלו.

"הלווייתן מנאסד"ק" שעומד מאחורי הראלי בוול סטריט

בשבועות האחרונים שברו מניות הטכנולוגיה שיאים, ואפל אף הייתה הראשונה לעקוף שווי שוק של 2 טריליון דולר. עסקנו רבות בניתוק של מניות הטכנולוגיה מהכלכלה המסורתית, כמו העיתונות הכלכלית כולה. השבוע אף הגיע מכפיל הרווח הממוצע ב-S&P500 במשך יותר מעשור.

יש תפיסה רווחת לפיה יש הצדקה לעליות החדות שכן ענקיות הקורונה ירוויחו מהשלכות המשבר. רבים גם הדגישו כי יש מאחורי העליות סיבות פיננסיות, שאולי הן אף יותר מהותיות - הזרמת הכסף על ידי הבנק הפדרלי לשווקים והסטת הון מתעשיות שנפגעו מהמשבר. בסוף השבוע התגלתה סיבה משמעותית נוספת - סופטבנק היפנית.

לפני שבועיים פרסמנו ידיעה לפיה סופטבנק משקיעה מיליארדי דולרים במניות של ענקיות הטכנולוגיה, בין השאר כדי לצמצם סיכונים לאחר שהשקיעה סכומי עתק בחברות הייטק פרטיות. בסוף השבוע דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" ו"בפייננשל טיימס" כי סופטבנק תדלקה את העליות באמצעות השקעות של 4 מיליארדי דולר באופציות על המניות (כלומר סופטבנק רכשה אופציה לרכוש מניות של הענקיות אם יגיעו למחיר מסוים), דבר שיצר לה חשיפה של עשרות מיליארדי דולרים. מכיוון שבשלב מסוים לא ידעו מי המשקיע שמבצע את העסקאות הגדולות, החלו לכנות אותו בשוק "הלווייתן מנאסד"ק".

המהלכים של סופטבנק גרמו לאופטימיות בשוק ההון כלפי הענקיות, המניות שלהן זינקו ואיתן המדדים. אני לא יודע מה יהיה עם המניות האלו בעתיד (וכמובן אני לא מספק איזושהי המלצה) - אבל צריך לזכור שלא כל שווי צריך להצדיק, גם אם אוהבים לעשות זאת בתעשיית ההייטק.

עוד דברים מעניינים מהשבוע האחרון:

  • חברת זום היא כמובן אחת הנהנות הגדולות מהמעבר לעבודה ולמידה מרחוק. השבוע היא פרסמה דוחות כספיים מעולים, שהפתיעו אפילו את עצמה - החברה הכפילה את ההכנסות שלה בהשוואה לרבעון הקודם (התחזית דלה הייתה לצמיחה של 60%). ניסיתי להבין מהדוחות, עד כמה שניתן, מה התחזית לגבי הלקוחות - האם צפויה חזרה אחורה לאחר סיום המשבר.
  • עם כרטיסי טיסה ביד, אחרי שכבר השכירו את הדירה ומכרו את המכונית, ורגע לפני הרילוקיישן לארה"ב, גילו מאות משפחות ישראליות שכל התוכניות שלהן השתנו. הצו של טראמפ, שביטל מתן אשרות עבודה לזרים, מטלטל את שוק ההייטק המקומי. כתבה של הדס מגן.
  • קיפאון בשווי התוצרת, קריסה בפריון: כך הטכנולוגיה יכולה לאושש את החקלאות בישראל (לפחות אם שואלים את התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים וגופים נוספים שחברו להקמת מכון "יסודות"). כתבה של אורי ברקוביץ'.
  • חברת השבבים הישראלית טאואר מתמודדת עם מתקפת סייבר על המערכות שלה, אותה גילתה אתמול.
  • טיקטוק (או יותר נכון חלק ממנה) עדיין לא נמכרה, בין השאר בגלל מגבלות סיניות חדשות, אבל בינתיים ניתן לשאול איך דווקא היזם הסיני הפרו-אמריקאי שהקים את הרשת החברתית הפופולרית מצא את עצמו בעין הסערה בין המעצמות. כתבה של וול סטריט ג'ורנל.
  • טריסטאן ג'האן, אחד החוקרים החשובים בתחום המוזיקה והטכנולוגיה, עזב את ספוטיפיי כדי להצטרף למיזם ישראלי שאפתני שרוצה לסייע לאמנים לייצר הכנסה מהאמנות שלהם. בראיון ל"גלובס" הוא מספר למה עזב את ספוטיפיי, מסביר מדוע בינה מלאכותית לא תוכל להחליף אמנים ומגן על מדיניות התמלוגים השנויה במחלוקת שלה ("האמנים מקבלים תשלום נמוך, אבל האשמה היא על חברות התקליטים"). ראיון של יסמין יבלונקו.
  • המפתח של ביל גייטס להצלחה: מה הן שתי השאלות שהוא שואל את עצמו מדי שבוע מאז שהיה נער?
  • האם צפון קוריאה מנסה לממן תוכנית גרעין באמצעות מתקפות סייבר?

מה בתעשייה

רכישה

חברת גונג (Gong) הישראלית, שעוזרת לאנשי מכירות לשפר את ביצועיהם, רוכשת את הסטארט-אפ ואיו (Vayo), גם הוא ישראלי, שמתמחה בניתוח נתונים עבור צוותי מכירות. פרטי העסקה לא נמסרו. ואיו הוקם ב-2018 על ידי אבישי אביטל וירין בנאדו, וגייס 1.7 מיליון דולר מ-F2 Venture והמשקיעים הפרטיים איציק אוליבר ואורן אוחיון-הראל.

מינויים ועזיבות

היזמים יובל טל ורונן אסיא חוברים לקרן הפינטק שהקימה רקפת רוסק עמינח במסגרת Team8. טל, מייסד חברת פיוניר, יעזוב את תפקידו כנדיא החברה ויישר יועץ שלה. אסיא, ממייסדי eToro, ימשיך בשלב זה במקביל בתפקידו כאחראי על מוצרי החברה. לידיעה המלאה.

גיוסי הון

הסטארט-אפ AnyVision, המפתח טכנולוגיית זיהוי פנים, גוף ועצמים, השלים גיוס של 43 מיליון דולר (בסך הכל גייס עד כה 127 מיליון דולר). החברה הוקמה ב-2015 על ידי אלון אטשטיין, פרופ' ניל רוברטסון ושלמה בן ארצי. בחברה לא פירטו בהודעה מהם זהות המשקיעים, אך הגיוס בוצע מהמשקיעים הקיימים של החברה. בין המשקיעות נמצאות הקרנות M12 של מיקרוסופט, קרן הצמיחה DFJ, קרן OG של אייל עופר, קוואלקום ונצ'רס, והקרנות לייטספיד, רוברט בוש ואלדרידג'. עוד פורסם השבוע כי AnyVision שוקלת לעשות ספין-אוף לפעילות הביטחונית שלה לחברה חדשה, אותה תקים ביחד עם רפאל. לידיעה המלאה.

חברת אנויז'ן מדיקל (ENvizion Medical) הודיעה על גיוס של 8 מיליון דולר (עד כה גייסה החברה 18 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2015 על ידי דורון בסר ושי צוקר. בחברה לא פירטו את שמות המשקיעים בסבב הגיוס. עד היום גייסה החברה הון ממשקיעים פרטיים ומקרן ההון סיכון של הטכניון. במקביל הודיעה החברה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם רשת בתי החולים השנייה בגודלה בארה"ב Ascension , המפעילה 150 בתי חולים. החברה פיתחה טכנולוגיה מבוססת ניווט להחדרת צינוריות הזנה (זונדה) לחולים מורדמים ומונשמים, שמספרם גדל בעקבות מגיפת הקורונה. לידיעה המלאה.

חברת אנימה הודיעה על גיוס הון שביצעה בפברואר השנה, בהיקף של 2.5 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2017 על ידי מיכל ואבישי כהן ואור ארבל (מי שעמד מאחורי אפליקציית Yo) ועד סבב הגיוס עבדה כבוטסטראפ. בין המשקיעים בחברה נמנים קרן חץ וזוהר גילון. אנימה השתתפה בעבר באקסלרטור Y-Combinator. אנימה מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת להפוך עיצובים לאתרים ללא קוד.

עוד כתבות

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

וול סטריט / צילום: Shutterstock

העליות בוול סטריט מתחזקות: הנאסד"ק קופץ ביותר מ-2%

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח

חשד לפיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על נצח יהודה • בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה  ● כל העדכונים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק