"מאז פרוץ הקורונה ראינו עלייה של 40% בשימוש בזונדות שלנו בבתי חולים בארה"ב"

הסטארט-אפ הישראלי אנויז‘ן מדיקל, המפתח טכנולוגיה להחדרת צינוריות הזנה, חתם על שיתוף פעולה עם רשת בתי החולים השנייה בגודלה בארה"ב • המנכ"ל דורון בסר: "בתי החולים נמצאים תחת עומס אדיר ומחפשים מערכות יעילות ומהירות"

"מאז פרוץ הקורונה ראינו עלייה של 40% בשימוש בזונדות שלנו בבתי חולים בארה"ב", אומר מנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי אנויז'ן מדיקל (ENvizion Medical) ד"ר דורון בסר בשיחה עם "גלובס". אנויז'ן מדיקל פיתחה טכנולוגיה מבוססת ניווט להחדרת צינוריות הזנה (זונדה) לחולים מורדמים ומונשמים, שמספרם גדל בעקבות מגיפת הקורונה.

אנויז'ן מדיקל הודיעה היום (ה') על חתימת הסכם שיתוף הפעולה עם רשת בתי החולים השנייה בגודלה בארה"ב  Ascension , המפעילה 150 בתי חולים. "כדי להיכנס לבית חולים חדש צריך לעבור דרך ועדת הרכש בתהליך שנמשך בדרך כלל חצי שנה. לאחר ההסכם הזה אנחנו יכולים להטמיע את המערכת שלנו בתוך כמה שבועות בלבד בבתי החולים ברשת ויש לנו לא מעט הזמנות בקנה", מסביר בסר. בתי החולים רוכשים תחילה את המערכת של אנויז'ן ולאחר מכן קונים מלאי של זונדות להחלפה.  

במקביל הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס שלישי של 8 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים בתחום המכשור הרפואי. בחברה לא פירטו את שמות המשקיעים. עד היום גייסה אנויז'ן מדיקל 18 מיליון דולר, ממשקיעים פרטיים וגם מקרן ההון סיכון של הטכניון. 

החברה קיבלה אישור FDA בשנה שעברה והיא כבר פעילה במספר בתי חולים ברחבי ארה"ב, כולל במוקדי תחלואה גדולים של קורונה. "בתי החולים שאנחנו עובדים בהם בארה"ב נמצאים תחת עומס אדיר של חולי קורונה רבים שמורדמים ושמונשמים ומיעוט אחים ואחיות שיכולים לטפל בהם, לכן הם מחפשים מערכת כמו שלנו שמאפשרת החדרה מהירה ויעילה של צינוריות ההזנה", אומר בסר.

לפי אנויז'ן מדיקל, בשנה מתבצעות ברחבי העולם כ-27 מיליון פרודצורות להחדרה של צינורות הזנה לחולים, כשב-4%-5% מהן מתגלים טעויות וסיבוכים, כולל פגיעה בריאה. המערכת של החברה משתמשת בחיישנים אלקטרומגנטיים כדי להנחות את הצוות הרפואי במהירות אל הקיבה והמעי הדק ולמנוע החדרה שגויה של צינורית לריאות.

הפעלת המערכת לא דורשת ידע אנטומי מהצוות הרפואי ומספקת הנחייה בזמן אמת באמצעות חצים על המסך - כאשר הצינורית מתקדמת בכיוון הנכון במערכת העיכול מופיע חץ לבן שמורה על המשך הדרך, וכאשר הצינורית מתקדמת בכיוון מזיק מופיע חץ אדום וניתן לשנות את מיקום הצינורית.

הטכנולוגיה של אנויז‘ן מדיקל  / צילום: מתוך מסך הסטארטאפ

שת"פ עם רשת שמפעילה 150 בתי חולים

החברה מעסיקה 16 עובדים, תשעה מהם בישראל שבה נמצאת פעילות הפיתוח והשאר במיניאפוליס, ארה"ב, שם פועלות המכירות והתמיכה הטכנית. החברה הוקמה ב-2015 על ידי בסר ושי צוקר.

לדברי בסר, כל כספי הגיוס יוכנסו לחברה וישמשו להרחבת הפעילות השיווקית והקלינית בארה"ב ובעולם. בחברה עובדים בין השאר על פיתוח מערכת מקבילה לשימוש בפגים. בסר לא מסר נתונים מפורטים על הכנסות החברה, שמסתכמות במיליוני דולרים.